Sida 3 av 3 FörstaFörsta 123
Visar resultat 61 till 71 av 71

Diskussion: Ps3 testad och klar.

  1. #61
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Fungerar amerikanska NTSC Blu-Ray filmer på en japansk version av PS3:an?
    Mvh Richard
    Last edited by LtdRichard; 2007-02-01 at 18:13.

  2. #62
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag har inte testat, men min gissning är att det beror på vilka regionskoder filmbolaget valt att lägga på skivan, och troligen kör alla amerikanska filmbolag förutom små oberoende som TROMA vidare med stenhård regionskodning...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #63
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34

    Firmware

    Firmware till PS3 både JAP & US vers 1.10 finns här kanske av värde vad vet jag i nuläget
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  4. #64
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Ok, någon som vet hur filmerna görs i japan? Menar, är dom dubbade?
    Någon som vet vart man kan beställa billiga filmer annars?
    Även, när jag ska skapa ett konto för Playstation Online, eller vad det nu heter, så får jag välja mellan US, Japan m.f. Sverige/Europa finns ju inte med, vad ska jag ta? Kan man ändra på det i framtiden?

    MVH Richard

  5. #65
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Japanska filmer om man köper dom på DVD är På Japanska med Engelsk text, vissa filmer är även med HonKong Dialekt dubbade alltså.
    Jag köper Asian filmer från YesAsia sök på google snabb leverans & billigt. (dom skickas fr Tyskland ingen tull )
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  6. #66
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Hmm kanske dags att skapa lite nya trådar?
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #67
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Angående PS3 konto för Onlinespel då, kan bara välja USA/Asien, kan jag göra detta, fungerar det då? Kommer jag kunna ändra i framtiden?

  8. #68
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av pege63 Visa Inlägg
    Japanska filmer om man köper dom på DVD är På Japanska med Engelsk text, vissa filmer är även med HonKong Dialekt dubbade alltså.
    Jag köper Asian filmer från YesAsia sök på google snabb leverans & billigt. (dom skickas fr Tyskland ingen tull )
    Nu var jag nog väldigt korkad i min formulering, jag menar givetvis om Hollywood-filmer m.m. som sälj i Japan är dubbade och i så fall vart man kan få tag i billiga sådana.

  9. #69
    Registrerade
    Jun 2005
    Från
    Stockholm/Nacka
    Inlägg
    538
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Spelar ingen roll om spelen är regionskodade eller ej utifall konsollen har någon annan begränsning som gör att den inte vill starta PAL spel.

    Den vill t.ex. inte starta PAL filmer även om regionen matchar.

    Om någon lyckats testa PAL spel på en NTSC PS3 så vill jag gärna höra mer om det. Jag har då inte någon som vill förse mig med PAL spel innan PAL versionen av PS3 släppts...
    Kopierad PAL (region 0) fungerar iallafall under Gentoo. Maste vara nat skit i XMB. Helt kort med original pal dvd dock.

  10. #70
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Citat Original inlägg av LtdRichard Visa Inlägg
    Nu var jag nog väldigt korkad i min formulering, jag menar givetvis om Hollywood-filmer m.m. som sälj i Japan är dubbade och i så fall vart man kan få tag i billiga sådana.
    Same thing har orginalljud med asiatiskt val av text
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  11. #71
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Behöver dina svar ta en titt i min tråd!

    http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=29107

Sida 3 av 3 FörstaFörsta 123

Liknande diskussioner

  1. Ta "backup" på DVD filmer och få undertexter
    By kapten_orm in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2005-08-31, 17:32
  2. Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-11-12, 10:45
  3. 6.2 Surfa och Ftp samtidigt av Slamer (Payam)
    By Slamer in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-04-17, 14:14
  4. knepigt fel, först stabilt grönt sen 2ggr grönt sen rött/grönt
    By kallejalle in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2003-04-16, 04:51
  5. PSX och multi-x problem
    By TB_NoRatZ in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-04-13, 17:42

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •