Visar resultat 1 till 18 av 18

Diskussion: Chippa ellre flasha?

Registrerade
    Nov 2006
    Respekt
    19

Chippa ellre flasha?

Hej. Jag har nyligen funderat på att antingen chippa eller flasha min 360. Därför ville jag kolla med er innan jag gör det, vad ni tycker är bäst. Själv har jag en 360 med en samsung dvd och jag har hört att flasha är rätt praktiskt(tänkte skicka det till just psxcare) men funderar också på om en chip är bästa lösningen i längden. Så kan ni kanske hjälpa mig med mitt problem.

Registrerade
    Jan 2004
    Respekt
    21
    Grinig men sök först, fråga sen...

http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=27516

Registrerade
    Nov 2006
    Respekt
    19
    tack, den sidan hjälpte mycket.

Registrerade
    Nov 2006
    Respekt
    19
    en till fråga. Är det någon skillnad om man har samsung eller hitache dvd. Är ena bättre än den andra. bara undrar. tack i förväg

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    20
    Sökning på samsung eller hitachi ger:
    http://forum.psxcare.com/support/sho...+eller+hitachi

Registrerade
    Nov 2006
    Respekt
    19
    efter att jag läst allt så inser jag att jag måste köpa en pioneed brännare, 111d modellen. kommer vaea en dyr flashning.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Har du redan en dual layer brännare så prova med den du har. Hitachi är INTE lika känslig längre pga förbättrade patchar senaste veckorna.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Nov 2006
    Respekt
    19
    jag har en nec-3500AG, vad tror du om det, skulle det kunna fungera eller? Finns det erfarenhet utav den brännaren?

Registrerade
    Sep 2006
    Respekt
    22
    Jag bränner med exakt den brännaren. Det är egentlien en extern brännare (Lacie Porsche design) men rent tekniskt sitter den en NEC ND-3500AG i den.
    Funkar hur bra som helst! (Jag har samsung i min 360)

Registrerade
    Nov 2006
    Respekt
    19
    ja det e ju det som är problemet, det jag har läst är att nec inte bränner så bra om man skall spela på en hitachi, men på samsung går dom jätte bra. Lite konstigt det där. Undrar varför det är så eftersom många i forumet trycker ner just NEC brännare

Registrerade
    Sep 2006
    Respekt
    22
    De som inte gillar Nec-brännare kanske har Hitachi i 360'n? :-)

Registrerade
    Nov 2006
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Enlund Visa Inlägg
    De som inte gillar Nec-brännare kanske har Hitachi i 360'n? :-)
    så med anra ord måste jag köpa en ny brännare. fast på psxcare sidan så står det så här: Hitachi fungerar bäst med Verbatim DVD+R DL brända med Pioneer dvdbrännare. Men med senaste versionen av xtreme firmware för hitachi (version 2.2) fungerar faktiskt alla våra testskivor, t.ex. traxdata dvd+r dual layer brända med både nec, liteon och pioneer brännare. och det här: Hitachi Xtreme version 2.2: MYCKET bättre kompatibilitet med olika märken av dvd+r dual layer skivor och dvdbrännare. Stealthfunktioner, läser xboxen ur firmwaret kommer den bara se original firmware, inte patcharna.

så kanske borde jag inte vara så orolig över detta, eller?

Registrerade
    Jan 2004
    Respekt
    21
    NECen kan mycket väl funka, uppdatera FW i brännaren och använd Verbatim skivor. Testa och bränn en eller två skivor och skulle bränningen krasha eller xboxet läser så får du köpa en 111D.

Registrerade
    Sep 2006
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av nela04 Visa Inlägg
    så med anra ord måste jag köpa en ny brännare. fast på psxcare sidan så står det så här: Hitachi fungerar bäst med Verbatim DVD+R DL brända med Pioneer dvdbrännare. Men med senaste versionen av xtreme firmware för hitachi (version 2.2) fungerar faktiskt alla våra testskivor, t.ex. traxdata dvd+r dual layer brända med både nec, liteon och pioneer brännare. och det här: Hitachi Xtreme version 2.2: MYCKET bättre kompatibilitet med olika märken av dvd+r dual layer skivor och dvdbrännare. Stealthfunktioner, läser xboxen ur firmwaret kommer den bara se original firmware, inte patcharna.

så kanske borde jag inte vara så orolig över detta, eller?
    Jag förstår inte problemet. Du skrev ju i ditt första inlägg att du har Samsungdrive i din 360. ????

Registrerade
    Nov 2006
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Enlund Visa Inlägg
    Jag förstår inte problemet. Du skrev ju i ditt första inlägg att du har Samsungdrive i din 360. ????

gissa vem som hade fel såg igår att det var en hitachi, dumt att inte kolla innan man börjar babla på. så behövs det en ny brännare eller ska jag lita på vad psxcare säger?

Registrerade
    Sep 2006
    Respekt
    22
    Har du nytt firmware i 360'n är det nog lungt oavsett. Jag har lånat ut ett par av mina spel till en kompis med Hitachi. Han kunde spela utan problem. Dock har han precis flashat om sin maskin så han har helt nytt firmware... (vet inte exakt vilket)

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av nela04 Visa Inlägg
    så behövs det en ny brännare eller ska jag lita på vad psxcare säger?

HRMPF!
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Nov 2006
    Respekt
    19
    tack för svaren, ska testa först och om det inte fungerar så köper jag en ny brännare. tack igen.

Liknande diskussioner

1. Flasha bios på Aladdin EX
    By Hubog in forum Aladdin Advance Support
    Senaste inlägg: 2006-11-10, 19:15
  2. Flasha xbox utan chip???
    By mufs in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2005-07-19, 22:44
  3. flasha mitt aladdin
    By xboxman83 in forum BIOS versioner och flashning
    Senaste inlägg: 2005-03-25, 20:08
  4. Flasha bios?
    By Mr_Walker in forum X-ecuter 3 support