Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: Köpa ny Vs Begangnad

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    9
    Respekt
    0

    Köpa ny Vs Begangnad

    Hallå alla PSP tokiga.

    Sitter och funderar på att köpa mig en PSP.
    Har dock ett par frågor som ni säkert har ett par schyssta svar på, (har sökt i forumet oxå)

    1. Om jag köper ett nytt, t.ex på Siba. Är det högst troligt att den inte går att nergradera till 1.5
    2. Om jag ska köpa en begangnad, vad bör jag tänka på? , ex..inte en med FW.2.01 pga? Inte en vit dom suger, eller inte en från japan , USA eller ngt annat land pga bla.bla.bla..
    3. Vad bör man ge för en begangnad. Typ, alla nödvändiga sladdar, 1gb minne, Inte så mycket använd...
    4. Om jag bara ska spela ett par spel (spel är inte hela livet för mig) utan kanske bara lyssna på musik och se på film , behöver man nergradera den då? eller funkar det att köra ISO spel ändå, typ vissa??

    Tacksamm för svar.

    Ett bra forum för övrigt.....

    Xerxes

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    1: Det är 99,9% säkert att den går att nergradera. Annars har du öppet köp :-)

    2: Kolla att det inte är döda pixlar. Tänk på att batteriet kan vara slut, räkna med att få köpa ett nytt. Kolla att det är max firmware 2.71. Kolla att ALLA knapparna känns spänstiga. Kolla att den verkligen laddar.

    3: Utgå från priset på ett gigapack. Dra av vad ett nytt batteri kostar att köpa. Dra av vad du tycker det är rimligt att dra av på begagnat i största allmänhet. Runt 1000-1200:- kanske? Har faktiskt inte så stor koll på beg psp marknaden.

    4: Ska du bara spela ett par spel så kör den med originalspel och firmware 2.71. Vill du leka med isofiler kan du ju alltid nergradera till 1.5 tills du tröttnat och gå upp till 2.71 igen sedan.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Supertack för hjälpen Hansi.
    Begagnade ligger lite väl dyrt ute på *******, kan lika gärna köpa en ny och uppgradera den med större minne för typ samma pris..
    Så får det bli....

    Xerxes

Liknande diskussioner

  1. Kan man köpa en ny DVDspelare?
    By Ocke in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2005-03-13, 16:18
  2. Köpa Inte Köpa
    By Jetlimaster in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-10-14, 23:16
  3. Vilken ska jag köpa?
    By newbie#1 in forum Playstation produktsupport - övrigt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2001-12-07, 11:53

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •