Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: Uppdatera xbox live med flashad hitachi xbox360?

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    10
    Respekt
    0

    Uppdatera xbox live med flashad hitachi xbox360?

    Tjenare. Jag är ny här på forumet och även ny med xbox. Köpte en igår och kunde inte låta bli att flasha efter jag läst allt och de gick kanon. Men saken är den att jag flashade den innan jag ens uppdaterade live och nu när jag skulle prova live'a så måste de uppdateras. Jag vet inte om jag vågar de?

    jag har flashat min hitachiläsare med:

    Maximus Hitachi-LG Xtreme v2.3 Stealth firmware
    tror jag den hette eller 2.2 kan de ha vart å. Kan jag uppdatera live är min fråga?

    Tack för ett underbart forum! //kristoffer

  2. #2
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    43
    Respekt
    18
    Tjenare. jag har själv flashad min 360 här på psxcare men har inte fåt hem den , men det jag har läst på denna sidan http://www.nforce.nl/forum/viewtopic.php?t=28135

    så är det inga större problem med hitachi, men lite krångel fanns det med samsung. Så du kommer någ klara dig bra. Läs gärna tråden ovan

  3. #3
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Swe
    Inlägg
    66
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av kozmoz Visa Inlägg
    Tjenare. Jag är ny här på forumet och även ny med xbox. Köpte en igår och kunde inte låta bli att flasha efter jag läst allt och de gick kanon. Men saken är den att jag flashade den innan jag ens uppdaterade live och nu när jag skulle prova live'a så måste de uppdateras. Jag vet inte om jag vågar de?

    jag har flashat min hitachiläsare med:

    Maximus Hitachi-LG Xtreme v2.3 Stealth firmware
    tror jag den hette eller 2.2 kan de ha vart å. Kan jag uppdatera live är min fråga?

    Tack för ett underbart forum! //kristoffer

    Tjena

    hur fick du din drive i modeB ??
    hittade din pc dvdläsaren i bios oxå??

    tacksam för svar
    Last edited by [Gen]Evil-A; 2006-11-16 at 14:38.
    ¤X¤B¤O¤X ¤=¤ ¤3¤6¤0¤

  4. #4
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Tjenare. tack för svaren.

    Ja min hittade den i bios.
    Jag wire kopplade den för att få den i b-mode. slaxmetoden funkade inte :/
    jag följden denna guiden på 360mods.net och allt var gjort på 30mins! finns även film där som visar allt. helt underbar! MVH kristoffer

  5. #5
    Registrerade
    Jun 2002
    Inlägg
    70
    Respekt
    22
    Det lättaste sättet att få en hitachi i modeb är den modifierade slax-bootskivan.. startar en modifierad version av linux som skickar vissa kommandon till hitachin som får den att starta i modeb... sen startar du om i windows och flashar (t ex med maximus-garyopas 2.3 release) Ison finns på bland annat 360mods.net. En nackdel är ju dock att den inte funkar med alla sata-controllers... du får testa och kolla om det funkar för dig
    Jodå. Men det var det ingen som visste.

  6. #6
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Swe
    Inlägg
    66
    Respekt
    21
    använde du ngt mostånd när du wire kopplade den??
    har provat slax cd med funkar inte får den inte i mode B hur viktigt är det att man har dvd släden i utkört läge medan windows startar??

    tack för snabba svar
    ¤X¤B¤O¤X ¤=¤ ¤3¤6¤0¤

  7. #7
    Registrerade
    Jun 2002
    Inlägg
    70
    Respekt
    22
    Det spelar nog egentligen inte så jättestor roll om du har släden inne när du bootar till windows eller ej... men det verkar som att vissa datorer vägrar att boota när släden är inne. Min polares var så iaf... den kom aldrig förbi bios innan vi sköt ut släden...

    Testade du förresten med version 2 av slax-skivan? Den har mycket högre kompabilitet än den första. Den första funkade inte för mig heller, men den andra gick hur bra som helst
    Last edited by Persson; 2006-11-16 at 18:40.
    Jodå. Men det var det ingen som visste.

  8. #8
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Swe
    Inlägg
    66
    Respekt
    21
    tjena,

    tack för all hjälp

    jag flashadee min igår oxå men 2 wire trick med motstånd och det var ju hur lätt som helst

    nu skall man bara ge sig på samsungen oxå hur man nu gör det
    ¤X¤B¤O¤X ¤=¤ ¤3¤6¤0¤

  9. #9
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    förlåt jag inte han med att svara innan du gjorde de men skönt att du lyckades iaf [Gen]Evil-A! jag gjorde de utan motstånd. Slaxmetoden funkade inte för mig den blev helt svart i 20min mitt i så jag la ner den.. (provade på flera datorer med olika men ej fungerande resultat. Jo wiretricket var superbra och hur lätt som helst! Lycka till med samsungen! MVH

Liknande diskussioner

  1. Xbox live med chippad box?
    By tatus in forum XBOX Nätverksspel / LIVE
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2005-05-18, 10:33
  2. Playstation 2 versus XBox (updaterad)
    By visuatrox in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 23
    Senaste inlägg: 2004-11-25, 12:59
  3. xbox live med ntsc spel
    By Karl Johan in forum XBOX Nätverksspel / LIVE
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2004-02-25, 20:59
  4. Xbox chips Live on borrowed time
    By Sheytan in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2002-11-03, 00:04

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •