Visar resultat 1 till 16 av 16

Diskussion: Hur patcha ett bios?

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    12
    Respekt
    0

    Hur patcha ett bios?

    Jag har en HD på 320 GB men lådan läser bara ca: 120 utav dessa, har förstått att mna måste patcha sitt bios ... men jag vet inte hur. Såg nån tråd om evtool .. har testat med detta och jag fattar inte ett skit ....

    Hur ska jag göra för att få ut alla GB?

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Om hårddisken är 300GB eller mer rekommenderas "Partition 6 takes up to 137GB, partition 7 takes rest of the drive" eftersom man förlorar all data på partitionen så fort man lagt in mer än 256GB.
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Du menar att jag ska öppna bioset i t.ex. etool .. och välja detta alternativ och det ska räcka?

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    vad är det för ett chip du har?
    Kan det ta 512kb bios?
    OM ja kan du klicka på mitt namn kolla min sida efter bioser
    finns även 256kb bioser beroende på vilket chip man har.
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Jag har ett gamalt smart XX ... jag kan ha flera bios och jag kan ställa om den så att den tar 512kb bios ... men som sagt ... ska jag bara öppna bioset i evtools och klicka i alternativet du nämde ovan och sen är det spikat eller vadå?

    Hur vet jag vilket bios jag ska välja?
    har ett ganska så gammalt xbox *tro*
    Last edited by Schroder; 2006-11-14 at 16:58.

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Om du laddar ner X2 5035 från min sida så är det redan patchat "Partition 6 takes up to 137GB, partition 7 takes rest of the drive" + ett program
    PS det är ett 512kb bios
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Ok, tack för hjälpen ... nu kommer det alltså hamna 137 GB på partition F och resten på G då eller?

    Tror jag har testat formatera om och lagt in ett patchat bios en gång men det funkade inte ..är det något speciellt jag ska tänka på innan jag formaterar/flashar in bioset?

  8. #8
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    ja det är ju meningen
    Ja flasha först formatera sen
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Hehe, tack .. ska göra ett försök nu i dagarna ... återkommer med resultat=)

  10. #10
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Sås, nu har jag alla GB .. fast det hjälper inte så mkt. Jag komme rinte åt partition G från ftp'n???

    HJÄLP

  11. #11
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Inlägg
    1 263
    Respekt
    22
    Vadå ser du C, D, E, F men inte G?
    Citat Original inlägg av rejjo, 5 april -06

    "Har du inget och göra, skriv en guide!"

  12. #12
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Det stämmer ... G partitionen syns i dashboard och att den har 180 GB ... men den finns inte via FTP på XBMC ... f kommer jag inte åt heller i fall jag kör det inbyggda FTp i smart xx.

    Vet ju att kan vara så enkelt som att ändra i xboxmediacenter.xml .. men nu är det ju source.xml och jag har inte en aning om hur man gör ...
    ar läst amnual och FAQ för xbmc och jag hittar inget.

  13. #13
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    132
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Schroder Visa Inlägg
    Jag har en HD på 320 GB men lådan läser bara ca: 120 utav dessa, har förstått att mna måste patcha sitt bios ... men jag vet inte hur. Såg nån tråd om evtool .. har testat med detta och jag fattar inte ett skit ....

    Hur ska jag göra för att få ut alla GB?
    Du måste formatera med xbpartitioner för att får 32k kluster.
    Då får du 278Gb på F:, alternativt ha resten på G: vilket kanske inte är lika roligt.

    Du kan lämna allt som det är på alla andra drivar när du formaterar om , då behöver du inte installera igen.

  14. #14
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Det gör inte mej nåt å ha 278 på F ... men nu gav du mej instruktioner på grekiska ... ta det en gång till på svenska tack=)

  15. #15
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    132
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Schroder Visa Inlägg
    Det gör inte mej nåt å ha 278 på F ... men nu gav du mej instruktioner på grekiska ... ta det en gång till på svenska tack=)
    Ok, svenska

    Observera att du INTE förstör din C: D: E: när du gör detta, allt kommer ligga kvar som vanligt, det är bara F: och G: som rensas.

    1. Flasha med bios som stödjer större diskar än 137Gb.

    2. Boota med slayers autoinstaller, xbmaker el. liknande (om du inte redan har installerat så boxen bootar)

    3. Starta Xbpartitioner1.0Rc1 eller nyare , finns på DVD:n under apps eller ladda ner från nätet och bränn på CD-RW.

    4. i Xbpartitioner ,Ändra partition för F: så den blir 278Gb

    5. i Xbpartitioner, formatera, om du gjort rätt det står att den formaterar F: med 32k clusters :-)

    Lycka Till.

  16. #16
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Jag hittar inte xbpartitioner för nedladdning någonstans .. men vad beror det på att XBMC inte hittar partition G? Om det står i dashboarden att den har 182 GB så borde den väl gå att komma åt på något sätt?

Liknande diskussioner

  1. Inlägg: 23
    Senaste inlägg: 2008-08-26, 12:36
  2. Större HD med överflashat original bios HUR??
    By Validus in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering
    Inlägg: 28
    Senaste inlägg: 2006-04-02, 13:28
  3. Flasha ett Xenium ICE
    By codo in forum Xenium Support
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2006-03-07, 00:57
  4. Hur packar man ett upppackat spel till en isofil?
    By aha in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2004-03-05, 22:51
  5. Hur stort är ett orginal X-box spel ca ?
    By Chuppa in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2002-08-20, 00:37

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •