Visar resultat 1 till 12 av 12

Diskussion: HDD locked please enter password

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    11
    Respekt
    0

    HDD locked please enter password

    Hej, för ett par dagar sen när jag kom hem satt min kusin (8 år) vid min xbox... och frågade vart alla mina spel var (han trodde dom var på cd-skivor) hur som helst sa jag att dom låg på xboxen... jag går till xboxen bläddrar mig till games, ser att mappen är helt tom.
    okej.. tänkte jag och startade om xboxen, samma sak mappen var tom, bläddrade till apps - samma sak helt tom, - system utilitys aha.. där fanns system settings etc... så jag går in där och bläddrar ner 'hardisk locked', fanns en annan meny där man kunde trycka 'unlock hardisk' och 'lock hardisk' provade unlocka och starta om.. men ingen reaktion.
    aha tänkte jag och slängde kontrollen i golvet och satte mig vid datorn och sket i xboxen tills vidare...

    nu har jag stoppat in hårdisken i min dator och när jag bootar upp datorn så kommer det upp 'hardisk locked please enter password (5 trys)' typ.
    provat tänkbara password: 1234, xbox... men inget av dem fungerar, jag är 100% säker på att jag aldrig skrivit in något password för min hårdisk.

    så min fråga - WTF har hänt? och hur löser jag detta?

    väldigt tacksam för svar
    MVH Emil.
    Last edited by fu_bu_king; 2006-11-09 at 15:32.

  2. #2
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Hårddiskarna i boxarna är låst original till varje unik box. Om man har en chippad xbox så kan man låsa upp hårddisken och köra så, men då fungerar det som sagt inte att köra med originalbios. Antar att du har bytt hårddisk till en större, då kan du testa med masterpassword "TEAMASSEMBLY" utan citationstecknen.
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Finns ingen anledning att sitta och koppla hårddisken till datorn.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #4
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi
    Finns ingen anledning att sitta och koppla hårddisken till datorn.
    visste ej vad jag skulle göra eftersom jag inte kunde 'göra' något på xboxen så vitt jag visste.

    edit

    några förslag?
    Last edited by fu_bu_king; 2006-11-09 at 18:06.

  5. #5
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Blixten100
    Hårddiskarna i boxarna är låst original till varje unik box. Om man har en chippad xbox så kan man låsa upp hårddisken och köra så, men då fungerar det som sagt inte att köra med originalbios. Antar att du har bytt hårddisk till en större, då kan du testa med masterpassword "TEAMASSEMBLY" utan citationstecknen.
    ja, det är en WD 200g hårdisk, provade precis med det passwordet, funkade inte.

    några andra förslag? min största fråga är hur detta har hänt...
    Last edited by fu_bu_king; 2006-11-09 at 18:05.

  6. #6
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    125
    Respekt
    21
    Det verkar som du ändå har en dashboard som fungerar så sätt tillbaka hd'n i boxen och prova att koppla den till datorn med nätverkskabel'n och genom en FTP server få kontakt med den, spelen bör ju finnas på 'F' eller 'G' (beroende på hur hd'n är formaterad)under games, det verkar konstigt att alla spel har försvunnit, såvida 'NÅN' inte har 'Formaterat' om 'F' eller 'G'.
    Kan ju även vara så att sökvägen i Dashboardens xml fil har blivit ändrad eller raderad så att den inte hittar sökvägen till 'F' eller 'G' där spelen finns, men att dom kan finnas där ändå fast du inte ser dom när du går in under 'spel' eller ' Games' - menyerna.
    Har du nån filhanterare i Dashboarden kan du ju även gå in där och titta på 'F' eller 'G' under games och se om spelen finns kvar där,(men den kanske inte heller finnas där, då apps också verkar tom) om inte så är det nog inte så mycket att göra. Vissa dashboards visar hur mycket minne som finns kvar på första sidan när man bootar upp xboxen, kan ju även se efter där och på ett ungefär beräkna hur mycket minne som borde finnas kvar på HD'n med tanke på dom spel du 'skulle haft'.
    Sånt här kan hända om man har för lite minne kvar på Hd'n men att man ändå försöker att lägga in mer spel utan att tänka på att göra plats för det. Den tar då och kopierar över andra filer som kanske behövs för andra ändamål som gör att xboxen inte riktigt visar, eller fungerar som den ska. Minimum för 'E' tror jag är 800 mb, och minimum för 'F' tror jag är 500 mb. Man kan säga att den behöver lite 'arbetsminne' och röra sig med.

    Mvh / M

  7. #7
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av MisterX Visa Inlägg
    Det verkar som du ändå har en dashboard som fungerar så sätt tillbaka hd'n i boxen och prova att koppla den till datorn med nätverkskabel'n och genom en FTP server få kontakt med den, spelen bör ju finnas på 'F' eller 'G' (beroende på hur hd'n är formaterad)under games, det verkar konstigt att alla spel har försvunnit, såvida 'NÅN' inte har 'Formaterat' om 'F' eller 'G'.
    Kan ju även vara så att sökvägen i Dashboardens xml fil har blivit ändrad eller raderad så att den inte hittar sökvägen till 'F' eller 'G' där spelen finns, men att dom kan finnas där ändå fast du inte ser dom när du går in under 'spel' eller ' Games' - menyerna.
    Har du nån filhanterare i Dashboarden kan du ju även gå in där och titta på 'F' eller 'G' under games och se om spelen finns kvar där,(men den kanske inte heller finnas där, då apps också verkar tom) om inte så är det nog inte så mycket att göra. Vissa dashboards visar hur mycket minne som finns kvar på första sidan när man bootar upp xboxen, kan ju även se efter där och på ett ungefär beräkna hur mycket minne som borde finnas kvar på HD'n med tanke på dom spel du 'skulle haft'.
    Sånt här kan hända om man har för lite minne kvar på Hd'n men att man ändå försöker att lägga in mer spel utan att tänka på att göra plats för det. Den tar då och kopierar över andra filer som kanske behövs för andra ändamål som gör att xboxen inte riktigt visar, eller fungerar som den ska. Minimum för 'E' tror jag är 800 mb, och minimum för 'F' tror jag är 500 mb. Man kan säga att den behöver lite 'arbetsminne' och röra sig med.

    Mvh / M
    jo det går ju att boota upp den på xboxen utan problem (förutom att det inte finns något i games/apps), ska testa komma åt filerna via nätverket så fort jag kan.
    tycker fortfarande det är skummt att jag ej kan sätta in hårdisken i datorn... aldrig hört talas om att en hårdisk har blivit 'locked' förut.
    tacksam för svar - som sagt ska testa detta så fort jag kan... känns taskigt att låta en 200 gigare ligga i någon låda...

  8. #8
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Prova lägg till följande i Section "Root"

    Item "Lock Harddisk",@210
    Item "Unlock Harddisk",@211
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  9. #9
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av pege63 Visa Inlägg
    Prova lägg till följande i Section "Root"

    Item "Lock Harddisk",@210
    Item "Unlock Harddisk",@211
    Section "System Utils"
    {
    Item "Settings",ID_Settings
    Item "Flash BIOS",ID_Flash_Bios
    Item "Backup",ID_Backup
    Item "Skins",ID_Skins
    Item "Lock Harddisk",@210
    Item "Unlock Harddisk",@211

    }

    finns redan där, och som jag sa tidigare händer inget när jag trycker unlock, förutom att det står 'done' och inget händer när jag startar om

  10. #10
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    hittade detta i en fil som hette 'hddinfo' på c:/backup

    Disk Serial Number : "WD-WMAEP2845961"
    Disk Model Number : "WDC WD2000JB-00FUA0 ****PARTINFO**** XBOX MUSIC "
    HDD Key : 90:fa:99:35:3f:ae:43:4d
    62:96:5e:41:5b:57:04:84
    65:f8:05:4a:00:00:00:00
    00:00:00:00:00:00:00:00

    HDDLockDisablePassword 90 fa 99 35 3f ae 43 4d 62 96 5e 41 5b 57 04 84 65 f8 05 4a 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00

    XboxHDKey 1d 49 ab 9f 46 63 0b aa b7 d2 b9 71 22 fa 90 29



    säger detta er något?

  11. #11
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Om hårddisken är låst eller ej har ingenting med dina problem att göra.

    Om hårddisken är låst kan du starta xboxen med originalbios/chippet avstängt. Om hårddisken inte är låst så får du error 05 när du startar med originalbios/chippet avstängt. Normalt skall hårddisken vara låst i en xbox.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  12. #12
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    löst problemet.
    satte tillbaka hårdisken, brände ut console disc (tror jag det hette) formaterade allt på diskarna och la in det som var på skivan, sen lyckades jag unlocka hårdisken genom den menyn, antar att jag hade någon kass version av superdisc eller liknande, hur som helst hårdisken fungerar fint som det är nu.
    tack för hjälpen.

Liknande diskussioner

  1. ToxicOS för DMS4 PRO (inkl HD LOADER funktioner)
    By jnk in forum DMS3, DMS4 lite, DMS4 PRO
    Inlägg: 20
    Senaste inlägg: 2005-06-29, 15:33
  2. DMS4 - TOXIC BIOS - krävs för att starta backuper osv
    By Hansi in forum DMS3, DMS4 lite, DMS4 PRO
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2005-06-29, 15:33
  3. ps2 hård disk
    By EvilBoY in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2005-01-11, 19:30
  4. Hur får man fram hdd password???
    By Kojak in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2003-01-27, 09:31
  5. HDD Password hur ?
    By GroGGmanneN.se in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2002-12-02, 08:13

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •