Visar resultat 1 till 12 av 12

Diskussion: Behöver hjälp att förstå

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2004
    Från
    Stockholm!
    Inlägg
    36
    Respekt
    21

    Behöver hjälp att förstå

    Jag är ny på det hela med DS fastän jag har haft den i ett år eller så. Har aldrig riktigt insatt mig i att börja utnyttja den än. Jag har den förra DS inte DS Lite och vill kunna spela backup spel på den.. Men hur? Och vad krävs? Här på PSXCARE verkar de finnas ett par vettiga föremål men alla verkar vara länkade till DS Lite.. Finns det ingen för bara DS?
    GB, MegaDrive, GBC, DreamCast, GameCube (Viper GC), PS2 (DMS4 Pro), NDS (M3+1GB)+(R4 SDHC+4GB), PSP (fw 1.5), XBOX360 (iXtreme), Wii (WiiKey), iPhone 4 (fw 4.1), Playstation 3 (CFW-KMEAW 3.55), 3DS (GateWay 3DS)

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Dom flesta fungerar utmärkt även till DS

    Det som inte fungerar är M3 adaptern för micro sd kort, för den är alldeles för liten :-)

    M3 adaptern för MINI SD kort är optimal. Precis samma storlek som originalkassetterna.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2004
    Från
    Stockholm!
    Inlägg
    36
    Respekt
    21
    Ok, så vad kommer egentligen krävas här får att börja igång med backup spel? Att flasha om DS och köpa ett passcard eller funkar de med bara passcard?
    GB, MegaDrive, GBC, DreamCast, GameCube (Viper GC), PS2 (DMS4 Pro), NDS (M3+1GB)+(R4 SDHC+4GB), PSP (fw 1.5), XBOX360 (iXtreme), Wii (WiiKey), iPhone 4 (fw 4.1), Playstation 3 (CFW-KMEAW 3.55), 3DS (GateWay 3DS)

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du behöver bara passcard, ingen flashning.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    54
    Respekt
    20
    eller köp ett DS-EXTREM gjorde jag och den funkar klockrent
    http://gbatemp.net/index.php?showtopic=38174

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Japp, den är också trevlig. Vi får in den inom kort. Men då har man bara 512MB flash.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Jan 2004
    Från
    Stockholm!
    Inlägg
    36
    Respekt
    21
    hur mycket får man plats i passcard som ni säljer här?
    GB, MegaDrive, GBC, DreamCast, GameCube (Viper GC), PS2 (DMS4 Pro), NDS (M3+1GB)+(R4 SDHC+4GB), PSP (fw 1.5), XBOX360 (iXtreme), Wii (WiiKey), iPhone 4 (fw 4.1), Playstation 3 (CFW-KMEAW 3.55), 3DS (GateWay 3DS)

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Ingenting i passcard.

    Men i M3 adaptern som du använder tillsammans med passcard kan du använda micro sd kort i olika storlekar. Du kan t.ex. köpa till 1GB kort för c:a 400:-/st eller 512MB kort för c:a 200:-/st. Och då kan du ha hur många kort du vill, så i längden blir det ju mycket billigare att köpa till extra minneskort om du vill ha många spel med dig på resan.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  9. #9
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Annars kan man ju köpa SD kort 1 GB för 199:-
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  10. #10
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    54
    Respekt
    20
    visst det har ni rätt i, men jag får plats med en massa spel ändå
    och jag sätter bara in usb kabeln i kortet och drar över så e de klart
    har för mig att det inte är så lätt med de andra
    bra Hansi att du beställt dessa kort för dessa kort kommer att sälja fett

  11. #11
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av pege63 Visa Inlägg
    Annars kan man ju köpa SD kort 1 GB för 199:-
    De flesta tycker m3 för sdkort är för stor, den sticker ut för mycket.

    Mini sd är precis lika stor/liten som originalspelen, sticker inte ut på gba/gba sp/nds.

    Micro sd är mindre än originalspelen, sticker inte ut på nds lite / gba micro
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  12. #12
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av bitniver Visa Inlägg
    visst det har ni rätt i, men jag får plats med en massa spel ändå
    och jag sätter bara in usb kabeln i kortet och drar över så e de klart
    har för mig att det inte är så lätt med de andra
    bra Hansi att du beställt dessa kort för dessa kort kommer att sälja fett
    Har du en USB kortläsare i datorn eller en extern för USB så är det precis lika enkelt, bara att sätta i minneskortet och föra över spelen.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. behöver hjälp med att återställa EEPROM !!
    By noradcom in forum SmartXX Support
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-05-19, 11:42
  2. Guide till autouppdaterande TvGuide i XBMC
    By ktd in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 150
    Senaste inlägg: 2005-11-28, 20:33
  3. Behöver hjälp, förlåt att detta är postat på fel ställe
    By Tarak in forum X-ecuter 2 LITE support
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2004-12-13, 00:34
  4. Laserproblem, laserkalibrering (Endast SCPH-1002)
    By Hansi in forum Installationsanvisningar
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2004-03-09, 15:01

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •