kan man spela original NTSC DVD-filmer på en PAL PS2 (med eller utan något modchip i)?
Läste nånstans att 95% av alla PAL DVD-läsare klarade av att spela upp NTSC-filmer - men vill vara säker innan jag beställer några filmer.
kan man spela original NTSC DVD-filmer på en PAL PS2 (med eller utan något modchip i)?
Läste nånstans att 95% av alla PAL DVD-läsare klarade av att spela upp NTSC-filmer - men vill vara säker innan jag beställer några filmer.
/ Adde
Ja det kan man.
Om filmen inte är R2 (i japan har man R2 NTSC) eller R0 så måste du även ha dvd-region-x eller action replay 2 version 2.x för att kunna välja rätt region innan du ser filmen.
Har du en PS2 modell SCPH-39004 tror jag inte AR2/dvd-region-x fungerar ännu, koderna måste uppdateras och sist jag tittade fanns ingen uppdatering.
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Bookmarks