Visar resultat 1 till 26 av 26

Diskussion: Spela GTA LCS i Devhook

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    6
    Respekt
    0

    Question Spela GTA LCS i Devhook

    Jag har nergraderat min PSP till 1.5 och har Devhook 046, när ja ska välja UMD sak, liksom för att markera GTA som sitter i så kommer det inte upp. Och ner jag väljer verison 2.5 t.ex och sen trycker START stängs den av så sätter ja på den men då har jag ändå verison 1.5, någon som kan ?
    Last edited by Rokkan1; 2006-11-18 at 16:34.

  2. #2
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Hallå!? Är det ingen här eller?

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Välj firmware 2.71 och välj "UMD" i listan, sedan start.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #4
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Det funkar inte, men jag följde denna guide när ja instalerade allt: http://www.hamsterpaj.net/forum_new/...hread_id=61711

    Då instalerade jag ju 2.6 som firmwire! Måste ja göra om de till 2.71 ? Kan man göra om det?

  5. #5
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    25
    Leta åt DevHook v0.46 Ultimate Installer v1.1.1.rar på psp-hacks.com så går det smidigt och lätt att installera devhook om du är nybörjare ... Den installerar allt åt dig inklusive fw2.71 ... Har för mig att det enda du behövde göra var att skapa en iso mapp efter du kört installern
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  6. #6
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Men om jag gör de måste väl ja ta bort det jag har installerat nu? Och blir inge fel eller så om ja installerar om och så där? Ska ja formatera om den hur ska jag göra?

    Jag har ju liksom kört Firmwire Installer och sånt när jag instalerade blir den inte brickad om ja formaterar om eller så och sen installerar igen?
    Last edited by Rokkan1; 2006-11-18 at 21:07.

  7. #7
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Är det ingen som vet?

  8. #8
    Registrerade
    Dec 2005
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    samma skit för mig. har också fixat devhook 0.46 och körde ultimate installer som visade sig installera 2.71 som firmware...fast den gjorde det inte? har fortfarande 1.5. har testa flera gånger men funkar fortfarande inte.

    nån som har fått need for speed carbon att funka?

  9. #9
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    Jag installerade devhock nyss. Var bara att starta det och välja 2.71 firm så blev det 2.71

  10. #10
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Men asså ja kan inte ens köra från min UMD skiva, så jävla drygt. Men är det ingen som vet om den blir brickad om man instalerar om och så?

  11. #11
    Registrerade
    Dec 2005
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    tavus hur gjorde du? och hade du någon äldre version av devhook påpsp:n innan?

  12. #12
    Registrerade
    Dec 2005
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    nu har jag fixat så det funkar..en fråga bara...hur får man bort lagget? hörde nån stans att jag skulle köra på 333mhz..men då hänger sig psp:n innan den startar spelet både för nfsc och gta vcs. Nån som vet hur jag ska göra?

  13. #13
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Prova lägga in firmware 2.0 och 2.5 i devhook, 333mhz fungerar bara med en viss firmware version, minns inte vilken.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  14. #14
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Rokkan1 Visa Inlägg
    Hallå!? Är det ingen här eller?
    Istället för att "hetsa" folk med ett inlägg i timmen så vänta tills någon tar sig tid att svara istället.

    Personligen tycker jag och många mer med mig att det är lite jobbigt med folk som bumpar en tråd fler ggr samma dag.
    Finns det någon som kan svara så gör de det.

    Tips.
    Hamsterpajs forum är inte direkt målinriktade för PSP användare, de är snarare inriktade till småkissar som vill generera falska personnummer så de kommer in på communitys med åldersgränser. men men... Sök i detta forum så får du alla dina svar kanske redan innan du skriver en post.

    Sökfunktionen är en nyttig funktion som många missar *skratt*

    Nåväl.

    Till ditt dilemma.
    Om du har lyckats nedgradera till 1.50 så Grattis!

    Nästa steg är att "Formatera minneskortet" från din PSP i din PSP.
    Detta för att saker o ting brukar bita bättre.

    Leta reda på en Devhook Easy Installer som har alla filer och firmwares du behöver.

    Installera den genom att köra den från din PC och låt den överföra alla filer till ditt minneskort på din PSP via en USB kabel kopplad till din PSP.
    När detta är klart så skapar du en ny katalog på minneskortet som heter ISO och där lägger du dina ISO filer.

    Efter detta är klart så se till att du har en UMD skiva "Demo eller vad du har liggandes" i din PSP

    När detta är gjort så startar du enkelt om din PSP.
    Efter din PSP startat så går du in via menyn till Minneskortsdelen och bläddrar ned till Devhook programmet syns.
    Starta den och välj din ISO fil, låt alla andra inställningar förutom Firmware som bör vara 2.71 eller det du behöver användas.
    Klicka på Start och njut.

    Tänk på att alla ISO filer inte fungrear under Devhook men det är inte många som Devhook inte klarar.

