Visar resultat 1 till 2 av 2

Diskussion: X3 Modchip startar ej

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    X3 Modchip startar ej

    Mitt modchip verkar ha lagt av. Då xboxen startas får jag felkod 5 (HDD not locked (retail bioses require the hd to be locked)). Då jag öppnar boxen och tar ut cd-spelaren och startar så ser jag att det tänds en blå diod på modchippet. Verkar även finnas flera dioder som är släckta. Finns det någon förklaring till vad dessa dioder betyder?
    Innan tändes panelen på framsidan (rött eller blått X) men nu är det inget alls som lyser på den panelen. Kommer inte heller in i X3-bios längre genom att trycka vit knapp. Vad kan vara fel? Vad kan jag testa?

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Troligen något som lossnat. Nackdelen med x3 chippen jämfört med SmartXX är ju att det är så överambitiöst med en massa kablar och paneler som kan strula.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2005-05-06, 16:18
  2. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2005-04-02, 20:56
  3. Startar om 2 gånger innan dash?
    By ozzon in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2005-02-13, 04:06
  4. Hur sant är detta?
    By Merlin.swe in forum SmartXX Support
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2005-01-04, 23:34
  5. Matrix (Xodous Chip) - EvoX Bios.
    By bjornen in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 52
    Senaste inlägg: 2003-02-27, 07:00

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •