Jag fattar typ ingenting. Det enda jag vill är att mitt chippade Xbox ska kunna spela regionsfri DVD, specifikt region 1. Hur gör jag för att få igång den funktionen och kommer mina spel funka som vanligt?
Jag fattar typ ingenting. Det enda jag vill är att mitt chippade Xbox ska kunna spela regionsfri DVD, specifikt region 1. Hur gör jag för att få igång den funktionen och kommer mina spel funka som vanligt?
Ja du kan ju börja med att berätta vad du har och vet...
Original inlägg av rejjo, 5 april -06
Jag har chippat min Xbox med Duo-X2 chippet.
Vet inte riktigt vad flashing eller BIOS är. Vet bara att jag ska kunna spela mina region 1 DVD:er, men jag vet inte hur de funkar eller hur man startar det eller hur mina spel kommer att funka i framtiden...
Börja med att ladda ner "Xboxdash_DVD_Region_Free_Patch_v1.02"
packa upp den till valfri katalog på PCn
gör en kopia på din xboxdash.xbe döp den till regfridvd.xbe
patcha den med ovan patch,
sänd nu över den till root på din xbox
ändra i evox.ini "DVDPlayer= "C:\xboxdashregfri.xbe"
nu kan du se regfri DVD & använda dig av fjärkontrollen.
"Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."
Var hittar man patchen och hur skickar man över filer till Xboxen från datorn. Jag är verkligen en idiot i allt det här, förstod knappt guiderna som finns postade...
asså google är en bra start att söka med
FTP program som totalcommander är ett program som du för över fuilerna med till din xbox.
PS
OM du INTE vet hur & vad som skall göras be ngn som vet hur & vad som skall göras att göra det åt dig.
Annars får du nog en xbox som inte startar efter omstart
ETT TIPPS bara
"Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."
Är den inte regionsfri redan om jag har Xbox Media Center?? Eller måste jag ladda ner och patcha den filen?
Använder du xbox media center för att se dvdfilmerna så är det lugnt. Pege försöker förklara hur man får original ms dashboardens dvdspelare regionsfri.
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Bookmarks