Detta inlägg kan kanske komma att bli lite långt, så därför ursäktar jag mig redan nu ärade tvspels-gurus =)
Mitt problem är liksom mpånga andras att min enhet sakteligen gav upp. Från början fick jag 'Disc Read Error' på hyrda DVD-filmer. Sedan övergick felet till att min egna DVD inte kunde läsas och slutligen läste enheten inte ens spel??
Beroende som man lätt kan vara så gick jag och köpte mig en ny enhet eftersom någon klåpare varit upp med enheten och brutit sigillet *grrr*
Nu min fråga: Kan man på något vis vara säker på att det är 'bara' lasern som slängt in handuken eller hur känslig är kringvarande elektronik? Till saken hör att spelet har fungerat utmärkt i över ett år för mig, Ja - förutom nu sist då =)
Om man kunde konstatera att det bara är lasern så skulle man ju nästan kunna kosta på det och ha en enhet på toaletten eller något sådant oxå *s*
Fins det några fingerfärdiga reparatörer som rekommenderas vid felsökning och gör dessa diverse ingrepp även om enheten är uppskruvad någon gång?

Är det slutligen ens värt mödan att bry sig mer om detta trogna gamla tvspel eller ska jag börja använda det till bokstöd, prydnad, motvikt i garaget eller liknande???

Oerhört tacksam för svar...

[vedder]