Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Limmade anslutnijngar!

Registrerade
    Mar 2004
    Från
    Uddevalla
    Respekt
    21

Angry Limmade anslutnijngar!

Jag har nu chippat min andra PSP, allt fungerade när jag testkörde, efter ett tag slutade dock maskinen fungera så jag tog isär maskinen och troligen har en anslutning lossnat. Problemet är att jag limmat anslutningarna efter att jag testat att den fungerade. Tydligen så lossnade en lödning ändå! Finns det något sätt att få bors limmet utan att dra sönder anslutningsbanorna??Har använt limpistol!

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av stvikt Visa Inlägg
    Jag har nu chippat min andra PSP, allt fungerade när jag testkörde, efter ett tag slutade dock maskinen fungera så jag tog isär maskinen och troligen har en anslutning lossnat. Problemet är att jag limmat anslutningarna efter att jag testat att den fungerade. Tydligen så lossnade en lödning ändå! Finns det något sätt att få bors limmet utan att dra sönder anslutningsbanorna??Har använt limpistol!
    Man måste "Löda" anslutningarna inte limma *ler*

Men om du nu Lött fast trådar eller liknande sedan limmat så är nog en Vamluftsutrustning din enda räddning, det eller ett canserframkallande ämne som löser upp det.

Sörj för god ventilation och använd eltape nästa gång

Denna post gav mig minnen från gymnasietiden då en person lämnade in en hemmameckad förstärkarbyggsats till oss på teknik för service, när den öppnades så såg vi att "personen" LIMMAT fast alla delar som skal llödas.

Efter ett telefonsamtal fick vi reda på att han inte fick använda lödkolv för sin mamma. *garva*

Sånt är livet

Ibland är det lätt, ibland mindre.
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Mar 2004
    Från
    Uddevalla
    Respekt
    21

Red face

Hårtork microskop och omänsligt med tålamod så är limmet borta! Anslutningarna ser dock ut att sitta som dom skall, får börja leta fel någon annan stans, kanske skall isolera chippet på båda sidor?

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av stvikt Visa Inlägg
    Hårtork microskop och omänsligt med tålamod så är limmet borta! Anslutningarna ser dock ut att sitta som dom skall, får börja leta fel någon annan stans, kanske skall isolera chippet på båda sidor?
    Det är alltid bra att isolera kretsar
    Eltape är en bra uppfinning *s*
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Aug 2003
    Respekt
    0

Vanligt T-röd löser upp smältlim!

Som sagt. T-Röd fixar det problemet snabbt.

Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Respekt
    25
    Du är 6 dagar för tidig till 3månaders jubileumet.....
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner