Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: HJÄLP!! Boxen startar inte längre?

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2006
    Från
    Helsingborg
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    Question HJÄLP!! Boxen startar inte längre?

    Hej!

    Har ett ganska stort problem.
    Igår tankade jag hem nya XBMC 2.0, för jag vill byta ut den gamla mot det nya såklart.
    Jag försökte föra över mappen via FTP från min dator till boxen med hjälpa av CoffeyCup Free FTP-program.
    Detta blev ninte så lyckat då programmet bara la en tom "xbmc"-mapp i apps-mappen på xbox-hdd. Däremot la den en annan mapp i Apps som hette ngt med "EDN" eller något liknande där den lagt min "download"-mapp mapp från PCn..
    Alltså downöoad/XBMC2.0/XBMC/"alla undermappar"
    I denna låg sen det som jag ville ha fört över.
    Detta har aldrig hänt innan, då jag använt FTP-programmet tidigare.
    Så jag kopierade det som låg i den konstiga XBMC till den mappen som den skulle ligga i, och tog sedan bort "EDN"-mappen från XBOX-hdd.
    Mitt under allt av detta med filöverföroingar med FTP så började XBOXENS HDD att göra konstiga ljud. Som små hack, så att överföringen från PC-XBOX slutade ca 1-2sek och farsatte sedan. Detta gjhorde den med 5-7sek mellanrum under hela den tiden som jag försökte föra över ngt till boxen.
    När jag var klar med allt startade jag om boxen för att kunna komma åt nya XBMC, och när jag då startade detta blev bilden svart, och där stod med röd text att den inte kunde hitta Q:\UserDATA\någonting..
    Så startade avalaunch för att lägga in den gamla UserDatan från den gamla XBMC som jag atgit en backup på.
    När jag nu skulle starta om boxen igen, kommer den bara till den blåa xbox-loggan som kommer upp när man startar boxen i chip-läge, sen kommer det där kosntiga ljudet från boxen/HDD och sen staratr den själv om sig...

    Där står jag nu..

    HJÄLP!! Vad ska jag göra? Boxen har en originalHDD på 8gig.. så inga konstigheter där. Jag kan dessutim starta boxen utan att chippet går igång (när man staratr den med power-knappen istället för att mata ut skivan)

    SNÄLLA SNÄLLA SNÄLLA

    MVH
    Sandbergsomfan

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Låter som om du måste byta hårddisk
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Feb 2006
    Från
    Helsingborg
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Betyder det att jag kan köpa en större HDD o sen sj plugga in den? eller bör detta göras av ngn mer sakkunnig person?
    Vet du vart jag kna köpa en förinstallerad HDD som passar till mitt chip?

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag kan skicka en förinstallerad hårddisk till dig.

    40GB: 500:-
    80GB: 600:-
    160GB: 800:-
    200GB: 900:-
    250GB: 1.000:-
    300GB: 1.200:-
    400GB: 2.500:-
    500GB: 3.300:-
    750GB: 4.800:-

    + 150:- frakt
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Feb 2006
    Från
    Helsingborg
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Grymt, så de passar med DuoX 2 Cromwell/FlashBios Chip DuoX 2 Cromwell/FlashBios Chip? INget svårt att byta va?
    Bara att dra ut sladdarna o sätta i den nya HDD eller?

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Ja
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Jag kan inte deleta över nätverket längre.
    By zip_nada in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2006-10-28, 21:51
  2. Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2005-04-08, 10:30
  3. Kan inte boota från CD/DVD med Xecuter2, svart skärm
    By sverre in forum X-ecuter 2 LITE support
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2005-01-17, 20:48
  4. HJÄLP! BACKUPEN STARTAR INTE!!
    By fabbe in forum Playstation - backup/patchar
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-05-25, 13:09
  5. HJÄLP! MINA PS2 BACKUPS STARTAR INTE!
    By mansnet in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2001-12-27, 17:55

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •