Jag har en flashad xbox360 och när jag försöker spela Gears of wars får jag upp följande text 'To play this disc, put it in an xbox360 consol'.
Finns det någon lösning på detta??
Ps. det är ett orginal spel.
Jag har en flashad xbox360 och när jag försöker spela Gears of wars får jag upp följande text 'To play this disc, put it in an xbox360 consol'.
Finns det någon lösning på detta??
Ps. det är ett orginal spel.
felmedelandet du får beror på att den "key" din flashade dvd-drive innehåller i firmwaren troligen är korrupt/fel.
Fungerar backup kopior av spel eller får du samma felmedelande ?
Vad har du för drive och vet du vilken version ??
H78 iXtreme 1.2
XBOX LIVE Gamertag: QuBaR
Allt annat jag har provat fungerar, både orginal och backuper.
Jag har Hitachi-LG med version 47DH.
Om jag ska vara ärlig tror jag att detta är ett av Microsoft's nya och mindre roliga påhitt.
Spelet upptäcker att dvd-spelaren är flashade, och spelar upp detta lilla trevliga dvd snutt.
Jag fick in en kund idag som köpte sin 360 med flashad hitachi av mig i augusti nångång tror jag. Han kunde inte heller starta gears of war. Jag flashade om hans hitachi med xtreme 2.3, sedan fungerade gears of war utan problem.
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Okay, tack för det snabba svaret. Får göra en uppdatering då, nice att det fanns en lösning på det hela.
Tack igen, mvh Micke.
Man kan ju även få såna meddelanden om Xboxen klarar att läsa skivan bitvis, men inte helt... om den inte får den informationen den behöver för att identifiera skivan som ett 360-spel så behandlar den skivan som en DVDvideo-skiva istället... meddelandet du beskriver är samma som man får upp om du försöker spela upp ett 360-spel i ditt hemmabio-system...
Men som Hansi sa, testa att uppdatera firmwaren o kolla om det hjälper. Eftersom det bara var just den skivan som krånglade så är det ju troligtvis något annat än avläsningen som jävlas
Jodå. Men det var det ingen som visste.
har precis flashat om till 2.3, hade verision 2.1 innan på min Hitachi 47d och jag får upp det där meddelandet med både backuper och alla original spel.. bara prova att flasha om eller måste jag göra nåt annat mer avancerat?
EDIT: Flashade in Maximus-Garyopa_XTRMHITACHI_v2_3_Stealth_Rev2
Och nu funkar det hur bra som helst tillochmed dom spelen som inte funkade innan funkar jättebra nu!
Last edited by kaffetandfen; 2007-01-17 at 01:21. Anledning: Det löste sig
Xbox 360 Premium HDMI
BenQ iXtreme 1.5
Bookmarks