    Lycka till och Hetsa inte fram svar så skall du se att folk "orkar" svara fortare.
    /P
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  15. #15
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av o.g Visa Inlägg
    nu har jag fixat så det funkar..en fråga bara...hur får man bort lagget? hörde nån stans att jag skulle köra på 333mhz..men då hänger sig psp:n innan den startar spelet både för nfsc och gta vcs. Nån som vet hur jag ska göra?
    Lagg eller släpningar kan bero på två saker.
    1. Skärmen är dålig
    2. Minneskortet är lite slött.

    Förklaring på punkter:
    1. Vissa skärmar är bättre än andra och Japanske enheter är begåvade med bättre kvalitetsskärmar "Displayer" än europeiska om man har otur
    Lev med det.

    2. Laddar man ISO filer eller film från slöa minneskort eller Datels 4Gb Drive kan det variera i kvalitet.

    Datels 4Gb drive fryser till och är allmänt störande + att den suger batteri i onödan.
    Köp hellre snabba minneskort med transfer på 40/40 eller 80/80..
    Visst kostar de lite mer som Sonys Ultra kort med Tr på 80/80 men pengarna kommer du tjäna in så sluta klaga

    Köp kort på 2 eller 4 Gig så har du så att du klarar dig och köp gärna fler
    Ju fler ju bättre, du slipper sitta en evighet med ett kort och ladda och radera filer från din PC.

    Fler kort innebär ochså att man kan "Byta" program oftare o snabbare

    Själv har jag flera 2Gb kort och några 4Gb kort o jag tänker inte köpa de nya 8Gb korten som Sony kommit med.
    Dels för att jag inte vet om min PSP klarar 8gb och för att jag hellre har fler lite större kort än ett fläskigt

    De är ju inte så stora och får plats i fickan i ett etui anpassat för fler sådana kort
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  16. #16
    Registrerade
    Dec 2005
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    jag har ett sony pro duo 2gb nu...antar att den är 40/40? så tipet är att jag ska införskaffa mig ett sony duo pro high speed? eller?

  17. #17
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av o.g Visa Inlägg
    jag har ett sony pro duo 2gb nu...antar att den är 40/40? så tipet är att jag ska införskaffa mig ett sony duo pro high speed? eller?
    Hur ser kortet ut ?
    Har du någon bild på den eller kan du länka till en bild från t.ex. Google

    Men nej, du skall nog inte behöva byta kort, det kan somsagt bero på fler saker.

    Använd sökfunktionen så hittar du säkert några trådar om ämnet
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  18. #18
    Registrerade
    Dec 2005
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    om du kollar på 2gb kort på *********.se så finner du hur den ser ut, den är typ mörkgrå..och det står magicgate nere i hörnet..

  19. #19
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av o.g Visa Inlägg
    om du kollar på 2gb kort på *********.se så finner du hur den ser ut, den är typ mörkgrå..och det står magicgate nere i hörnet..
    Cencurerad länk
    Intern PMa
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  20. #20
    Registrerade
    Dec 2005
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    du finner den i vilken elaffär som helst, ser likadan ut i alla stora kedjor i sverige.

  21. #21
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av o.g Visa Inlägg
    du finner den i vilken elaffär som helst, ser likadan ut i alla stora kedjor i sverige.
    Många an köper på block et.se och e bay är kopior nämligen
    Men om du inte kan länka till en bild så blir det inte lättare att hjälpa


    Där har du ett jättebra exempel på ett piratkort
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  22. #22
    Registrerade
    Dec 2005
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    här har jag en bild...den är köpt på onoff så den borde inte vara pirat...eller?

  23. #23
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av o.g Visa Inlägg
    här har jag en bild...den är köpt på onoff så den borde inte vara pirat...eller?
    Nej är den köpt på Onoff är det inte Pirat
    Däremot är det inget supersnabbt kort likt det piratade jag postade en länk på innan
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  24. #24
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Å andra sidan viker sig inte kontaktblecken som dom gör på piratkorten...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  25. #25
    Registrerade
    Dec 2005
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    okej, så det slutgiltiga tipset är att jag ska hooka upp ett superfast kort...typ samma fast high speed modellen?

    misstänkte innan att det var pga minneskortet för spelet laggar bara när den laddar från kortet.

  26. #26
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av o.g Visa Inlägg
    okej, så det slutgiltiga tipset är att jag ska hooka upp ett superfast kort...typ samma fast high speed modellen?

    misstänkte innan att det var pga minneskortet för spelet laggar bara när den laddar från kortet.
    Sandisks ultrakort är riktigt smutta
    De har tom högre transferrrate än sony ulta korten
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

  1. Kan inte spela Gears of War orginal.
    By Tiger in salem in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2007-01-16, 22:06
  2. Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2006-11-16, 22:02
  3. Att spela GTA ison instruktioner sökes!
    By KiiM in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2006-03-13, 18:24
  4. GTA: LCS, utan att ha ett PSP?
    By tobiasnilsson in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2005-10-30, 23:32
  5. GTA LCS 2.0+ Only!
    By Fruktsoda in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2005-10-28, 00:04

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •