Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Varför inte bränna i 4X

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    Varför inte bränna i 4X

    Hej,

    Har bränt ca 20 spel i 2.4X med Pioneer111d och Verbatim skivor. Har förövrigt en Samsung-dvd i min XBox360.

    Efter att ha tröttnat på den långa väntetiden har jag provat att bränna i 4X, efter 10 bränningar har alla "backuper" fungerat utmärkt. Det känns tom som om söktiderna/laddningstiderna är kortare nu än tidigare. Frågan är om det bara är inbillning?

    Någon mer som bränner i 4x? Har ni haft eller vet ni om det kan bli några problem?

    Funderar att bränna i 8X bara för att se vad som händer.....

    Mvh
    J

  2. #2
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    22
    Jag har bränt en del i 4X, det har fungerat utmärkt. Dock de skivorna jag har nu är bara uppmärkta med 2.4X (mina förra Verbatim stod det 8X på) så jag har inte testat de här i 4X.....
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Ok, jag har bara köpt 2.4x Verbatim och än så länge fungerar dom i 4X.

    /J

  4. #4
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    22
    Ah, då kanske jag ska testa att köra det jag med :-)
    Finns tydligen nåt när man bränner i 2.4X som kallas "ring of death" som kan göra att spelet inte funkar. Bränner man i 4X så ska tydligen inte den ringen bli på skivan.
    Har dock ingen länk att bekräfta detta med. Nån annan kanske kan fylla i här.....?
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    1
    Respekt
    0

    nästan 8x

    Jag kör vermatim 2.4x men när jag bränner i CloneCD så väljer jag "speed MAX"
    Med dessa skivor kommer jag upp i mellan 6.4x och 7.8x typ.. och det fungerar än så länge hur bra som helst. Jag har väl testat typ 30 titlar eller så.
    Brännare, Pioneer 111D.

    ps. Sonic muppar sig sig en del när videosekvenserna ska spelas upp.. (läs: hackar) men det spelet var så jäkla buggigt överlag så jag kan inte svära på att det var bränningen som blev kass..

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    Rock N Roll

    Ok, då jag endast har Sonic på hdd just nu, så gjorde jag en backup av en backup. "Splinter Cell-DD"

    Bränningen låg på ca 7.6x i medel och mediat var en Verbatim 2.4x. Vad jag kan se verkar det fungera utmärkt. Testade att starta olika mission och filmerna/spelet flöt bra utan hack.

    //J

  7. #7
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    93
    Respekt
    18
    har bränt ca 10 spel med verbatim 8x och alla har fungerat klockrent än så länge.

Liknande diskussioner

  1. Varför får jag inte igång spelet?
    By pösen in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2006-10-17, 18:19
  2. Klarar att bränna spel men inte DVD-filmer...
    By Valmont74 in forum XBOX Backup och Patchar
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2005-12-27, 17:24
  3. Problem med NEC-3520A kan inte bränna!!
    By lulli in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2005-03-16, 17:55
  4. Kan inte jag bränna?
    By Vazzer in forum XBOX Backup och Patchar
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-07-25, 21:36
  5. Varför funkar inte vissa skins
    By Badjes in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-03-18, 11:39

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •