Visar resultat 1 till 19 av 19

Diskussion: Först och främst...

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    30
    Respekt
    20

    Först och främst...

    Innan man kan komentera dena sak som inte har släppts, så måste man ha jallafal nånting att gå på....

    men nåt som jag verkligen vill veta är hur handkontrollerna kommer se ut...men själv tycker jag det värkar se ljust ut för denna konsoll
    allt jag vill är att få det funka.....

  2. #2
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    207
    Respekt
    20
    dom väntar ju med att presentera handkontrollerna
    Sen är ju den där designen bara en prototyp det dom släpper kommer vara ännu mindre YEAH!
    Dom ska tydligen ha tok bra kontroller enligt dm själva ialafall :P
    Kommer lätt köpa denna konsol istället för ps3 och xbox 360.
    Synd att den släpps så sent...
    Man lär sig så länge man lever
    Wii med wikey
    Gamecube med viper cobra 1.1 och BBA
    Gamecube med qoob pro och fullsize case
    C2D 3,0 ghz 750gb ati1950xt
    Bärbar Intel pentium core 2 duo 2ghz 120 gb hd

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    96
    Respekt
    21
    Handkontrollen kommer troligen enligt många ha touch screen som nintendo ds har. Eftersom man skall kunna spela nes,snes,n64 och gameboy spel på den. Även snack om att man kommer få ca 300spel som ligger i maskinen när man köper revolution, allt ifrån zelda till f-zero
    PS3 US version, XBOX 360 /Hitachi drive, och alla nintendo konsoller

  4. #4
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    207
    Respekt
    20
    Man kan ju ladda hem spel gratis sen. Allt ifrån n64, nes, snes, gameboy m.m.
    Sen lira gamecube skivorna i den.
    Man lär sig så länge man lever
    Wii med wikey
    Gamecube med viper cobra 1.1 och BBA
    Gamecube med qoob pro och fullsize case
    C2D 3,0 ghz 750gb ati1950xt
    Bärbar Intel pentium core 2 duo 2ghz 120 gb hd

  5. #5
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    30
    Respekt
    20
    nä det e inte så säkert att man får ladda hem gratis alla gamla spel...och så vill dom inte visa kontrollerna så att microsoft och sony kan kopiera deras ider...
    allt jag vill är att få det funka.....

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2003
    Inlägg
    251
    Respekt
    21
    Som jag fattar det är det bara ett rykte om att man ska få ladda ner spel gratis, kan vara så att man får spel på köpet av andra spel.

  7. #7
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    96
    Respekt
    21
    Jo det alternativet finns också. Alltid trevligt med lite retro spel. Det sugiga verkar vara att konsollen inte när europa förän början av 2007. Så det blir att importera om deta stämmer ;(
    PS3 US version, XBOX 360 /Hitachi drive, och alla nintendo konsoller

  8. #8
    Vilken misinformation alltså.

    Raymond: Vad har bakåtkompabilitet med Touch-screen controller att göra? Revolution kommer ha 4st NGC-handkontrollsportar så tidshopp bakåt kommer ske genom dessa.
    Finns inget som pekar på en 2007 release i Europa, Alla konsolföretagen har uttryckt sig vilja ha ut sina konsoller till de tre marknaderna under 2006. (2005 för MS)


    vattenspridarn: Kommer sent? Det är väl X360 som kommer tidigt? So far har varken Sony eller Nintendo annonserat om releasedatum, de kommer troligtvis släppas ungefär samtidigt, möjligt att Nintendo tar ett Q senare.

    Gratis spel kommer du inte att få ladda ner i Revolution. Det kommer självklart kosta pengar, några siffror finns däremot inte ännu (vem förväntar sig det?).
    NGC kommer också kunna gå ladda ner, men säkert inte alla spel utan storsäljare, ungefär som att inte alla Xbox spel kommer fungera på X360, bara de säljande titlarna.
    Sedan har Nintendo inte sagt någonting om GB/GBA och Revolution, troligtvis är det NDS vi får använda för våra handheldsändamål bakåt (väldigt logiskt).

    Psyfus: Nintendo kommer säkert ha en hel del bundles, det är inget rykte angående nerladdning men att det är gratis är inget rykte utan en lögn. Däremot är det ett rykte att man kommer få nerladdningsbonusar om man köper vissa spel, men det är nog mycket möjligt och ganska trevligt för den delen.


    Ska man riktigt spekulera så är den gråa lilla grejen som Revolution vilar på som är det senaste ryktet. Det pratas om att den finns för att man ska ladda upp Revolution och anledningen till dess lilla konstruktion är för att denna kommer bli portabel, hur det nu fungerar vet jag inte. Kan vara så att Nintendo som uppenbarligen satsar väldigt hårt på sitt Online-nät, försöker göra de vanliga konsolerna till automatiska handhelds. Varför, då man ändå behöver en TV är lite knasigt, kanske om de lyckats med VR.
    Last edited by joellindgren; 2005-06-10 at 14:58.
    Xbox [1.1] - Flashat
    Wii [3.4E] - Wiikey [1.9s]

  9. #9
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    207
    Respekt
    20
    Hmm har för mig att jag läste någonstanns att det var klart att det skulle vara gratis.
    Typ ett uttalande ska kolla upp det.
    Man lär sig så länge man lever
    Wii med wikey
    Gamecube med viper cobra 1.1 och BBA
    Gamecube med qoob pro och fullsize case
    C2D 3,0 ghz 750gb ati1950xt
    Bärbar Intel pentium core 2 duo 2ghz 120 gb hd

  10. #10
    Xbox [1.1] - Flashat
    Wii [3.4E] - Wiikey [1.9s]

  11. #11
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    30
    Respekt
    20
    ja men det var det jag läste när jag sa att det inte är SÄKERT att det kommer bli gratis och så tror jag att den borde komma 2006 xbox ska ju släppa sin vid jul men det är därför dom tror dom ska sälja mer nog för at jag skulle tro det med men jag tror nintendos kommer bli bäst p.g.a att nintendo vet hur mycke som står på spel för deras framtid för dom senaste konsoller na har blivit ut slagna det var väll snes som var deras senaste rockande konsol så dom måsta ha tillbacka sitt ryckte det är väll därför dom ska visa hur grymma dom har varit genom tiderna genom att man skall kunna spela retospel...det var allt
    Last edited by bboy; 2005-06-18 at 20:08.
    allt jag vill är att få det funka.....

  12. #12
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    31
    Respekt
    20
    Alltså...jag läste om Revolution första gången igår...o många av er som har skrivit här verkar spekulera hej vilt o tro på allt ni hör...

    Gällande handkontrollerna...det ryktas både hit o dit om en touchscreen, om tryckkäslighet (man klämmer kontrollen med händerna) o fans moster vet vad. Saken är den att Nintendo har hittat på nått helt nytt, o man vill inte avslöja vad för att dom är själva övertygade om att idéen kommer snos på en gång om det kom ut vad det var.

    Gamla spel...som jag har förstått ska alla gamla nintendospel gå att lira på den nya lådan, och dessa skall gå att ladda ner från nätet, men att detta skulle bli gratis har jag svårt att tänka mig, (säger inte att det inte kommer bli så, tycker bara att det låter jävligt osannolikt) och Raymond........vad har touchscreenen med dom gamla formaten att göra egentligen??? hängde inte riktigt med i din argumentation där faktiskt.

    Annars vad jag tycker är jäkligt positivt med den här lådan är att dom nu, till skillnad från förut, har tryckt in i princip allt du kan tänka dig i lådan från första början. Istället för att som förut tvinga folk att köpa små extra-tillsatser för att kunna spela mot varann o plugga in gameboy spel o allt möjligt dom hittat på.

    Nu ska det ju t.o.m gå att spela mot varann utan nån jävla kabel emellan...lådan har ju redan ett trådlöst nätverk inbyggt, i mitt huvud tycker jag att detta borde göra det möjligt att sitta o spela med grannen. Vilket inte verkar vara helt fel :P

  13. #13
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    54
    Respekt
    10
    221 spel kommer finnas på releasedagen att ladda ner i deras nätverk. Bland dessa finns, NES, SNES, N64 och GC-spel.

    Vad de kostar är inget sagt om. Vissa är troligen gratis eller så får man dom vid speciella events.
    Soldiers of Mist

  14. #14
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Alla gammla SNES ska vara gratis är det sagt
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  15. #15
    Registrerade
    Aug 2005
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    tror aldrig att nintendo ger ut SNES spelen gratis.. då måste man ju inte köpa ngt rev spel.. jo kanske zelda

  16. #16
    Registrerade
    Oct 2005
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Hej om du vill vet hur kontrollen ser ut så kolla på www.nintendo.se

    om du vill vet var man kan boka det så kan man gör det här
    www.megastore.se



    det kostar 2495

  17. #17
    Registrerade
    Oct 2005
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    hej om du vill se kontrollen kolla på www.nintendo.se

  18. #18
    Registrerade
    Sep 2005
    Inlägg
    1
    Respekt
    0

    den var knasig

    den där hand kontrolen såg väldigt mystisk ut. Kommer inte köpa nintendos ny fören jag testat det hos nån ana

  19. #19
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    138
    Respekt
    21
    tror jag skiter i revolution.. verkar ju bara onödigt.. tacka vet jag XBOX och PS

Liknande diskussioner

  1. Problem med överhettning
    By PetsonGBG in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-10-21, 16:17
  2. Laserproblem, laserkalibrering (Endast SCPH-1002)
    By Hansi in forum Installationsanvisningar
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2004-03-09, 15:01
  3. 6.2 Surfa och Ftp samtidigt av Slamer (Payam)
    By Slamer in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-04-17, 14:14
  4. PSX och multi-x problem
    By TB_NoRatZ in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-04-13, 17:42
  5. 1.1 Grundläggande info om Evolution-X och modifikation av XBOX
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-08-20, 20:05

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •