Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Ingen bild när jag startar med chippet

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Ingen bild när jag startar med chippet

    Hey!
    Har ett xbob med duox2 chipp.. har funkat klockrent fram till här om dagen när jag skulle slå på det, då kom det varken ljud eller bild när jag startade med chippet... men däremot när jag startar utan chippet så kommer det bild, samt när jag switchar om chippet till "orginalläget?". Har kollat lödningarna o så men det ser ut o vara ok. Är det nån som har nån aning om vad det kan vara för fel och hur jag kan göra för att fixa det?

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du har 2 biosbanker på chippet. Är det den switchen du menar när du skriver att du "switchar om chippet" ??
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Ja, den switchen som sitter på chippet, i det läget som man får bild står det cromwell eller nått

  4. #4
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Inlägg
    1 263
    Respekt
    21
    Flasha om den icke-fungerande banken, kolla de klistrade trådarna här i DUO-X2-delen.

    GLÖM INTE att switcha över till din icke-fungerande bank innan du flashar, så att du kan behålla cromwell in case. Att flasha chippet påverkar inga av dina filer på hdd:n...
    Citat Original inlägg av rejjo, 5 april -06

    "Har du inget och göra, skriv en guide!"

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Om hårddisken är större än 120GB så kan det påverka om du väljer en annan partitioneringsstrategi än det ursprungliga bioset...om du saknar filer/partitioner på hårddisken efter flashning så fråga här igen innan du gör något...bara att ställa om partitionerna i bioset och flasha igen isåfall!
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    tack för era svar.. Har fixat sig nu.. jag flashade det andra bioset o nu funkar det så

Liknande diskussioner

  1. flashad ts-943 med fel nyckel v. 4.2a
    By QuBaR in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2006-11-18, 19:31
  2. Överföra HD-spel via nätverk till PS2
    By slicstik in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Inlägg: 146
    Senaste inlägg: 2006-03-04, 11:48
  3. Ingen bild, Xbox:s startas med ljud
    By asharidu in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2006-02-23, 07:54
  4. Flera fel?!?
    By PhaZer_se in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2004-08-27, 10:28
  5. Vilket Dashboard startar när chippet är av?
    By Jisc in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-01-21, 10:46

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •