Visar resultat 1 till 12 av 12

Diskussion: XBOX 360 i Asien

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    1
    Respekt
    0

    XBOX 360 i Asien

    Har precis varit några veckor i Jakarta, Indonesien. Det är mycket snack om kopieringen i Kina men detta tar priset (än så länge)...

    Ett XBox 360 spel kostar 30 spänn. Då får man pressad DVD med riktigt fodral och omslag. För vanliga XBox och PS2 får man ett spel för en femma. Alla spel är NTSC.

    Allt säljs helt öppet i små affärer i respektabla köpcentrum.

    Jag köpte en moddad XBox 360 Premium med 10 spel för 2900 svenska. Det är en japansk maskin med Hitachi drive. Funkar än så länge klockrent. Fyllde på med 15 extra spel så nu har man ju att göra ett tag...

    Har ni vägarna förbi Jakarta så åk till 3dje våningen på Ratu Plaza...

    //

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    samma priser i thailand man åker nog mer troligt dit som svensk
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    jag kom precis hem med lite nya tryckta NTSC lir till 360 från Thailand... har dock ingen maskin ännu... vilken modifiering ska man välja? Chip eller Firmwarehack? dom som sålde spelen svamlade något om att deras maskiner spelen funkar på är Firmware fixade.. stämmer detta eller vad ska jag utrusta mig med... tacksam för alla sorters info/kommentarer

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du kommer inte få alla dom spelen att fungera, eftersom ingen moddning till 360 gör den regionsfri. Men de spelen som inte är regionskodade kommer fungera.

    Läs den klistrade faq tråden.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    då skulle man kanske satsa på en NTSC maskin? var man nu får tag i en sån isåfall? de flesta liren kommer ju i NTSC format på nätet... eller är jag helt ute o cyklar?

  6. #6
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Spelen på nätet kommer lika fort på NTSC som på PAL, så det är ingen skillnad.

    Hade de bara NTSC? Drar själv till Indonesien (Bali) och Malaysia (Kuala Lumpur) snart. Hoppas på att hitta massa PAL-releaser där. (Iofs har jag ju redan de flesta spel... men ändå)
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  7. #7
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    lite oklart i Thailand om dom hade Pal eller NTSC...tror att det är NTSC ... de har ju engelskakunskaper som en 3 årig dansk så det är lite oklart... hade bara varit kul å få de flesta å funka nu när man köpt dom...

  8. #8
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Ja antingen försöker du få tag i en NTSC-maskin då.... eller så gillar du läget att vissa kommer funka å andra inte. Du kan kolla här t.ex:
    dvd-secrets.co.uk/xbox360

    Rätt många spel är ju ändå regionsfria....
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  9. #9
    Registrerade
    Jun 2005
    Från
    Lidköping
    Inlägg
    95
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av nomanoxer Visa Inlägg
    då skulle man kanske satsa på en NTSC maskin? var man nu får tag i en sån isåfall? de flesta liren kommer ju i NTSC format på nätet... eller är jag helt ute o cyklar?
    Dom släpps alltid i både NTSC och PAL. SÅ det spelar ingen större roll.
    Xbox: _Version: 1.0 _DVD: Thomson _Harddrive: Seagate 160 GB _Chip: Xecuter 2.1 Lite
    Xbox360: _Edition: Core, upgraded to Premium _DVD: Hitachi 59DJ _iXtreme version: 1.2
    Wii: _Chip: Wiikey
    Tip of the day: _Lyssna på Hansi, och inga MEN!!!11

  10. #10
    GUBBEN32 Guest
    enda mening med en asiatisk maskin är att man kan spela de ntsc jap spel som aldrig kommer att släppas i us eller europa men hur kul är de med kinesiska menyer har testat på xbox o enbart 2 spel ja har varit glad över metal wolf och duble steel 1 och 2

  11. #11
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    32
    Respekt
    18
    ska till hong kong ett par månader, men hur vet jag vilka av spelen där som funkar i min svenskköpta maskin?

  12. #12
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

Liknande diskussioner

  1. Officiella "vilka xbox 360 har samsung dvd" tråden
    By jarkko in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 194
    Senaste inlägg: 2008-01-08, 18:11
  2. Xtreme 4.0a 4.0b
    By ecu in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 17
    Senaste inlägg: 2006-10-16, 23:33
  3. Xtreme firmware 3.0 for TS-H943 Xbox 360
    By arvdal in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2006-08-23, 11:22
  4. vet inte vad jag skall göra...
    By tiito78 in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2004-10-19, 10:04
  5. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-08-05, 20:24

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •