Jag undra rom någon har någon länk till en fungerande PSP emulator till PC och om den personen skulle vilja vara så vänlig att lägga ut den...
/Jens
Jag undra rom någon har någon länk till en fungerande PSP emulator till PC och om den personen skulle vilja vara så vänlig att lägga ut den...
/Jens
/ Pendragon
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...
Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!
Den enda DevKit jag hittar är för gameboy Advanced.
Ingen som har en länk till en Emulator för en Playstation Portable. Söker även en Emulator för Nintendo DS
/ Pendragon
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...
Förlåt en lekmans kompetens här Men det finns inga Emulatorer för PSP eller DS som fungerar enbart på PC - Man måste ha en orginalkonsol som kopplas till PC och igenom den spela spelen. har jag förstått det rätt då?
Delvis
Men kom ihåg, det finns inga dumma frågor, bara dumma svar och en underbar sökfunktion *s*
Det stämmer att i dagsläge så har ingen kodat ihop en egen emulator för varesig PSP eller DS till PC.
Det man helt enkelt får göra är att ansöka om ett Devkit från respektive företag för att få tillgång till sådan utrustning.
"De blir inte så glada på en om man använder utvecklingsverktyget till annat än nyutveckling har jag hört *skratt*"
Det folk i dagsläge får göra "De som kodar egna applikationer eller testar spel" är att de får på PSP sidan ha en 1.50 enhet och ladda programmen/spelen från minneskort.
Och på DS så får de Flasha ett kort som de sedan stoppar i sin DS.
Nintendo har man sedan länge kunnat Flsaha Catridges till och den enda enheten man i dagsläge tyvärr inte kan flasha Catridges "De enheter som använder den tekniken" till är Nintendo 8-Bit som en nära vän till mig var och fortfarande är aktiv "mer eller mindre" på att utveckla en sådan kasett då han och många andra fortfarande kodar för den konsollen.
PSP var det ju lite kul att man kunde ladda egenkodade saker från minneskortet eller om man är lite mer avancerad Streama information från en PC såsom film eller applikationer.
Det enda som gör mig lite ledsen och nedstämd är att man inte kan få upp bilden på en TV eller annat kul som en projektor utan att skruva isär sin PSP i miljoner delar och åverka garantin. (Nej jag tycker inte lösningarna med webbkameror i papplådor är bra nog)
/P
/ Pendragon
Det finns en emulator till nintendo DS som heter iDeas. länk:
http://www.emulator-zone.com/doc.php/nds/ideas.html
Förstår inte vad DS har i en PSP tråd att göra alls...
/ Pendragon
+ att senaste svaret var för mer än 2 år sen...
Dessutom laggar den lite...
Last edited by Bajen13; 2008-12-12 at 14:30.
Hur som haver, detta är PSP tråden
Här hänger PSP nördar som skiter i Touchscreen o små skärmar
i DS forumet hänger alla Mac nördar och Ds folk
/ Pendragon
Bookmarks