Hej!
Har en PS2 med DMS4 lite, har inte provat att göra någon backup än, men tänkte höra vilka dvd-skivor som är "bra".. Har läst att RW är jobbig för lasern, kan någon rekommendera några bra DVD+R skivor som funkar?
Tack på förhand!
Hej!
Har en PS2 med DMS4 lite, har inte provat att göra någon backup än, men tänkte höra vilka dvd-skivor som är "bra".. Har läst att RW är jobbig för lasern, kan någon rekommendera några bra DVD+R skivor som funkar?
Tack på förhand!
dom flesta kvalitets minusskivorna, +fungerar också, men det värkar som - är att föredra.
verbatim räknas som dom bästa, är även dom dyraste.
Platinum, billiga och bra. Även ÖB-skivor fungerar...![]()
"pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07
SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig*
Maxtor D-Max 200gig
v. 1.6 crystal
Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...
Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!
Philips DVD+R 1-16x är jättebra och billiga. Men om du ska bränna till PS2 så rekomenderar jag att du använder DVD-R skivor.
jag kör med + skivor på min v7'a... Funkar fint...
"pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07
SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig*
Maxtor D-Max 200gig
v. 1.6 crystal
Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...
Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!
Ok. Säger du att de är rätt så säger vi så.. "proffset"![]()
Tack för alla svar!
Ska ta och försöka hitta några DVD-R skivor imorgon som nämnts
Original inlägg av TPsys master
Nej då... men är Kvalitetsskivor verkligen så viktigt? går det inte bra med noname blank skivor man hitta för 1 kr styck?
PS2 med förmodat Messiah 2 chip.
jag vet inte varför, men av någon anledning så spelar jag knappt brända spel...
Metal Gear Solid är den bästa spel serien till PS2.
inte att glömma FF serien ^^
Övrigt:
Xtag: fetalist
Vad sägs om dessa skivorna: http://**********************/SE/Catal...-RPRINT50.html
Tror eller vet någon om de är bra? Det är ju Traxdata och ett bra pris...
Jag köpte ett paket me Traxdata DVD-R (10st) för 39.50 i kroatienDet är de bästa skivorna till spel... men här i sverige kostar de 119kr för 10st.
använder bara Traxdata DVD-R till ps2 och dvd filmer, finns på clas ohlsson
Last edited by badguy; 2006-11-26 at 15:01.
Bookmarks