Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: DVDläsaren vägrar att stänga - hjälp!

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2002
    Inlägg
    70
    Respekt
    23

    Unhappy DVDläsaren vägrar att stänga - hjälp!

    Min Xbox 360s dvdläsare har helt plötsligt bestämt sig för att den vägrar att stänga DVD-släden... jag trycker på ejectknappen (eller "close tray" i dashboarden), och den stänger sig och håller sig stängd i cirka 2 sekunder, sen åker den ut igen. Medans släden är inne så blinkar powersymbolen på Xboxen som om den försökte läsa skivan, men den matar som sagt var ut den igen efter 2 sekunder eller så. I övrigt bootar Xboxen som den ska, och jag kommer åt allt innehåll på hårddisken.

    DVDn (en Hitachi v47) är flashad med Maximus-Garyopa_XTRM-HITACHI_v2_3_Stealth och har funkat hur bra som helst i typ 4 dagar, och så plötsligt har det här problemet uppstått. Jag tror inte att det är nåt fel på DVD-läsarens firmware/flash eftersom den startar i modeb (blinkar frenetiskt och kräver två knapptryckningar på ejectknappen för att reagera) om jag startar med luckan ute, och beter sig normalt om jag startar med luckan inne. Bortsett ifrån att den VÄGRAR att vara stängd då.

    Någon som har några tips/idéer?
    Jodå. Men det var det ingen som visste.

  2. #2
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    1
    Respekt
    0

    kan va

    Kolla att dvd-strömkablarna ,dom man kortsluter för att komma i Mode B sitter riktigt i-tryckta tillbaka i kontakten

  3. #3
    Registrerade
    Jun 2002
    Inlägg
    70
    Respekt
    23
    Jag använde mig inte av den metoden... Jag använde slax-bootskivan, och har alltså inte rört strömkablarna alls. Dessutom funkade dvdn som sagt var felfritt i typ 4 dagar efter flashningen.. innan den plötsligt fick för sig att flippa ur Blä. Det slutar väl med att man får köpa en ny läsare... som tur är har jag drive keyn sparad i alla fall
    Jodå. Men det var det ingen som visste.

  4. #4
    Registrerade
    Jun 2002
    Inlägg
    70
    Respekt
    23
    Hittade problemet. Magneten som håller fast skivan medans den snurrar i dvd-läsaren hade lossnat från spindeln och fastnat i taket på läsaren... limmade dit den med superlim, och nu funkar allt igen. Enda bestående menet är att en av mina brända skivor tydligen blev sönderrepad när magneten lossnade... oh well. Kunde varit värre
    Jodå. Men det var det ingen som visste.

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    47
    Respekt
    18
    Skönt att du löste problemet iaf =)

  6. #6
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    ushdå tur du fick till de. Man vill ju inte läsaren ska pajja såhär lagomt till dom nya "oflashbara" läsarna kommer

  7. #7
    Registrerade
    Jun 2002
    Inlägg
    70
    Respekt
    23
    Nej, det är ju inte så kul att bli tvingad att köpa en ny xbox bara för att upptäcka att den är oflashbar... För att vara på den säkra sidan nu har jag beställt en extra läsare till min 360 som jag ska ha i reserv om den gamla pajjar... hittade en hitachi 47DJ för 640kr inklusive frakt på ebay Ganska billig försäkring, tycker jag, eftersom det typ ALLTID är dvd drivarna/lasrarna som pajar först på mina konsoler (har skett på två ps2 och 1 xbox... efter väldigt flitigt spelande, bör tilläggas :P)
    Jodå. Men det var det ingen som visste.

Liknande diskussioner

  1. Guide till streaming i XBMC
    By fArGo_sWe in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 97
    Senaste inlägg: 2010-07-27, 19:09
  2. Inlägg: 21
    Senaste inlägg: 2006-07-25, 21:59
  3. Hjälp med att flasha om bios samt byta HD
    By morper in forum DUO-X2 support
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2006-06-09, 19:56
  4. 6.6 Guide till streaming i XBMC av fArGo_sWe
    By fArGo_sWe in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-04-21, 09:14
  5. Proffesional Hjälp :)
    By Lukascool in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-12-11, 23:28

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •