Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Byte bios ????

Registrerade
    Dec 2006
    Respekt
    0

Byte bios ????

Har efter ett bra tag hämtat ner xboxen ifrån vind. När jag startar den så hittar jag inga spel(inget på disken) och jag får upp orginalmenyn ifrån microsoft. Det spelar ingen roll hur jag ställer switcharna på chippet, hittar inget endå.

Då jag är helt oerfaren hur ett xbox fungerar teknikmässigt skulle jag behöva lite hjälp.. Ska jag flasha om xboxet eller hur ska jag göra? Vet inte ens hur man flashar om en gång.

Chippet jag har är "X-ecuter 2.0 PRO" TROR jag. Bifogar en bild så kanske någon annan kan avgöra...
    http://prome.org/xbox/DSCN0320.JPG
    http://prome.org/xbox/DSCN0319.JPG
    Tacksam för alla råd!

Registrerade
    Sep 2003
    Från
    Ankarsrum
    Respekt
    22
    Det ser inte ut som mitt X-ecuter 2.2 PRO iaf. Jag har en on/off switch för hela chippet. Jag tror inte att du startar boxen med chippet, Har en lödning släppt tro?
    Last edited by Belsebubben; 2006-12-21 at 21:46. Anledning: Ute och cyklade :)

Registrerade
    Dec 2006
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Belsebubben Visa Inlägg
    Det ser inte ut som mitt X-ecuter 2.2 PRO iaf. Jag har en on/off switch för hela chippet. Jag tror inte att du startar boxen med chippet, Har en lödning släppt tro?
    Nej inte 2.2 utan 2.0.. Enligt dom bilder jag har sett åtminstonde..

Nej alla lödningar sitter bra så det problemet är det inte.. Kanske är så att jag "startar upp" det på fel sätt? Minns inte om man skulle trycka in knappen några sekunder eller inte, och har läst så många olika varianter nu på detta forum att jag är helt på vift

Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Respekt
    22
    Jag är ganska säker på att det där är ett XBIT-chip, jag kan dock nada om det. Jag vet iaf att det chippet endast går att flasha via usb. Hansi kan det där...
    Citat Original inlägg av rejjo, 5 april -06

"Har du inget och göra, skriv en guide!"

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35
    Är ett Xecuter 2.0 pro ser inte hela chippet
    Har den en jumper så är det ett 2.0 Pro
    Siffrorna vid dom olika komp är samma som vid 2.0 Pro
    Ett Xecuter 2.0 lite har 3 st svarta jumpers på ena sidan där man ställer i dom oilka funktionerna & Pro har en jumper
    Se här & här
    Last edited by pege63; 2006-12-21 at 23:03.
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Är det usb kontakt på chippet så är det ett xbit. Kan vara switcharna som står fel, sök lite i forumet om xbit så hittar du nog en massa tips som jag skrivit för en massa år sedan...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Dec 2006
    Respekt
    0
    Chippet är ett Executer 2 PRO som på bild nummer 2. Jag har testat switcharna såsom detta visar: http://xbox-scene.com/modchips/x-ecu..._switches.html dock utan resultat. Vägrar ladda den riktiga dashboarden..

Liknande diskussioner

1. Byte av BIOS + Akira 2
    By 4ajs in forum BIOS versioner och flashning
    Senaste inlägg: 2005-08-14, 16:58
  2. Ännu en fråga om hd byte o bios!
    By tvniklas in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2005-03-24, 13:51
  3. Krävs ominstallation vid byte av bios?
    By MrNismisk in forum BIOS versioner och flashning
    Senaste inlägg: 2005-01-05, 03:49
  4. 5.1 Vilket chip/vilken modifikation skall man välja egentligen!
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Senaste inlägg: 2004-03-08, 11:09
  5. Byte bios via ftp på skyddat chip?
    By digital1 in forum Matrix/Xodus Support
    Senaste inlägg: 2004-01-18, 19:25

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner