Sida 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Visar resultat 31 till 60 av 71

Diskussion: Ps3 testad och klar.

  1. #31
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Perfekt! Då kan jag lägga till 500 och få lite spel? Eller?..

    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Nu verkar man kunna hitta hong-kong versionen av PS3. Den har DVD region 3 istället för region 2. Men eftersom PAL filmer ändå inte går att spela upp så spelar det knappast någon roll för den som vill ha en importerad PS3.

    Däremot säljs den i paket med TRE SPEL och en extra handkontroll, endast c:a $50 dyrare än vad man får betala för en japansk version utan spel.

  2. #32
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Nu verkar man kunna hitta hong-kong versionen av PS3. Den har DVD region 3 istället för region 2. Men eftersom PAL filmer ändå inte går att spela upp så spelar det knappast någon roll för den som vill ha en importerad PS3.

    Däremot säljs den i paket med TRE SPEL och en extra handkontroll, endast c:a $50 dyrare än vad man får betala för en japansk version utan spel.
    Men dom är i NTSC
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  3. #33
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Vet inte om jag är för trött för att se om det står med, men kommer det gå att lira PAL-spel på en japansk PS3?

  4. #34
    Registrerade
    Mar 2006
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Ja, för PS3 spelen är inte regionskodade enligt (namnet borttaget se nedan).

  5. #35
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Spelar ingen roll om spelen är regionskodade eller ej utifall konsollen har någon annan begränsning som gör att den inte vill starta PAL spel.

    Den vill t.ex. inte starta PAL filmer även om regionen matchar.

    Om någon lyckats testa PAL spel på en NTSC PS3 så vill jag gärna höra mer om det. Jag har då inte någon som vill förse mig med PAL spel innan PAL versionen av PS3 släppts...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #36
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Mailade *********** och de svarade nåt i stil med "Ja, 100% säkert. För PS3 spelen har ingen regionskodning så den kan inte
    läsa av skillnader varitfrån spelet har kommit ifrån."

  7. #37
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Den sidan ni hänvisar till såg så grymt oseriös ut, ingen kontaktinformation ALLS, så jag skulle inte lägga något som helst värde på information därifrån.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  8. #38
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    322
    Respekt
    19
    Alla PS3 spel är regionsfria (precis som PSP'n). Dock är filmerna regions låsta vilket gör bluray spelaren helt värdelöst (om man nu köper den för det).

    Jag förstår att PS3'an är så dyr och tycker Hansi ger ett rättvist pris efter allt strul det tar att skicka över maskinen osv. Synd bara att det nästan är lika dyrt att köpa sig en biljett till hongkong och köpa maskinen där :P

  9. #39
    Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    2 386
    Respekt
    28
    Ar iof fortfarande kvar i USA (aker hem imorgon) men i morse kom UPS med Motorstorm & F1 till mig. Bestallde fran Asien dar dom ar slappta.
    Motorstorm ar sa jakla kul!!!

    Vore kul om vi som kopt Ps3r kunde adda varandra sen och testa lite meddelandefunktioner osv...

  10. #40
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Motorstorm har gått varm i butiken i ett par veckor nu. Tyvärr ingen onlinefunktion i asiatiska versionen, det skall tydligen bara finnas i usa och europa versionerna.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  11. #41
    Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    2 386
    Respekt
    28
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Tyvärr ingen onlinefunktion i asiatiska versionen, det skall tydligen bara finnas i usa och europa versionerna.
    Har enda inga kompisar med Ps3 och gapiga amerikaner klarar man sig utan!
    Kommer nog skaffa US eller Euro Motorstorm nar det slapps for onlinelaget om jag inte trottnat pa det.

    Kopte fjarrkontrollen idag och till skillnad fran fjarren till 360 sa ar den riktigt bra. Funkar bra att surfa med ocksa...

  12. #42
    Registrerade
    Aug 2006
    Från
    swerige
    Inlägg
    37
    Respekt
    18
    360 kontrollen e det ju inge fel på!. men alla säger att den e helt tyst, men det har ju sitt pris.

  13. #43
    Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    2 386
    Respekt
    28
    Citat Original inlägg av luddmar Visa Inlägg
    360 kontrollen e det ju inge fel på!. men alla säger att den e helt tyst, men det har ju sitt pris.
    Mja... Det var iof fjärrkontrollen till 360 om du läser lite mer noga.
    Fjärren till 360 går via IR så om du har fjärren under en filt eller bakom ryggen så funkar den inte.
    Ps3:ans fjärr går via Bluetooth och behöver därför inte "se" Ps3:an för att funka.

  14. #44
    Registrerade
    Aug 2006
    Från
    swerige
    Inlägg
    37
    Respekt
    18
    okej! men man kan ju styra video genom vanliga spelkontrollen också så

  15. #45
    Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    2 386
    Respekt
    28
    Helt sant men kollar man mycket på film så saknas vissa funktioner och andra är omständiga att komma åt.

  16. #46
    Registrerade
    Aug 2006
    Från
    swerige
    Inlägg
    37
    Respekt
    18
    men finns det webläsare på ps3:0r? det skulle ju vara en stor tummen upp!

  17. #47
    Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    2 386
    Respekt
    28
    Klart det finns!

  18. #48
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    KTD, hur har du lyckats fått in en avatar? Eller är det kompis-med-Hansi förmåner?
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  19. #49
    Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    2 386
    Respekt
    28
    Antar det!

    Ligger nog kvar sen gamla forumet då man kunde ställa in sånt. Kan man inte det nu alltså?

  20. #50
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Nu har jag ändrat permissions så att alla kan leka med avatarer osv.

    Så länge det sköts och inte blir störande så får ni roa er kungligt...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  21. #51
    Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    2 386
    Respekt
    28
    Synd!
    Det var kul så länge det varade att vara få förunnat att ha avatar!

  22. #52
    Registrerade
    Jun 2003
    Inlägg
    27
    Respekt
    0
    Tjena

    Jag befinner mig just nu i staterna och sitter och funderar pa vad jag ska kopa.. hd-dvd spelaren till xbox360 eller en PS3a.

    Har en fraga som jag ej har sett nagot riktigt svar pa annu, behovs det eller behovs det inte en konverterare for att fa igang en amerikansk ps3a i sverige ?? Med tanke pa att de kor 120v har i usa, vet inte vad de i asien kor med men jag forstod att man inte behovde till asien importerade ps3or. Jag vill framst kopa en har da jag far den i den regionen som jag vill ha pa min BR-spelaren..
    Det storsta problemet kommer att vara sen att jag kanske inte kommer att kunna kora PAL spel pa den aven om de ej har nagon regionskodning pa spelen.. men begransningen av uppspelning av pal kan hindra om den aven finns pa spelen.


    har kontaktat sony angaende detta och hoppas pa att fa svar under dagen..

  23. #53
    Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    2 386
    Respekt
    28
    Jag kopte min Ps3:a i USA förra veckan och när jag kom hem pluggade jag bara i en kabel i väggen. Inga problem alls.
    Dvs, det behövs ingen step-down converter...

    Tror inte att det ska spela någon roll med PAL spel men det vet vi ju inte förrän dom släpps här.
    Min Japanska reg. 2 spel funkar iaf i min US Ps3. Men Japan kör med NTSC så det säger inte så mycket...

    Men även om spelen inte skulle funka så är det billigare att köpa US & Jap spel på nätet inkl. frakt än att köpa dom i Sverige.
    Så jag ser det inte alls som ett problem. Snarare tvärt om...

  24. #54
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Är det någon som kan bekräfta att hong kong maskinen har samma blue ray region som den japanska och amerikanska????

  25. #55
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Har inte koll på om det är samma med blueray, men med vanliga dvd så är den amerikanska R1, den japanska R2 (men vägrar spela PAL filmer), hongkongversionen R3.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  26. #56
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    ´Hansi, du kan väl kika på baksidan(kartongerna) på jap versionen å hk versionen vilka blueray regioner det är.....

  27. #57
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Jag har funderat på den här icke-europeiska PS3:an. Hur stor är sannolikheten att jag kommer kunna spela europeiska bluray-filmer i framtiden (tänkte på chip eller andra modifikationer)? Tack!

  28. #58
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Hårdisken?

    Är det någon som har testat ps3:an som kan tala om för mig om det går att lägga in film och kanske spel på den medföljande hårddisken, som går att använda på konsollen, precis som det gick med ett chippat x-box med hårddisk.

    /markus

  29. #59
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Tjenna! nu har jag varit inne på Pantip Plaza s hemsida i thailand och det verkar som att ps3 kostar 19500 bath(ca 3900sek) för 20GB 23500 bath(ca 4700sek) för 60 GB

    http://www.pantipmarket.com/toy/topic/G5148912.html

    Nu undrar ja om det finns nån som har importerat en själv? lr känner nån som har.. vad får man till? hur har ni löst det med spel? köpt via nätet? finns det några bra sidor

    fungerar blue ray spelaren med pal blue ray filmer? spelar tv:n nån roll för om man kan se ntsc format? ja har en sharp LC-42XD1E (full-hd).
    Sen kan ju fundera på vad för skillnad en 60 GB gör mot en 20GB ?? båda e ju typ lika små..

    kan man modda ps3:an än?

  30. #60
    Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    2 386
    Respekt
    28
    Vissa PAL BR-filmer funkar på US/Jap maskiner. Här http://80.161.213.38:81 finns en lista. Kolla längst ner...

    *EDIT*
    Själv har jag en LC-46XD1E och är skitnöjd med den!
    Det har betydelse om Tvn fixar NTSC eller inte. Men ingen modern Tv har problem med PAL/NTSC. Din fixar NTSC/PAL...

Sida 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Ta "backup" på DVD filmer och få undertexter
    By kapten_orm in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2005-08-31, 17:32
  2. Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-11-12, 10:45
  3. 6.2 Surfa och Ftp samtidigt av Slamer (Payam)
    By Slamer in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-04-17, 14:14
  4. knepigt fel, först stabilt grönt sen 2ggr grönt sen rött/grönt
    By kallejalle in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2003-04-16, 04:51
  5. PSX och multi-x problem
    By TB_NoRatZ in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-04-13, 17:42

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •