Visar resultat 1 till 25 av 25

Diskussion: Xtreme Boot Maker

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2004
    Från
    Kalix
    Inlägg
    123
    Respekt
    21

    Xtreme Boot Maker

    Hej. Sitter och gör en diskett i Xtreme Boot Maker programmet. Ska man kryssa i "MS28 Bad Flash Compability" och "Apply Boke's Patch for MS28 Drives"?

    EDIT: Jag har LOT# 0637 på lådan, så jag har väl en MS28 då?

  2. #2
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Swe
    Inlägg
    66
    Respekt
    22
    hur ser man lättast skillnad på samsung dvd:erna ??
    ¤X¤B¤O¤X ¤=¤ ¤3¤6¤0¤

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2004
    Från
    Kalix
    Inlägg
    123
    Respekt
    21
    Går väl inte att se någon skillnad på dom, vad jag läst tror jag det var LOT# 062x+ som var MS28 och - var MS25.

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2001
    Inlägg
    105
    Respekt
    23
    står det inte på en klisterlapp på själva dvd-enheten, det gör det i alla fall på hitachi.
    Whoever came up with
    "THE BIGGER THEY ARE THE HARDER THEY FALL"
    musta been kickin' some ass!

  5. #5
    Registrerade
    Sep 2004
    Från
    Kalix
    Inlägg
    123
    Respekt
    21
    Har inte öppnat å sett än så vet inte . Men vet någon svar på min fråga?

  6. #6
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Swe
    Inlägg
    66
    Respekt
    22
    vad är LOT# för något?
    ¤X¤B¤O¤X ¤=¤ ¤3¤6¤0¤

  7. #7
    Registrerade
    Sep 2004
    Från
    Kalix
    Inlägg
    123
    Respekt
    21
    LOT Numret som står på xbox kartongen.

  8. #8
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    125
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Brahman Visa Inlägg
    Hej. Sitter och gör en diskett i Xtreme Boot Maker programmet. Ska man kryssa i "MS28 Bad Flash Compability" och "Apply Boke's Patch for MS28 Drives"?

    EDIT: Jag har LOT# 0637 på lådan, så jag har väl en MS28 då?
    Hej. När jag flashade en Samsung ms28 så använde jag mig av Xtreme BootMaker V0.3.6, öppnade den FW jag skulle ha, kryssade för "Use Custom MTK Flash" valde contoller och detectade den, fortsatte sedan med att kryssa för "Ms28 Bad Flash Compability" och "Apply Boke's Patch for Ms28"
    Sen var det bara att kryssa i "Format and Make Bootable", stoppade i en diskett och trycka "prepare Drive".

    Bör tilläggas att jag använde mig av "Bad Flash Recovery Method" då jag har Onboard chipset Via vt 8237r på min dator. Den metoden fungerade väldigt bra för mig. Perfekt metod för att man slipper löda bort resistorn som annars är nödvändigt.
    (metoden är nog endast till för för datorer med via-chipset skulle jag tro).

    Se mitt tidigare inlägg: http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=27284

    Vad gäller LOT nr så tror jag inte att man kan förlita sig på det när man vill veta vilken drive man har. Det står på klisterlappen på driven vilken modell det är, men då lär du nog tyvärr öppna den. Men det antar jag att du tänker göra ändå, annars har du väl ingen användning för Xtreme BootMaker'n.

    / M

  9. #9
    Registrerade
    Sep 2004
    Från
    Kalix
    Inlägg
    123
    Respekt
    21
    Det där du sa uti Onboard chipset grejjset, måste man ha nå speciellt sådant? Har i af moderkort P5B DELUXE (Intel p965).. Säger det något om vilket chip jag har ?

  10. #10
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    125
    Respekt
    21
    Jag googlade lite och hittade den här sidan:

    http://pcexpress.se/Product.aspx?prd=1120567&node=493

    Kollade på tekniska specifikationer och såg att du hade ett chipset som heter : Intel p965/ICH8r, men jag vet inte om det kommer att fungera med den. Ska kolla runt lite grann så återkommer jag.

    / M

  11. #11
    Registrerade
    Sep 2004
    Från
    Kalix
    Inlägg
    123
    Respekt
    21
    Tack så mycket!

  12. #12
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    125
    Respekt
    21
    Har du kollat i : "Textbook's xbox 360 Firmware Tutorial?". I den finns en compabilty lista. Där såg jag inte din ICH8, men däremot ICH5 och ICH7.
    Så jag vet inte om ditt chipset är kompatibelt eller inte, den här listan kanske behöver uppdateras.

    / M

  13. #13
    Registrerade
    Sep 2004
    Från
    Kalix
    Inlägg
    123
    Respekt
    21
    Det fungerar säkert inte då.. Finns det att köpa något sorts SATA kort eller något så man får det att fungera ?

  14. #14
    Registrerade
    Sep 2004
    Från
    Kalix
    Inlägg
    123
    Respekt
    21
    Kom på att min andra dator kanske fungerar . Det moderkortet heter EP-9NPA7I och har chipset nVidia nForce4/nForce4 4X. Sen har jag ett moderkort liggande som heter NFORCE4-A939 med chipset "NVIDIA CrushK8-04 (CK8-04)", står att det heter så i manualen..

    I "Textbook's xbox 360 Firmware Tutorial" står det att chipset;

    NF4SAT1
    nForce4

    är kompatibla, men, de behöver "Hex Editing MTKFlash". Ska testa om den datorn hittar läsaren senare ikväll .

  15. #15
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    125
    Respekt
    21
    Jag sitter och läser lite i "Teextbook's" tutorial på sidan 28 av 65, där står det att finns olika metoder att komma runt dom "lockout routines" som det står om, bla VCC metoden där man löda bort resistorn för att kunna flasha.

    Och så finns den metod som jag använde,"Bad flash recovery method", där man inte behöver löda bort nån resistor, men med den metoden står det att det endast fungerar med Via chipset.

    Asrock 755v88+ med via chipset 8237r, heter moderkortet i den dator jag använde.
    Det finns säker Sata controllerkort med VIA chipsetet, men dom verkar inte vara så vanliga.

    / M

  16. #16
    Registrerade
    Sep 2004
    Från
    Kalix
    Inlägg
    123
    Respekt
    21
    Ja int orkar jag ju börja löda å härja :/.. Hur ska man hitta ett controllerkort med ett VIA chipset då ?

  17. #17
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Brahman Visa Inlägg
    Ja int orkar jag ju börja löda å härja :/
    Det är ju lödning och härjning som gör det hela roligt!
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  18. #18
    Registrerade
    Sep 2004
    Från
    Kalix
    Inlägg
    123
    Respekt
    21
    Blir att jag skickar in den till psxcare istället . Ska bort imorgon så tänkte posta den nu ikväll om jag hinner. Vet någon hur mkt pengar man ska skicka med? Adress?

  19. #19
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  20. #20
    Registrerade
    Sep 2004
    Från
    Kalix
    Inlägg
    123
    Respekt
    21
    Hur mycket pengar ska jag skicka med? Bara 250:-? Kan man skicka läsaren som Brev, i en liten kartong? Enligt posten tar Postpaket och Företagspaket 16.00 lika länge, 2 dagar, att skicka till er härifrån. Brev går ju på en dag.

    EDIT: Hur mkt kostar returfrakten? Leveranstid spelar ingen roll, så det billigaste.
    Last edited by Brahman; 2006-11-19 at 21:00.

  21. #21
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Skrymmande brev och postpaket kommer inte till mig dagen efter du skickar det, det hamnar på något postkontor där det ligger tills dammråttorna äter upp det.

    Företagspaket 16.00 körs däremot ut till oss dagen efter du skickat det.

    Du behöver inte skicka med pengar, vi skickar normalt tillbaka mot postförskott, c:a 150:- beroende på hur stor lådan är.

    Vill du skicka med pengar så skicka med 350:-
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  22. #22
    Registrerade
    Sep 2004
    Från
    Kalix
    Inlägg
    123
    Respekt
    21
    Kommer inte brev direkt i brevlådan ? Hur ofta kör de ut Postapaket? 2ggr / vecka? Om jag skickar med 350:-, är allt betalt då?

  23. #23
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det finns en standard för hur stora brevlådor skall vara, är brevet tjockare än så så bärs det inte ut utan stannar på postkontoret och mottagaren får en liten lapp om att det finns skrymmande post att hämta på postkontoret.

    Ett "brev" med en dvdläsare är definitivt så tjock att det räknas som skrymmande.

    Jag betalar posten så att dom kör ut sådant som hamnar på postkontoret till mig varje tisdag och torsdag. Ibland fungerar det, ibland inte.

    350:- täcker allt.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  24. #24
    Registrerade
    Sep 2004
    Från
    Kalix
    Inlägg
    123
    Respekt
    21
    Jag skickar väl med DPD Företagspaket 16.00 då, var "bara" 30:- dyrare .. Jag har lagt i 350:- i paketet. Bör jag få tillbaka läsaren till helgen?

  25. #25
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jadå
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Xtreme Samsung firmware version 2.0
    By Hansi in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2006-07-16, 12:16
  2. Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2006-07-13, 18:30
  3. ToxicOS för DMS4 PRO (inkl HD LOADER funktioner)
    By jnk in forum DMS3, DMS4 lite, DMS4 PRO
    Inlägg: 20
    Senaste inlägg: 2005-06-29, 15:33
  4. DMS4 - TOXIC BIOS - krävs för att starta backuper osv
    By Hansi in forum DMS3, DMS4 lite, DMS4 PRO
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2005-06-29, 15:33
  5. Cobra BIOS version 1.1
    By andlin in forum Gamecube Hårdvara / Multi-X chip
    Inlägg: 14
    Senaste inlägg: 2005-05-09, 11:03

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •