Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Ny i psp världen med "snabb" fråga

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    23
    Respekt
    0

    Ny i psp världen med "snabb" fråga

    Har skaffat mig en PSP och fick med Tekken som spel körde updaten som var med på skivan (2.71) och nu är jag nyfiken på att köra downgraders osv för att kunna köra iso.

    Har laddat hem "Downgrader2.71FULL.exe" från psp-hacks.com och nu vill jag veta lite innan jag gör något förhastat, vill inte pajja min nya leksak.

    Som jag fattat det hela så ska jag ladda mitt batteri fullt och låta laddaren sitta i koppla in USB kabeln (har ingen psp usb kabel med laddning utan en vanlig hoppas det inte spelar någon roll).
    Sen ska man köra exe filen från min dator och bara låta programet slöta resten.

    Vad händer sen? Vad har jag installerat? Är det bara 1.5 bios eller fixar den hela kitet med devhock homebrew enabler och det man behöver för att köra ISO?

    Behöver man göra något innan man startar downgradern typ formatera minneskortet?

    Är lite orolig att pajja något bara skulle tro fler har varit i min sits

  2. #2
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    33
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Tavus Visa Inlägg
    Har skaffat mig en PSP och fick med Tekken som spel körde updaten som var med på skivan (2.71) och nu är jag nyfiken på att köra downgraders osv för att kunna köra iso.

    Har laddat hem "Downgrader2.71FULL.exe" från psp-hacks.com och nu vill jag veta lite innan jag gör något förhastat, vill inte pajja min nya leksak.

    Som jag fattat det hela så ska jag ladda mitt batteri fullt och låta laddaren sitta i koppla in USB kabeln (har ingen psp usb kabel med laddning utan en vanlig hoppas det inte spelar någon roll).
    Sen ska man köra exe filen från min dator och bara låta programet slöta resten.

    Vad händer sen? Vad har jag installerat? Är det bara 1.5 bios eller fixar den hela kitet med devhock homebrew enabler och det man behöver för att köra ISO?

    Behöver man göra något innan man startar downgradern typ formatera minneskortet?

    Är lite orolig att pajja något bara skulle tro fler har varit i min sits
    Tror att det redan är försent för din psp att nergradera! eftersom du uppdatera den med skivan som kommer med till 2.71 firmwire..då låser pspn sig till det tyvärr...

    edit: hittade denna tråden här http://forum.psxcare.com/support/sho...light=emulator där står om downgrader från 2.71!
    Last edited by PivvE; 2006-11-18 at 15:23.

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Hejsan!

    Kan någon bekräfta att man inte kan uppgradera till 2.71 från tex
    tekken skivan, så att man måste uppgradera med 2.71 US versionen för att det ska fungera med easy downgradern 2.71, sitter nämligen med ett vitt psp med version 2.6 från fabrik och funderar på att nedgradera med just easy downgradern 2.71 tills jag läste Pivves inlägg, så jag sitter i samma sits som Tavus.
    Jag tror dock inte att det spelar någon roll men det finns säkert någon som vet det bättre än jag. Men vad jag har läst så ska du formatera minneskortet och se till så att ditt batteri är full laddat, och ha laddaren i hela tiden.

    Och Tavus du kan väl skriva ett inlägg hur det gick om du bestämmer dig för att nedgradera.

  4. #4
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    Jag väntar med att chansa tills jag vet mer om det är som PivvE säger så väntar jag tills dom löst nått med nyare firms och fixat senare.

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    Körde på bära eller brista med easydowngrader.
    Så nu är jag med i 1.50 klubben =)
    3 omstarter behövdes

  6. #6
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    33
    Respekt
    18
    sry killar för innan har läst till mig nu att det är från 2.80 firmwire det inte går än att nergradera så det ska inte vara några problem =D

Liknande diskussioner

  1. hjälp med psp
    By morgan83 in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2005-12-28, 23:42
  2. bränt 360 spel med hjälp av psp
    By general_31 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2005-12-26, 00:20
  3. bränt 360 spel med hjälp av psp
    By general_31 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2005-12-25, 23:55
  4. behöver hjälp med en fråga
    By general_31 in forum XBOX Case Mods
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2004-12-02, 12:11
  5. Neo 2.2 FRÅGA!
    By mansnet in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-02-17, 15:46

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •