Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Hjälp av er guru's?

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    82
    Respekt
    20

    Question Hjälp av er guru's?

    Hej!
    Jag blir tokig...och trött.
    Jag har nu läst (och sökt en massa) ca 400 sidor med forum-posts både här och på Xbox-scene men jag vet inte om jag är mycket klokare för det....(GOD, I'm such a n00b) :-)

    Får hem min 360 flashad med Xtreme Samsung 4.2 när som helst och tänkte att jag skulle bränna ut ett spel som jag redan har. Just nu har jag en _NEC DVD_RW ND-3550A-brännare (funkar den?) Men jag har även beställt en Pioneer 111D.

    Here it goes...

    Booktype? Förstår mig inte på vad detta är? Vart ändrar jag den? Hur ändrar jag den? ...ska man ha något program? Kan man ändra i CLoneCD?

    Jag har brännt ett spel med CloneCD och bränningen gick bra men jag kan inte prova spelet än. LayerBrake (eller vad det nu va) var rätt i alla fall enligt vad jag lyckats läsa mig till.

    Om ni inte känner till "_NEC DVD_RW ND-3550A" så kan ni kanske ge mig tips om hur det funkar med Pioneer 111d.

    Någon som kan guida en step-by-step, typ?
    Jag har blivit refererad till en massa olika forum-post men som sagt...har inte fått något ordentligt svar....förmodligen bara jag som är lite trög :-)

    Aja, tack! (alla ni som orkar med en) ;-)

  2. #2
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Booktype berättar vilken slags skiva det är. Om man sätter booktype till DVD-ROM så fattar inte läsaren i xboxen att det är en bränd skiva. Dock med senaste firmware så tror jag inte man behöver bry sig om det varken till Samsung eller Hitachi. (Rätta mig om jag har fel, någon).
    Jag har i alla fall en samsungläsare i min och jag har aldrig pillat nåt med booktype.
    Vill du göra det så kan du använda DVDINFOPro.

    Tror du kan avbeställa Pioneeren..... jag bränner själv med en Nec ND-3500AG och det funkar kanon. Över 20 spel hittils.....

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    82
    Respekt
    20
    Tack!
    Har du laddat ner någon ny firmware till din "NEC"-brännare?

    Jag kommer ta hem Pioneeren i alla fall för min andra dator behöver en brännare den också.

  4. #4
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    nope. jag har inte gjort ett skit med den. å den är rätt gammal. tror jag har haft den i typ 2 år.
    räknade iskallt med att köpa en pioneer, men så tänkte jag att "vafan, det får kosta en skiva" å så testade jag.... å det funkade som sagt hur bra som helst.

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    48
    Respekt
    21
    Testa att bränna med Imgburn, där kan du dirkekt ställa in booktype för NEC brännare om jag inte minns fel. Och layerbrake infon ska finnas i *.dvd filen om den är riktigt gjord, där behöver du inte ändra nått...
    Men uppdatera firmware, du verkar vara lite hemma iaf så det ska inte vara några problem. Standard sättet från NEC att flasha brännarn är ett program som skapar en bootdiskett med firmware på som bootar datorn med. Du kommer du till DOS där du ska skriva typ "NEC35**A -pri -mas flash image.bin", står i readme:n som följer med exakt vilket kommando du ska skriva... Kommer inte ihåg exakt

  6. #6
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    82
    Respekt
    20
    Tack för svaren!
    Mjo, att uppdatera firmwaren till brännaren ska inte vara några problem, det har jag gjort på min LG-brännare också....

Liknande diskussioner

  1. hjælp med streeming
    By pepper75 in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2006-03-24, 02:13
  2. HjÄlp!!
    By SaypaY in forum XBOX Case Mods
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2005-08-30, 16:51
  3. Hjälp Hjälp Hjälp...snabbt snälla
    By Tjoaren in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 16
    Senaste inlägg: 2005-04-29, 14:43
  4. Lite hjälp om blandat !
    By ollebull in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2005-01-10, 17:34
  5. Hjälp Hjälp Hjälp
    By Shankol in forum X-ecuter 2 PRO support
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2004-04-11, 15:48

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •