Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Byta DVDläsare i Xbox 360

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2002
    Inlägg
    70
    Respekt
    23

    Question Byta DVDläsare i Xbox 360

    Sitter och funderar lite över vad fasen jag ska göra åt min muppiga läsare som vägrar stänga luckan (se min förra tråd) och har letat runt lite efter guider och sånt... hittar dock ingen guide för hur man ska göra om man vill byta ut drive keyn i firmwaren i Xboxen. Jag har en dump kvar av min originalfirmware, samt en film som heter key.bin (som jag förmodar innehåller min key ) Men hur gör jag för att få in denna key i den nya driven när jag köpt en sån? .bat-filerna som följde med Maximus-Garyopa_XTRM-HITACHI_v2_3_Stealth releasen verkar ju inte patcha den sektorn av firmwaren. Finns det nåt bra program/steg för steg-tutorial som ni kan rekommendera?

    Min nuvarande läsare är förresten en Hitachi v47D, om det spelar nån roll...
    Jodå. Men det var det ingen som visste.

  2. #2
    Registrerade
    Jun 2002
    Inlägg
    70
    Respekt
    23
    Never mind, hittade det jag letade efter

    Använder man bara ett program som 360fwtoolbox för att kopiera/klistra in drive keyn är ju egentligen det enda man behöver känna till kommandoraden
    "47flash e orignew-e.bin 90004000 1000" (där e motsvarar enhetsbokstaven som hitachiläsaren syns som under windows). Jag blev lite förvirrad runt vilken adress keyn skulle in på bara, men nu fattar jag
    Jodå. Men det var det ingen som visste.

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Kan man byta till en läsare med en annan tillverkare?

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag har bytt dvdläsare mellan två boxar där den ena hade hitachi och den andra samsung, så ja, det går.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Jag har bytt dvdläsare mellan två boxar där den ena hade hitachi och den andra samsung, så ja, det går.
    Om jag tex. köper den nya boxen med skitläsaren kan jag då byta till en Samsung?

  6. #6
    Registrerade
    Jun 2002
    Inlägg
    70
    Respekt
    23
    Citat Original inlägg av mixbox Visa Inlägg
    Om jag tex. köper den nya boxen med skitläsaren kan jag då byta till en Samsung?
    Du måste kunna läsa firmwaren på DVD-läsaren du byter ut, annars kan du inte få ut den unika drive key som din box är knuten till. Det är ett gäng siffror som måste finnas i dvdns (oavsett märke) firmware, annars vägrar xboxen att samarbeta med den... Problemet med de nya läsarna är väl just att de inte går att läsa/skriva till firmwaren (inte med samma metoder som de gamla åtminstone)?
    Jodå. Men det var det ingen som visste.

Liknande diskussioner

  1. Officiella "vilka xbox 360 har samsung dvd" tråden
    By jarkko in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 194
    Senaste inlägg: 2008-01-08, 18:11
  2. Xtreme 4.0a 4.0b
    By ecu in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 17
    Senaste inlägg: 2006-10-16, 23:33
  3. Xtreme firmware 3.0 for TS-H943 Xbox 360
    By arvdal in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2006-08-23, 11:22
  4. vet inte vad jag skall göra...
    By tiito78 in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2004-10-19, 10:04
  5. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-08-05, 20:24

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •