Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Kommer 360 att kunna spela spel från HDD som XBOX!?

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    1
    Respekt
    0

    Kommer 360 att kunna spela spel från HDD som XBOX!?

    Undrar om nån vet om det är troligt att man komer att kunna chippa 360 som en vanlig Xbox att man kan spela spel direkt från HDD:n?

    Eller är det omöjligt av nån anledning? pga hårdvaran eller mjukvaran?!

  2. #2
    Registrerade
    Jun 2002
    Inlägg
    70
    Respekt
    23
    Rent hårdvarutekniskt är det ju defintivt inte omöjligt, eftersom boxen redan nu startar spel som lagrats på hårddisken (live arcade-spel och demos)... hade microsofts skydd mot osignerad kod (t ex ett program som laddar fullversioner av vanliga 360-spel från hårddisken) varit lätt att knäcka så hade det redan VARIT knäckt vid det här laget. Sen hur lång tid det tar, eller om det ens kommer att hända... det är ju omöjligt att veta. Självklart finns det nån sorts svaghet/kryphål nånstans (ingen process är perfekt) som man skulle kunna utnyttja... men sen för folk att hitta detta... kan ju ske i morgon, kan ta flera år. Personligen hoppas jag att det blir snart, eftersom det skulle vara toppen om jag kunde använda 360n som en extra dator och mediacenter (precis som jag gjort med den gamla xboxen med programmet xbmc)... Men jag har ingen som helst aning. Jag brukar läsa runt en hel del och har då inte hört nåt pip än om något som verkar kunna leda till detta än.. konsolhackersarna famlar fortfarande väldigt mycket i mörkret vad 360n gäller.
    Jodå. Men det var det ingen som visste.

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    461
    Respekt
    21
    ngn här som vet hur lång tid det tog innan xboxen blev knäckt så att man kunde köra spel ifrån hddn
    Stolt ägare till en 360 konsoll med

    Mitt xbox

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    144
    Respekt
    18
    tills 128-bits krypteringen är knäckt? det är 64-bits kryptering på boxer och den är inte knäckt än på dessa år som gått...

  5. #5
    Registrerade
    Sep 2004
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    602
    Respekt
    0
    Bara för att man ska kunna spela inlaggda spel så innebär inte det att man har knäckt en 128 bits kryptering! Du skulle säkert sagt samma sak om brända spel tills dom kom på ett sätt att gå runt det.

  6. #6
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    104
    Respekt
    18
    Men man lär behöva en sjuhelskottas bautastor hårddisk om man ska ha lite mer än bara ett par stycken spel inlagda samtidigt också. Just nu finns ju bara 20GB... men förhoppningsvis så kommer det större hdd. Eller man kanske kan använda vilka som helst längre fram.

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    144
    Respekt
    18
    ska nog gå att änvända ett hdd rack via usbn när det är knäckt, går väl nu med? fast det går inte att spela spel från den än
    krysslåda trehundra sextio säämsung 5,3a oljud
    peeääs trää tyst

  8. #8
    Registrerade
    Sep 2004
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    602
    Respekt
    0
    Man kan ju alltid hoppas. Sen går det rykten om att en ~80gb hårddisk ska släppas. Fast det har jag ingen aning om hur vidare det är sanna eller falska rykten. Snackade med en spelutvecklare på Armada och han sa att dom reda fanns iaf.

Liknande diskussioner

  1. Om nya upphovsrättslagen 2005-07-01
    By Hansi in forum Fritt Forum
    Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2008-05-26, 14:53
  2. Officiella "vilka xbox 360 har samsung dvd" tråden
    By jarkko in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 194
    Senaste inlägg: 2008-01-08, 18:11
  3. Xtreme 4.0a 4.0b
    By ecu in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 17
    Senaste inlägg: 2006-10-16, 23:33
  4. ToxicOS för DMS4 PRO (inkl HD LOADER funktioner)
    By jnk in forum DMS3, DMS4 lite, DMS4 PRO
    Inlägg: 20
    Senaste inlägg: 2005-06-29, 15:33
  5. Xbox låser sig vid startup?? hjälp !!!
    By reed in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2003-09-29, 13:12

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •