flashad ts-943 med fel nyckel v. 4.2a
Hejsan !
Jag har en tsxbox 360 ts-943 dvd-drive i min xbox 360.
Jag har tidigare flashat en likadan drive utan problem med mitt moderkort via sata portarna så jag vet att moderkortet och mtkflash fungerar.
Hur som hellst så lyckades jag läsa orginal f/m och sedan körde jag en Make42a.bin som följer med i xtreme 4.2 releasen.
Någonstans när jag kopierade orginal biosen lyckades jag klantigt nog förväxla denna orginal bios f/m med mina 2:a ts-943 jag flashat tidigare. Filen låg kvar på usb-minnet tror jag...
Jag lyckades flasha denna ts-943 via mtkflash med dena andra drivens orginal nyckel och det fungerade felfritt.. inga felmedelande eller så via mtkflash
När jag sedan upptäckte detta missöde så försökte jag reflasha om driven via mtkflash som tidigare.
Jag kan inte flasha om driven nu pågrund av att firmguarden blockar läsning/skrivning till f/m. Och vad jag förståt så uppdaterades också f/m till ms28 med den senaste 4.2a flashningen..
Vad rekomenderar ni mig att göra ? Jag har försökt nu fleratel timmar sedan onsdag kväll att läsa och lösa detta problem men snart ger jag upp...
Jag har provat boota med enable0800.iso disc, bränt den på två olika dvd+r DL skivor (traxdata & verbatim) Dom ska fungera, låter som driven spinner upp i ca 5sec, inga missljud. KOmmer ändå inte åt f/m
Försökt att köra bad flash recovery genom att rycka strömmen men funkade alldrig.
Provat olika metoder med alla möjliga ordning av uppstart av pc/xbox, in och ur koppling av sata, ström kablar till driven men inget verkar bita på den rackarn. Nya ms28 är förjävligt barnsäker att flasha om känns det som.. Nu får alla PRO's rycka in och hjälpa mig lite..
Den enda lösningen jag har kvar är att köra det så kallade vcc-tricket.
Dock är jag inte så säker på att jag vågar göra det, risken finns att man lyckas bränna någon komponent och det är alldrig trevligt
Jag har även läst hela tråden på xbox-scene om detta vcc trick och det verkar inte fungera för alla där heller...
H78 iXtreme 1.2
XBOX LIVE Gamertag: QuBaR
Bookmarks