Visar resultat 1 till 24 av 24

Diskussion: Några snabba frågor

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    114
    Respekt
    23

    Några snabba frågor

    Förlåt om detta har postats tidigare, behöver några kvicka svar bara:

    1. Om man flashar med Xtreme firmware, är det bara spelen som inte går att köra online, eller kan man inte alls gå online och tanka ner demos o s v?

    2. Har hört att dom absolut senaste X360 inte går att flasha firmware på, stämmer detta?

    3. Om man köper en nu, spelar det någon roll, med tanke på flashning, ljudnivå, smidighet att lira brända dvd+r dl e t c, vilken dvdläsare man får i maskinen. Toshiba, Samsung eller Hitachi?

    4. Kan man göra någonting för att minska oljudet från dvdläsaren?

    Drem X360-rookien är tacksam för info

  2. #2
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    22
    läs de klistrade trådarna
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2004
    Från
    Kalix
    Inlägg
    123
    Respekt
    21
    1. Vad jag förstått kan man vara online både i spel och på Xbox Live, dock på egen risk (microsoft har tydligen bannat folk som har modifierad firmware).

    2. 360's med Toshiba läsaren går inte att flasha, alltså den nyaste dvd-läsaren, dock har ingen i Sverige fått den än. Får du bara en Samsung eller Hitachi, gammal eller ny, så går det att flasha!

    3. Samsungen har tydligen problem med senaste uppdateringen från microsoft, vilket inte Hitachin har.

    4. En av patcharna till Samsungen hade som inställning låg eller hög hastighet, låg=tystare, hög=högre ljud.

  4. #4
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    104
    Respekt
    19
    2. 360's med "Toshiba" läsaren går inte att flasha, alltså den nyaste dvd-läsaren, dock har ingen i Sverige fått den än. Får du bara en Samsung eller Hitachi, gammal eller ny, så går det att flasha!

    Du menar väll Philips?

  5. #5
    Registrerade
    Sep 2004
    Från
    Kalix
    Inlägg
    123
    Respekt
    21
    Haha ja det var den jag menade . Tyckte det lät fel när jag skrev..

  6. #6
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    114
    Respekt
    23
    Tack för svaren! Tänkte mig kanske köpa en på elgiganten inom en månad eller så. Då får man väl hoppas att man inte får en med "fel" läsare.

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Köper du på elgiganten om en månad så får du nästan garanterat en xbox utan handtag på kartongen = hitachidrive som man måste löda loss minneskretsen på för att flasha om.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  8. #8
    Registrerade
    Sep 2004
    Från
    Kalix
    Inlägg
    123
    Respekt
    21
    :O Vad är det för svammel dom har hittat på nu :/? Vad tar du för pris på det, Hansi? (För att flasha)

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det lär hamna på 1000-1500:- att flasha den, beror på hur snabbt vi får bort epoxyn osv utan att riskera att skada något.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  10. #10
    Registrerade
    Sep 2004
    Från
    Kalix
    Inlägg
    123
    Respekt
    21
    Ouch :'(

  11. #11
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    132
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Det lär hamna på 1000-1500:- att flasha den, beror på hur snabbt vi får bort epoxyn osv utan att riskera att skada något.

    Har ni gjort någon?

  12. #12
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag väntar på att få rätt tsop-32 adapter. Den elfa hade i sitt sortiment var fel typ (för stor)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  13. #13
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    En Tsop adapter? Kostar väl en förmögenhet, som alla andra krets-adaptrar... Det går inte att bara koppla adaptern seriellt till chippet på plats? Fast man behöver ju ändå adaptern, så det lär väl inte bli av....
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  14. #14
    Registrerade
    Sep 2004
    Från
    Kalix
    Inlägg
    123
    Respekt
    21
    Jag fick just hem min 360 Premium från tb-h .se och det är inget handtag på kartongen :/... Kommer jag inte kunna flasha den nu eller ? Hansi, när vet du vad priset kommer ligga på ?

  15. #15
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Chippet är iofs redan bortlött från vår första svart-epoxy-drive, men jag återkommer inom en vecka då vi bör ha fått våra nya adaptrar.

    Inte så farligt dyrt, 2.700:- + moms för 2st har jag för mig det blev....

    Hade kunnat beställa online för från $99/st men ville handla från någon jag litade på i detta fall då jag inte vill råka ut för några långa leveranstider e.dyl. och i slutändan få något skräp som bara håller för 10 flashningar innan det faller i bitar...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  16. #16
    Registrerade
    Sep 2004
    Från
    Kalix
    Inlägg
    123
    Respekt
    21
    Kollade just DVD-läsaren och det är ju en Samsung läsare! Hur blir det då? Kan jag flasha den "normalt" eller?
    Last edited by Brahman; 2006-11-16 at 23:10.

  17. #17
    Registrerade
    Sep 2004
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    602
    Respekt
    0
    Ja bara du har en sata controller som fungerar med samsung ms28.

  18. #18
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    144
    Respekt
    19
    jag har handtag på min kartong, är det då en samsung läsare?


    EDIT:
    Citat Original inlägg av Brahman Visa Inlägg
    1. Vad jag förstått kan man vara online både i spel och på Xbox Live, dock på egen risk (microsoft har tydligen bannat folk som har modifierad firmware).
    vart har du källan på att nån har blivit bannad efter bara har modifierad firmware? (dvs flashad dvd)
    Last edited by gbr; 2006-11-29 at 01:43.

  19. #19
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    Jag köpte en x360 igår, en bundle med pro soccer 7 och den stog på en pall i lagret hos elgiganten, färskt levererad. Inget handtag på den men visade sig vara en samsung drive: D

  20. #20
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Skönt att höra, då kan man köpa det paketet om det kniper. Vilket lot# på lådan?
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  21. #21
    Registrerade
    Sep 2004
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    602
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av gbr Visa Inlägg
    jag har handtag på min kartong, är det då en samsung läsare?
    Hur lat får man vara, kolla kolla om det är en samsung!

  22. #22
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    144
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av weeh Visa Inlägg
    Hur lat får man vara, kolla kolla om det är en samsung!

    oj skev fel, jag har samsung läsare, jag köpte mitt prem i måndags, jag menade är det samsung dvd i alla lådor med handtag?


    EDIT: kolla kolla, locki locki
    Last edited by gbr; 2006-11-29 at 16:02.

  23. #23
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    Hansi,

    LOT NO: 0641

  24. #24
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Tack tack.

    För övrigt har jag ju lovat säga till när vi gjort vår första "78" drive...vi fick våra adaptrar förra veckan, flashningen och återmonteringen gick bra, så nu vet vi att vi kan ta emot sådana om vi måste. Priset är tills vidare 1.350:-, vi får se om vi inte kan sänka det mer sedan när vi får lite rutin på epoxypillandet så att vi inte behöver ägna en timme eller två på varje drive.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Några frågor om hd?
    By lightning in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2005-01-30, 13:50
  2. Xenium *ICE* 2M XBOX chip (några lätta frågor för er som kan)
    By niclas_82 in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-10-20, 19:24
  3. Nybliven xbox-ägare har några enkla frågor.
    By bjornsva in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2004-01-23, 00:17
  4. några snabb frågor
    By HackerFarfar in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-04-23, 23:05
  5. några frågor.
    By myrek in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2002-11-27, 18:43

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •