Sida 1 av 3 123 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 71

Diskussion: Ps3 testad och klar.

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    8
    Respekt
    0

    Ps3 testad och klar.

    Tackar ännu 1 gång för den grymt snabba leveransen.

    Har inte hunnit att köra så mycket, dock kan snabbt konstatera att det inte behövs någon steppdown. Bara Plug and Play.

    Enkla klara menyer, allt kan väljar på engelska, har man lirat PSP känns meny upplägget genast igen. På något skummt vis passade inte min ethernet kabel, trots att den ser ut att vara identisk med den som följde med, därav kan jag inte redogöra för hur pass kompetent Ps3 online biten är.

    Fick med spelet Ridge Racer 7. Vad kan jag säga, har du kört RR6 till 360 är denna titel knappast nödvändig. Lite snyggare, lite skarpare..aningen mer färgglatt. Men i helhet nästintill samma spel.

    Fråga gärna.

  2. #2
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    jag e väldigt intresserad av att tjakka en, men ja e lite nojjig att sony typ skulle se att man kopplade upp me japansk maskin i sverige å så skulle dom banna en så att man inte kan använda online tjänsten....vore väl kanske extremt men inget e fan omöjligt....har du kopplat upp dig än...typ spelat online eller kikat i ps store.....å hur känns det...vare värt 12k hehehe=)

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Nästa PS3 beräknas landa här på fredag, så skynda boka om du är sugen :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #4
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Hehehe iknow...det va ja som mailade

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du skynda dig att bestämma dig, fick precis en ilsken karl i luren som tyckte att det var dumt av oss att annonsera PS3 innan dom själva som har distributionsrätten kommit igång med sin marknadsföring...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Du skynda dig att bestämma dig, fick precis en ilsken karl i luren som tyckte att det var dumt av oss att annonsera PS3 innan dom själva som har distributionsrätten kommit igång med sin marknadsföring...
    Hehehe, Jobbigt samtal.

    Angående om det värt eller ej, det är väldigt individuellt, var vi sätter våra värderingar,prioriteringar osv. För MIG var det helt klart värt. Jag har ingen som helst lust att sitta och vänta på en launch som är mäktigt vag gällande både datum samt antal maskiner. Men jag förstår även folk som tycker att denna handling var ren idioti.

    Jag har dessvärre ej hunnit att gå online. Men det kommer att hårdtestas i helgen som kommer.

  7. #7
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Har läst på flera forum, om folk som importerat ps3or från både japan och usa.
    När dom kopplat upp sig till playstation store har dom inte kunnat ladda ner nåra demos eller någonting.
    Har du en amerikansk ps3 så måste du ha ett amerikanskt kredit kort, å samma visa i japan.....fuckin shit

  8. #8
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    De måste de ha gjort nånting rejält fel, har laddat ner både motorstorm och F1 demot. Funkar perfekt. Har dock inte angivit kredit korts nummret. Du kan välja bort det. Mycket svårt att tro att det skulle brista på d dock!

    Citat Original inlägg av bojtel Visa Inlägg
    Har läst på flera forum, om folk som importerat ps3or från både japan och usa.
    När dom kopplat upp sig till playstation store har dom inte kunnat ladda ner nåra demos eller någonting.
    Har du en amerikansk ps3 så måste du ha ett amerikanskt kredit kort, å samma visa i japan.....fuckin shit

  9. #9
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Fan va nice, men då så=)
    Det skulle va kul om du kunde skriva lite mer utförliga intryck, bla på online delen me playstation store mm

  10. #10
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    E ps3an fortf "on track" för imorgon fredag?
    E den bokad?

  11. #11
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Hej! Jag undrar bara om Doktorns PS3a e Jap eller USA.
    Jag har själv en Jap som jag köpte när jag var i Japan(Tokyo) under premiären.
    Undrar om du har fått ngn problem med den när det gäller volten i våran vägguttag under dem här 2 dagarna eller om den fortfarande funkar som den ska.
    Jag har inte vågat använda en vanlig converter än men om det fortfarande funkar för dig så förmodar jag att jag inte behöver en stepdown eller ngt liknande.

    Ha det gött!
    Shane
    Last edited by shane83; 2006-11-23 at 17:28.

  12. #12
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Han har en japansk.

    PS3:an är inte bokad. Den skickades igår, men kolli# jag fick fungerar inte :-(
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  13. #13
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Tack Hansi.
    Nu väntar jag bara på att höra om hans fortfarande funkar!

    MvH
    Shane

  14. #14
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    83
    Respekt
    20
    Har du provat NES på PS3? har sett en video på YouTube, den var tydligen inte fejk. Han spelade NES genom Linux... Tror ni att PS3 kan emulera dagens konsoller? Den ska ju vara så stark. Då köper jag den direkt.

  15. #15
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Allt funkar perfekt, du man behöver ingen stepdown. det är bara köra så det ryker. Har säker tlirat samt trixat en bra bit över 20 timmar, med sessioner emellan 4-6 timmar..så att, plug and play..

  16. #16
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Ditt paket är i tid med planerat leveransdatum den 24/11/2006.


    Sändningsnummer: XXXXXXXXXXXXXXX
    Typ: Paket
    Status: På väg
    Tidsbestämd leverans: 24/11/2006
    Sänt till: STOCKHOLM, SE
    Sända eller fakturerade den: 22/11/2006
    Typ av servicealternativ: EXPRESS
    Vikt: 8,00 Kg




    Pakethändelser
    Plats Datum Lokal tid Beskrivning
    BROMMA,
    SE 24/11/2006 8:45 OUT FOR DELIVERY
    24/11/2006 8:44 IMPORT SCAN
    STOCKHOLM,
    SE 24/11/2006 7:45 ARRIVAL SCAN
    KOELN (COLOGNE),
    DE 24/11/2006 4:01 DEPARTURE SCAN
    CHEUNG SHA WAN,
    HK 22/11/2006 18:15 PICKUP SCAN
    HK 22/11/2006 10:43 BILLING INFORMATION RECEIVED
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  17. #17
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Låter kanon Doktorn. Tackar!!

    En fråga till Hansi bara.
    Varför tar ni så mycket betalt för PS3an?

    MvH
    Shane

  18. #18
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av shane83 Visa Inlägg
    Låter kanon Doktorn. Tackar!!

    En fråga till Hansi bara.
    Varför tar ni så mycket betalt för PS3an?

    MvH
    Shane
    Vad menar du med mycket betalt? Om du tror på jultomten så kan du ju prova den varianten, annars så kostar den som den kostar.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  19. #19
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Hehe Jultomten jo!

    Undrade bara. Förlåt om det var en öm fråga.

    MvH
    Shane

  20. #20
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Ditt paket är i tid med planerat leveransdatum den 24/11/2006.


    Sändningsnummer: XXXXXXXXXXXXXXX
    Typ: Paket
    Status: På väg
    Tidsbestämd leverans: 24/11/2006
    Sänt till: STOCKHOLM, SE
    Sända eller fakturerade den: 22/11/2006
    Typ av servicealternativ: EXPRESS
    Vikt: 8,00 Kg




    Pakethändelser
    Plats Datum Lokal tid Beskrivning
    BROMMA,
    SE 24/11/2006 8:45 OUT FOR DELIVERY
    24/11/2006 8:44 IMPORT SCAN
    STOCKHOLM,
    SE 24/11/2006 7:45 ARRIVAL SCAN
    KOELN (COLOGNE),
    DE 24/11/2006 4:01 DEPARTURE SCAN
    CHEUNG SHA WAN,
    HK 22/11/2006 18:15 PICKUP SCAN
    HK 22/11/2006 10:43 BILLING INFORMATION RECEIVED



    Hmmmm, e detta riktat till mig...hehehe...jaaa kan du kirra nån form av avbetalning kan vi snacka

  21. #21
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Avbetalning via wasa kredit, du måste ha deklarerad inkomst eller intyg från arbetsgivare, inga anmärkningar såklart. 295:- i uppläggningsavgift, 25:-/månad i aviseringsavgift, 12500:- uppdelat på 12 månader = 1041,66:-/mån + 25:- = 1066,66:-/mån, du betalar totalt 13095:-, kreditkostnad totalt 595:-, borde innebära 4.76% effektiv ränta.


    Priset 12500:- beror på...

    1: För att få loss en ps3 så får man slänga ut runt ****** = c:a 7600:- beroende på kurs
    2: Den skall hit också, med ups express går frakten på c:a $150 = c:a 1044:-
    3: Brukar bli ett par procent tull som tillkommer, så då är vi uppe i c:a 8900:-
    4: MOMS! 8900x1.25 = 11.125:-
    5: Jag vill tjäna en liten slant, jag tar ju även en risk då jag lämnar 6 månaders garanti. Så OK, jag tjänar lite drygt 1000:- på att sitta och svara på en massa frågor, erbjuda att visa en ps3 i butiken osv...det är jag fan värd :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  22. #22
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Glömde... det kostar c:a 150:- att skicka pengar till asien, och UPS tar ut en hanteringsavgift på c:a 200:- för intullningen, så jag tjänar c:a 600:- + moms = c:a 300:- i fickan efter sociala avgifter och skatt.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  23. #23
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Det är DJÄVULSKT hårt att vara hederlig mot staten som inte är det själv...
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  24. #24
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    43
    Respekt
    18
    hihihi inte äns om jag sket pengar skulle jag ge 12000 för ps3, fast som sagt det är från person till person. En riktig semester skulle passa bättre, bort från denna sketna klimatet

    PS: tror aldrig att ps3 kommer att bli bättre än 360. Såg en film på gametrailers där en av spelutvecklarna gjorde jämförelser och sa att xboxen är 3 år före än sony när det gäller live och det kommer dom vinna på.
    Last edited by nela04; 2006-11-24 at 23:44.

  25. #25
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    43
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Avbetalning via wasa kredit, du måste ha deklarerad inkomst eller intyg från arbetsgivare, inga anmärkningar såklart. 295:- i uppläggningsavgift, 25:-/månad i aviseringsavgift, 12500:- uppdelat på 12 månader = 1041,66:-/mån + 25:- = 1066,66:-/mån, du betalar totalt 13095:-, kreditkostnad totalt 595:-, borde innebära 4.76% effektiv ränta.


    Priset 12500:- beror på...

    1: För att få loss en ps3 så får man slänga ut runt ****** = c:a 7600:- beroende på kurs
    2: Den skall hit också, med ups express går frakten på c:a $150 = c:a 1044:-
    3: Brukar bli ett par procent tull som tillkommer, så då är vi uppe i c:a 8900:-
    4: MOMS! 8900x1.25 = 11.125:-
    5: Jag vill tjäna en liten slant, jag tar ju även en risk då jag lämnar 6 månaders garanti. Så OK, jag tjänar lite drygt 1000:- på att sitta och svara på en massa frågor, erbjuda att visa en ps3 i butiken osv...det är jag fan värd :-)

    lätt att du är, fast du borde ta lite mera

  26. #26
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Det en uteslutar inte det andra... hursomhelst. I dagsläget har jag kört både RR7 och Resistence online samt tankat ner diverse demon. Kan ju då säga såhär. Spelen funkar klockrent, ingen lag, hittar match direkt. Går helt problemfritt. Största demot var på ca 870 meg, tog ca 10 minuter att ladda ner. Då jag även äger en 360 kan jag med lätthet dra paralleln att Live helt enklet inte fungerar lika bra, trots att de tar betalt för servicen.

    Jag kommer väl ihåg all problematik det var med lag , låsningar samt annat otrevligt i samband med 360 launchen.

    Sedan allt man läser på nätet och ser på tv måste ju vara sant...eller hur?..

    Citat Original inlägg av nela04 Visa Inlägg
    hihihi inte äns om jag sket pengar skulle jag ge 12000 för ps3, fast som sagt det är från person till person. En riktig semester skulle passa bättre, bort från denna sketna klimatet

    PS: tror aldrig att ps3 kommer att bli bättre än 360. Såg en film på gametrailers där en av spelutvecklarna gjorde jämförelser och sa att xboxen är 3 år före än sony när det gäller live och det kommer dom vinna på.

  27. #27
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Bara det faktum att ps3:an är knäpptyst i sig gör den till en given ersättare till 360:an i mitt vardagsrum...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  28. #28
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    27
    Respekt
    0
    Då e det skönt att man åker till Japan imon med jobbet...får väl ta o köp en

    Bara tråkigt att man ska stanna i 2 mån där....men men dom har ju tv där med att lira på.

    God kväll på er.

    /d

  29. #29
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Testade en PAL dvdfilm idag, vore ju trevligt om man kunde kika på sådana, det är ju liksom rätt region i japan, R2 både där och i europa.

    Men tji fick jag, "Cannot play movies in PAL tv format".

    Dum och onödig begränsning, säkert bara där för att jävlas.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  30. #30
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Nu verkar man kunna hitta hong-kong versionen av PS3. Den har DVD region 3 istället för region 2. Men eftersom PAL filmer ändå inte går att spela upp så spelar det knappast någon roll för den som vill ha en importerad PS3.

    Däremot säljs den i paket med TRE SPEL och en extra handkontroll, endast c:a $50 dyrare än vad man får betala för en japansk version utan spel.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Sida 1 av 3 123 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Ta "backup" på DVD filmer och få undertexter
    By kapten_orm in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2005-08-31, 17:32
  2. Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-11-12, 10:45
  3. 6.2 Surfa och Ftp samtidigt av Slamer (Payam)
    By Slamer in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-04-17, 14:14
  4. knepigt fel, först stabilt grönt sen 2ggr grönt sen rött/grönt
    By kallejalle in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2003-04-16, 04:51
  5. PSX och multi-x problem
    By TB_NoRatZ in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-04-13, 17:42

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •