Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: fråga ang. XenoGC

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    1
    Respekt
    0

    fråga ang. XenoGC

    Hejsan! har planer på att chippa min Gamecube med XenoGC, verkar lätt och simpel. Målet med detta är att slippa hålla på med freeloadern, jag impoterar mycket NTSC & JAP spel.

    mina frågor är:

    -om jag köper XenoGC hos er, är det bara att löda in, sen ska det funka? eller är chipet helt tomt bios och jag själv måste installera via gamecubes nätverksadapter? Eller går det att installera ett bio på annat sätt?

    -sen kommer det även gå att spela spel som är uppdelad på flera skivor?

    Nu är endast orginal import NTSC & JAP spel jag kommer spela på maskinen, om det funkar med backup eller ej har jag inget större intresse för.

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det går inte att uppdatera något bios på xenogc eller duoq chippen. Bara å löda in och köra direkt.

    Jag skulle rekommendera duo-q, jag tror inte de xenogc vi har på lager fungerar lika bra med spel på flera skivor.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    656
    Respekt
    24
    Är inte duoq en klon av xenogc?

    chippen ska inte klara spel på fler skivor. hurvida detta gäller orginal vet jag itne.
    "I'll keep it short and sweet -- Family. Religion. Friendship. These are the three demons you must slay if you wish to succeed in business."

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag har inte brytt mig om att testa själv, men de rapporter jag fått har indikerat att duoq klarar spel på flera skivor och xeno gc har problem med det.

    Men när jag kollade in xeno gc tillverkaren för någon vecka sedan så fanns det en ny version som skulle klara spel på flera skivor.

    Så när jag sålt slut på antingen duo-q eller xeno gc så beställer jag hem de nya.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    96
    Respekt
    18

    vilket?

    Hejsan igen,, vilket av dessa chip funkar bäst Hansi. Tänkte beställa idag.

    m.v.h Zezam

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag vet inte har inte kört några omfattande tester på något av dom. Båda startar vanliga backuper. Alla kunder har varit nöjda oavsett vilket dom valt.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Fråga ang Superdisk
    By smsucha in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-06-10, 11:37
  2. Fråga ang chip
    By Rasbotin in forum XBOX Nätverksspel / LIVE
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-09-30, 13:33
  3. Fråga ang chip
    By Rasbotin in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-09-30, 13:16
  4. en liten fråga ang ritningar
    By D@nsken in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2002-11-02, 23:27
  5. Fråga ang. Återförsäljare
    By Quinn the Eskimo in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-05-30, 09:14

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •