Har brännt tre spel och alla säger dirty disc!
Fel?
Köpte min 360 för ca 6 veckor sen av psxcare.
Har brännt tre spel och alla säger dirty disc!
Fel?
Köpte min 360 för ca 6 veckor sen av psxcare.
Brännare? Skivor? Brännarprogram? Spel?
Liteon SHM-165P6S
NEC 3520A
Verbatim
DVD Decrypter
Imort tune Challenge
Need for Speed Carbon
Har ställt in DVD-ROM och laybreaken
jag har en liteon, använder verbatim.
Bränner .dvd filen i CloneCD i långsammaste hastigheten. funkat perfekt med mina 3 spel, NFS, PSU, marvel!
okej ska prova men hur blire med laybreaken i clone cd?
hade samma brännare förrut och den brände bra...använd clone cd och använd .dvd filen dvs den lilla filen...i den står layer break. Brän i 2,4x så ska det funka bra de allra flesta ggr iaf.
så jag behöver inte skriva in laybreaken nån stans? för när jag öppnar fil så står det sectors och sen laybrekan 19.l.... pricis som när man öppnar den i dokument!
oftast är det än xxx.xxx fil och en xxx.dvd fil. I xxx.dvd filen skall det stå:
Layerbreak=19någonting
xxx.xxx
sedan kan du ju gå in på liteons hemsida å ladda ned ett program där som ställer in dvd-rom på dina skivor, det gör jag iaf. leta lite så hittar du det. sen ska det bara vara att bränna xxx.dvd filen med cloneCD så långsamt som möjligt.
exakt vad jag har gjort va lite osäker för i DVD Decrypter måste du skriva in laybreaken. Ska fara å skaffa lite skivor nu sen ska jag ställa in till DVD-rom i det där programet som jag tankade ner sen är det bra å köra.
funkar för mig iaf=) köp verbatim dvd+r dual layer. de funkar bäst!
undrande hur ska man starta spel i xboxen på min står det reading, jag har startat tidigare genom tryck på start knappen, jag har hitachi läsare, men nu funkar inte spelen helt plötsligt gejmen startar ej
t.e
konstigt. mina spel bootar precis som köpta spel. testa om å om igen, gör rent skivan, testa igen.. de ska funka.. annars e de en dålig bränning/dålig läsare/dålig firmware!
mycket konstigt min maskin bootar dåligt o sällan själv, får oftast trycka på start snabbt 2 ggr
t.e
Hur länge sen var det du flashade den? för är det ett gammalt firmware så läser dom inte alls skivorna lika bra.
=S men du kan ställa in om den ska självboota tror jag!
hur, jag köpte den med firware för cirka 4-5 månader sen
t.e
kan inget om flashning
t.e
haha jag menar att xboxet kan ställas in i dess egna inställningar=)! aha de e en gammal flash då.. borde ju funka ändå men ja har den allra senaste versionen så den brode ju vara bättre
vadå dess egna inställningar
t.e
det konstiga ä att det fungerat bra tills idag. förutom att det inte bootar själv förstås, men genom startknappen med dubbeltryck tills reading kommer upp då har spelen kommit igång
t.e
aha ä det så att man måste boota om maskin för att skiva ska fungera eller starta, jag har bara bytt rakt av, nu fungerar det ju igen
t.e
omg.... ja det är en fördel om du startar om boxen så spelet får laddas in....
jo jag haja det, men jag har bytt skiva utan o boota om, men det har faktiskt funkat då med ibland med dubbeltryck på start
t.e
Bookmarks