Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Uppdatering till nyare XBMC

Registrerade
    Sep 2004
    Respekt
    0

Uppdatering till nyare XBMC

Det har skrivits massor om detta ämne, men jag blir inte klokare...

Skulle uppdatera till en ny version av XBMC idag, gjorde en uppdatering ev en minnesbank,(smartxx) ni vet det första som dyker upp när man slår på xboxen, orginal bios,M8, bank l2 osv osv, uppdateringen av en minnesbank gör så att jag kan gå därifrån till FTP-läge direkt. Så jag raderade mappen som heter XBMC, och kopierade över den nya. Jag startar om xboxen, väljer M8 som alltid för att XBMC ska starta, men till min stora förvåning är det i alla fall den versionen som jag just raderat som startar plus saker som jag för länge sedan ändrat, och raderat som psxcares loggor dom lagt in i sommras när dom moddade min box, till och med dom är tillbaka.. fattar nada just nu ?!

Vet inte hur jag ska fortsätta nu, tips eller länkar uppskattas.

Har nu även provat att ta default.xbe från nya XBMC, döpt om den till evoxdash.xbe och lagt in den där nuvarande finns C: men då kom detta fram vid uppstart...

XBMC FATAL ERROR
    T:\guisettings.xml Line 0
    Faild to open file
    ip adress bla bla bla
    starting ftp server
    plus lite mer text
    Last edited by Nyfiken; 2006-11-08 at 21:05.

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    20
    Antagligen gjorde du fel när du skulle göra XBMC till dash, och boxen bootar på en fil som pekar på en gammal kvarglömd XBMC-installation någonstans.

Din bios bootar antagligen på någon av dessa på C:
    C:\avalaunch.xbe
    C:\unleashx.xbe
    C:\xbmc.xbe
    C:\evoxdash.xbe
    C:\xboxdash.xbe
    C:\default.xbe

Nån av dom lär ju vara din gamla XBMC. Hittar du en xboxmediacenter.xml i c:\ så kan du kika i den var den gamla XBMC ligger. Den nya versionen använder inte samma typ av inställning.

Registrerade
    Sep 2004
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av frejac
    Antagligen gjorde du fel när du skulle göra XBMC till dash, och boxen bootar på en fil som pekar på en gammal kvarglömd XBMC-installation någonstans.

Din bios bootar antagligen på någon av dessa på C:
    C:\avalaunch.xbe
    C:\unleashx.xbe
    C:\xbmc.xbe
    C:\evoxdash.xbe
    C:\xboxdash.xbe
    C:\default.xbe

Nån av dom lär ju vara din gamla XBMC. Hittar du en xboxmediacenter.xml i c:\ så kan du kika i den var den gamla XBMC ligger. Den nya versionen använder inte samma typ av inställning.
    Under C: Har jag 10st mappar som heter:
    Audio,backup, bios, font,skin, trainers, unsafe bios, xbmc, xboxdashdata.17f14d00, xodash.

Sen har jag 15st filer som heter:
    EvolutionX Build 3935.nfo, evox.ini, readme.txt, Trainers Source.zip, xbmc.log, xbmc.old.log, xbox book.xtf, xbox.xtf, evoxdash.xbe, msxboxdashallregion.xbe, xboxdash.xbe, xboxdash2-allregion.xbe, xboxdashbackup.xbe, xboxdash-ps-allregion.xbe och XboxMediaCenter.xml

Jag har provat gå igenom xboxmediacenter.xml för att hitta vilken .xbe den laddar och det verkar vara evoxdash.xbe men att döpa om den nya .xbe filen från xbmc 2 till evoxdash.xbe och byta ut dem blir fel. så jag har tagit bort alla .xbe filerna från C: och xboxmediacenter.xml och provat fil för fil men inget. Vid varje försök laddas ljusblobben som sen blir till ett vitt X och psxcare loggan uppe i hörnet, sen kommer fel meddelandet, och vid några försök stod det bara, kontakta service.

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    20
    Ljusbobben och psxcare-loggan ligger antagligen i det bios du väljer i SmartXX-menyn.

Angående hur man lägger nya XBMC som dash kan du läsa på:
    http://xboxmediacenter.com/wiki/inde...As_a_Dashboard

(dom har ändrat hur man ska göra)

Liknande diskussioner

1. Guide till streaming i XBMC
    By fArGo_sWe in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2010-07-27, 20:09
  2. Misslyckade XBMC uppdatering
    By nsorman in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2006-03-23, 21:16
  3. Återgå till XBMC när man lirat klart
    By speedzone in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2004-12-12, 14:13
  4. xbmc till lillgrabben, enkla ikoner till spel och film
    By bolets in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2004-11-09, 16:57
  5. XviD byte till nyare codec på XBMC hur ?
    By mrpurple2k in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2004-05-03, 15:40

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner