Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Vilka Xbox får Overscan?

Registrerade
    Nov 2006
    Respekt
    0

Vilka Xbox får Overscan?

Tjenare

Som topic är min fråga vilka XBOX som får overscan.

Själv har jag ett 1.6 som har overscan, vilket jag hört är väldigt vanligt.
    Jag VET att det är Xboxet som är fel på eftersom att jag har testat samma XBOX på 4 olika TV-apparater och exakt lika mycket overscan på dem alla.

Vad beror det på? Eftersom att jag chippade mitt 1.6 direkt jag fick det vet jag inte om det var så från början också, så därför blir jag tvungen att fråga här.

Är 1.6 boxar overscannade redan som original, eller är det först när man chippar dem? Om de är så från original, är alla 1.6 det då eller bara vissa?

Om 1.6 är så från original varför säljer man den versionen i 2 år som inte funkar?

Jag har ett SmartXX V3 och lider av overscan.
    Om overscannen kommer först efter chippning, finns det några chip som inte får overscan?

Väldigt tacksam om någon kan besvara min frågor.
    Last edited by twinkel; 2006-11-18 at 23:42.

Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Respekt
    26
    ALLA 1.6 har overscan eftersom de "lider" av xcalibur video chippet.... Detta gäller dock bara linux. Om du får overscan i spel så får du ta och kolla i MS Dash/settings/video och se till så att den är inställd efter din tv. Testa även att stänga av/på PAL60 mode...
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Registrerade
    Nov 2006
    Respekt
    0
    Det var ju skumt.

Jag har aldrig varit inne i Linux på mitt Xbox.

Och alla inställningarna på Xboxen är inställt efter min TV.
    Även testat på 4 apparater, samma fel på alla.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Overscan är inte ett fel, det är helt normalt men det kan ju vara irriterande när någon inte tagit hänsyn till det när man gjort ett skin e.dyl och lagt viktig information utanför "safe area".

På vilket sätt är overscan ett problem för dig?
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Nov 2006
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Overscan är inte ett fel, det är helt normalt men det kan ju vara irriterande när någon inte tagit hänsyn till det när man gjort ett skin e.dyl och lagt viktig information utanför "safe area".

På vilket sätt är overscan ett problem för dig?

Problemet är att jag har overscan HELA TIDEN, spelar ingen roll vad jag öppnar för något. (utom XBMC som kan kalibreras). Det är overscan i alla spel jag har så man inte ser typ all text jag borde se. Det är tillochmed overscan i SmartXX Bios-uppstart där man väljer bios.

Detta kan inte vara normalt, går det att fixxa? Några tips på vad jag borde testa för något?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Testa en annan xbox på samma tv-apparater, prova byta mellan rgb-kabel och s-video kabel t.ex.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Nov 2006
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Testa en annan xbox på samma tv-apparater, prova byta mellan rgb-kabel och s-video kabel t.ex.
    Har hört att bilden blir grön när man gör det på 1.6.

Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Respekt
    26
    Va? Bilden blir inte grön om du kör med S-video kabel... Är dock sunkig kabel...
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Liknande diskussioner

1. Rosa EvoX logga, hur får jag bort den?
    By PureDigital in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2005-03-02, 07:53
  2. Hur får man bättre ljud/bild på xbox dvdn?
    By Kalle112 in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2004-12-09, 08:59
  3. vet inte vad jag skall göra...
    By tiito78 in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2004-10-19, 10:04
  4. Linux på omidifierad XBOX med direkt boot
    By Hansi in forum Linux på XBOX
    Senaste inlägg: 2004-03-31, 00:28
  5. Vilken version får jag om jag köper en xbox nu?
    By Zyphoon in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2004-03-29, 20:26

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner