Visar resultat 1 till 16 av 16

Diskussion: Typiskt....

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    9
    Respekt
    0

    Typiskt....

    Gjorde ett impulsköp, skulle hämta barnen på dagis och bara svänga in och köpa ett psp på siba i Haninge.
    Kom hem och öppnade, så var det ett TA-082 kort i den...
    Varför kollar man inte upp sånt.... Typ tokstressad....
    Bara lämna tillbax eller?

    För dom funkar väl inte att nergradera än om jag fattat det hela rätt...

    Xerxes

  2. #2
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    TA-082 är bara rännskita värt om man ska spela backups! Finns inte en chans att dom går att fixa, så du kan ju testa med öppet köp....
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Oki , Tack...

    Testar att lämna tillbaka skiten...

    Xerxes

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av xerxes2004 Visa Inlägg
    Oki , Tack...

    Testar att lämna tillbaka skiten...

    Xerxes
    Lycka till.
    Men gör oss alla en tjänst.
    Fota produktklisterlappen på sidan av kartongen så kan vi dokumentera händelsen
    /P
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Sorry Pendragon.. Hann lämna tillbaka den innan jag läste din post..

    Men det stog psp1004 och ett K som ensam bokstav den hade FW.2.71 tror jag

    Hur som helst så stannade jag på Expert Stormarknad i Länna/Haninge för att pröva lyckan där..
    Fick ett Valuepack där (samma pris som Basepack 1990:- eftersom base var slut)
    Den heter PSP-1004K WS259 E om det kan hjälpa någon med FW 1.52.BTW så har dom en kvar...

    Så en fråga nu?
    Nu när jag fått tag i en med FW 1.52 Vad behöver jag göra för att spela Iso spel på den?
    Jag ska väl inte spela "vanliga" spel , dom uppdaterara väl??

    Hjälp Snälla...

    Xerxes

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Kom hit till blekingegatan 16 så tar jag ner den till firmware 1.5, installerar devhook samt visar och förklarar det du behöver veta. Det kostar dig 300:-
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    måste den ha FW1.50 funkar det inte med 1.52??

    Inte för jag har något emot att komma till er, bara undra?

    Xerxes

  8. #8
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av xerxes2004 Visa Inlägg
    måste den ha FW1.50 funkar det inte med 1.52??

    Inte för jag har något emot att komma till er, bara undra?

    Xerxes
    Det finns inga "Bakdörrar" i mjukvaror över 1.50 som på ett smidigt sätt tillåter dig starta en emulator som sedan tillåter dig att tillfälligt ladda en högre firmware som återställs efter du stängt av enheten
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Oki , Tack för alla svar och hjälp så här långt.
    Ska se om jag hinner till er under dagen imorgon annars så testar jag själv.

    Ska till Thailand så jag fick lite bråttom lixom..

    Tack Xerxes

  10. #10
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Det funkar att köra homebrew på 2.71 med ta082

  11. #11
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av kajba Visa Inlägg
    Det funkar att köra homebrew på 2.71 med ta082
    Säger du det du.
    Upp till bevis säger jag *ler*
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  12. #12
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Eftersom det finns downgrader från 2.71 och downgradern ÄR homebrew så behöver ingenting mer bevisas...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  13. #13
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Eftersom det finns downgrader från 2.71 och downgradern ÄR homebrew så behöver ingenting mer bevisas...
    Nu tänkte jag en lyckad nedgradering på en TA-082 som det skrevs om
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  14. #14
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Du ska inte negradera på 2.71 med TA-082 då brickar du den (förstör den). Du måste installera en speciell firmware som han som har gjorde devhook eller något sånt. Kommer inte ihåg vad han heter. Det är det enda sättet. Du kan testa att söka på youtube om det med. Har sett massor med video om det.

  15. #15
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av kajba Visa Inlägg
    Du ska inte negradera på 2.71 med TA-082 då brickar du den (förstör den). Du måste installera en speciell firmware som han som har gjorde devhook eller något sånt. Kommer inte ihåg vad han heter. Det är det enda sättet. Du kan testa att söka på youtube om det med. Har sett massor med video om det.
    Alltid något iaf
    Stackars jag som trodde de löste pucken med att nedgradera en 2.71 maskin till 1.5 på ett Ta-082 moderkort
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  16. #16
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Säger du det du.
    Upp till bevis säger jag *ler*
    Det funkar med Homebrew på fw 2.71 om du kör med HEN C AutoExec Mod v0.32
    finns på psp-hacks.com
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •