Hej!
Har ett ganska stort problem.
Igår tankade jag hem nya XBMC 2.0, för jag vill byta ut den gamla mot det nya såklart.
Jag försökte föra över mappen via FTP från min dator till boxen med hjälpa av CoffeyCup Free FTP-program.
Detta blev ninte så lyckat då programmet bara la en tom "xbmc"-mapp i apps-mappen på xbox-hdd. Däremot la den en annan mapp i Apps som hette ngt med "EDN" eller något liknande där den lagt min "download"-mapp mapp från PCn..
Alltså downöoad/XBMC2.0/XBMC/"alla undermappar"
I denna låg sen det som jag ville ha fört över.
Detta har aldrig hänt innan, då jag använt FTP-programmet tidigare.
Så jag kopierade det som låg i den konstiga XBMC till den mappen som den skulle ligga i, och tog sedan bort "EDN"-mappen från XBOX-hdd.
Mitt under allt av detta med filöverföroingar med FTP så började XBOXENS HDD att göra konstiga ljud. Som små hack, så att överföringen från PC-XBOX slutade ca 1-2sek och farsatte sedan. Detta gjhorde den med 5-7sek mellanrum under hela den tiden som jag försökte föra över ngt till boxen.
När jag var klar med allt startade jag om boxen för att kunna komma åt nya XBMC, och när jag då startade detta blev bilden svart, och där stod med röd text att den inte kunde hitta Q:\UserDATA\någonting..
Så startade avalaunch för att lägga in den gamla UserDatan från den gamla XBMC som jag atgit en backup på.
När jag nu skulle starta om boxen igen, kommer den bara till den blåa xbox-loggan som kommer upp när man startar boxen i chip-läge, sen kommer det där kosntiga ljudet från boxen/HDD och sen staratr den själv om sig...
Där står jag nu..
HJÄLP!! Vad ska jag göra? Boxen har en originalHDD på 8gig.. så inga konstigheter där. Jag kan dessutim starta boxen utan att chippet går igång (när man staratr den med power-knappen istället för att mata ut skivan)
SNÄLLA SNÄLLA SNÄLLA
MVH
Sandbergsomfan
Bookmarks