Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: frimware

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    11
    Respekt
    0

    frimware

    vad är det egentligen?

    läst en del här på forumet o som jag förstår så ska man ladda ner något till sin brännare för att de ska fungera, har en Nec 3550A. om jag har förstått det rätt vad är det jag ska ladda ner i så fall?

    och fungerar den brännaren överhuvudtaget?

    tacksam för svar?

  2. #2
    Registrerade
    Sep 2004
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    602
    Respekt
    0
    Det firmware folk snackar om i allmänhet när det gäller xbox är ju det man flashar dvdläsaren i xboxen med. Men menar du firmware till din dvdbrännare? För det finns firmware till dom med för att få lite nya funktioner och förbättringar. Och läs i dom klistrade trådarna så får du se om den fungerar.

  3. #3
    Registrerade
    Jun 2002
    Inlägg
    70
    Respekt
    23
    Sen för att krångla till det ännu mer finns det ju även hackad firmware till vissa dvdläsare som gör så att man kan använda dem för att kopiera 360-spel... "Kreon" kallas den. Din fråga var lite luddigt ställd... letar du efter uppdaterad firmware till din brännare föreslår jag att du går till tillverkarens hemsida och letar runt i supportavdelningen... söker du kreon så kolla på nån trackersida eller så (tex piratebay)... och letar du efter en fullständig guide till hur man flashar själva 360n så man kan köra backuper så kolla in 360mods.net

    Angående din brännare... om den kan bränna DVD+R DL (tvålagersskivor) så kan den bränna 360-spel också. Sen om din 360 kommer kunna läsa dessa skivor eller ej, det vet du inte innan du testat... bäst resultat har de flesta fått med verbatim-skivor, vad jag har hört. För en del funkar dock andra märken bättre... det är bara att prova sig fram.
    Last edited by Persson; 2006-11-28 at 21:53.
    Jodå. Men det var det ingen som visste.

Liknande diskussioner

  1. CD/DVD replacement i XBox
    By Pluttiplutt in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 17
    Senaste inlägg: 2009-01-25, 04:06

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •