Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: Single Layer SS support for both XBOX1 and XBOX360 games

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2002
    Från
    piteå
    Inlägg
    171
    Respekt
    23

    Single Layer SS support for both XBOX1 and XBOX360 games

    Upcoming Xtreme 5.x details + Live update?
    >> Commodore4eva has given me some updated information on the upcoming xtreme 5.x series for the TS-H943. ETA on release is a few days.
    Upcoming features!
    Single Layer SS support for both XBOX1 and XBOX360 games!
    XBOX360 File based iso support (no more raw dumps)

    So, for some clarification this will NOT allow you to use your previously backed up XBOX1 games on the xbox360. This will however allow you to reburn your games to another single layer dvd-r with patched SS,DMI,PFI so it will be functional. XBOX360 file based iso will still require SS,DMI,PFI + Video.iso for media stealth (and just SS/video for basic functionality). This also means that many xbox360 games will now work on single layer disc's! FEAR is only 3.9GB file based (as opposed to 7+GB RAW dump), and GOW is 6.2 *including* the video stuff!

    Also, a inside source told me that there is a dash update coming either tomorrow (Nov 21st) or the following day. Please take this with a grain of salt as it is not offical at this point.

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    284
    Respekt
    18
    Innebär altså detta att man kan bränna vissa spel på vanliga dvd-skivor nu när det kommer ut då?
    Detta innbär väl även att man måste flasha om eller? Det skulle vara piss eftersom jag då kanske måste lämna in 360:n igen och det kostar massa pengar :S
    MVH
    Mikael Bäck

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Jag räknar iskallt med att det kommer komma nya och bättre lösningar hela tiden.... är rätt nöjd just nu. DL-skivorna är inte alltför dyra.... längtar mest att de ska komma på nån fiffig lösning att koppla in en stor hårddisk som man kan lägga alla spel på...
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  4. #4
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    117
    Respekt
    20
    Borde släppas när som helst nu.

    Har följt utveckligen via IRC ett litet tag nu och kan vidarebefodra detta:

    * Xtreme v5 done, but needs 360 iso tools before release
    * New version of Qwix being worked on for SingleLayer 360 iso creation
    * SingleLayer file based iso´s will work on hitachi aswell (!)

    Poängen med "XBOX360 File based iso support (no more raw dumps)" är att man kan bort "dummy data" från spel och få ner filstorleken under 4.3Gb

    FEAR är exempelvis 3.9Gb efter att man tagit bort "dummy data"

    Intressanta grejer

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    44
    Respekt
    18
    vad exakt e dummy data då?

  6. #6
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Bara utfyllnad, dumme data är som det låter, dum data, för den används inte, den bara ligger där för att ligga där...
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    44
    Respekt
    18
    ok. Låter bara märkligt att spelutvecklarn väljer att fylla ut ett spel med dumdata bara för att en DL skiva ska fyllas. Att man sen kan dumpa halva spelet och bränna ner det på 4 gig istället och det e samma sak låter otroligt. Men men, så kanske det e, va vet jag.

  8. #8
    Registrerade
    May 2006
    Inlägg
    140
    Respekt
    19
    kan man då bränna Enable0800.iso på en vanlig dvd istället för dl osså då ???

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av istallion Visa Inlägg
    kan man då bränna Enable0800.iso på en vanlig dvd istället för dl osså då ???
    Det har man väl alltid kunnat?
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  10. #10
    Registrerade
    May 2006
    Inlägg
    140
    Respekt
    19
    säkert jag hört de ska va dl skiva också

Liknande diskussioner

  1. Nå hur gör jag? xbox1 spel på xbox360
    By hejsan in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2006-10-29, 21:18

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •