Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: flashad ts-943 med fel nyckel v. 4.2a

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Gävle, Sweden
    Inlägg
    63
    Respekt
    22

    Angry flashad ts-943 med fel nyckel v. 4.2a

    Hejsan !
    Jag har en tsxbox 360 ts-943 dvd-drive i min xbox 360.
    Jag har tidigare flashat en likadan drive utan problem med mitt moderkort via sata portarna så jag vet att moderkortet och mtkflash fungerar.

    Hur som hellst så lyckades jag läsa orginal f/m och sedan körde jag en Make42a.bin som följer med i xtreme 4.2 releasen.

    Någonstans när jag kopierade orginal biosen lyckades jag klantigt nog förväxla denna orginal bios f/m med mina 2:a ts-943 jag flashat tidigare. Filen låg kvar på usb-minnet tror jag...

    Jag lyckades flasha denna ts-943 via mtkflash med dena andra drivens orginal nyckel och det fungerade felfritt.. inga felmedelande eller så via mtkflash

    När jag sedan upptäckte detta missöde så försökte jag reflasha om driven via mtkflash som tidigare.

    Jag kan inte flasha om driven nu pågrund av att firmguarden blockar läsning/skrivning till f/m. Och vad jag förståt så uppdaterades också f/m till ms28 med den senaste 4.2a flashningen..

    Vad rekomenderar ni mig att göra ? Jag har försökt nu fleratel timmar sedan onsdag kväll att läsa och lösa detta problem men snart ger jag upp...

    Jag har provat boota med enable0800.iso disc, bränt den på två olika dvd+r DL skivor (traxdata & verbatim) Dom ska fungera, låter som driven spinner upp i ca 5sec, inga missljud. KOmmer ändå inte åt f/m

    Försökt att köra bad flash recovery genom att rycka strömmen men funkade alldrig.

    Provat olika metoder med alla möjliga ordning av uppstart av pc/xbox, in och ur koppling av sata, ström kablar till driven men inget verkar bita på den rackarn. Nya ms28 är förjävligt barnsäker att flasha om känns det som.. Nu får alla PRO's rycka in och hjälpa mig lite..

    Den enda lösningen jag har kvar är att köra det så kallade vcc-tricket.

    Dock är jag inte så säker på att jag vågar göra det, risken finns att man lyckas bränna någon komponent och det är alldrig trevligt
    Jag har även läst hela tråden på xbox-scene om detta vcc trick och det verkar inte fungera för alla där heller...
    H78 iXtreme 1.2
    XBOX LIVE Gamertag: QuBaR

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Kom in med driven + det firmare du vill ha flashat så kan jag prova på min pålitliga flasha-samsung pc som alltid fungerar bra med recovery mode osv.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2002
    Från
    Sundsvall
    Inlägg
    176
    Respekt
    0
    http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=27598

    blir lättare att få till 10 sec trick... funka galant för mig

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Varför slösa bort 10 sekunder helt i onödan, behövs definitivt inte på den dator jag använder för att flasha samsung :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Gävle, Sweden
    Inlägg
    63
    Respekt
    22
    Jag lyckades till slut efter 3 dagars i härdigt försök med alla olika metoder jag läst om på diverse forum att flasha om min ts-943.

    Det trick jag tillsut tog till var vcc-tricket och det fungerade på typ 3:e försöket med att boota upp pc - xbox, sedan skriva in kommandet
    (mtkflash w /r x42a.bin)

    Så nu är xboxen flashad med senaste versionen av xtreme firmware.
    Monterade ihop allting men när jag ska starta den normalt nu blinkar denna gröna dioden i mitten konstant och sedan får jag en röd lampa i högra nedre hörnet och error 64 visas.

    Jag har läst runt lite i forumen och detta fel berodde troligen på att det inte fanns någon kontakt mellan lödpunkterna där den tidigare resistorn setat.
    Jag monterade itu dvd-driven igen och kontrollerade alla lödpunkter. Allt ser ok vad jag kan se. Dock är det väldigt små lödbanor där man ska löda fast kablarna så det kan vara något glapp där. Jag har ingen mulitmeter hemma just nu så jag får väll vänta till den kommer tillbaka..

    Är det någon som provat VCC hack tidigare och fått lyckat resultat ?
    H78 iXtreme 1.2
    XBOX LIVE Gamertag: QuBaR

Liknande diskussioner

  1. Live update med Samsung ms28 flashad med fw4.2b
    By Tonman10 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2006-11-16, 12:11
  2. Problem med Dashboard...
    By Feten in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2005-02-27, 21:44
  3. hade samma fel med x-ecuter 1.0
    By Madscion in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-02-14, 12:56
  4. Argh... Massor av fel med min v7 PS2
    By Liuokin in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-11-23, 19:20
  5. hjälp med skumt fel xbox
    By spenne in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-11-06, 19:53

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •