Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: Verbatimtrubbel

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Verbatimtrubbel

    Jag har en samsung läsare och en Lite-on sohw-1639s-brännare. Köpte 10st Verbatim DVD+R DL 8.5GB som alla har fungerat att bränna och köra i boxen. Använder Clone-cd. Nu till problemet:

    I och med att skivorna tog slut så köpte jag ett likadant paket och det verkar som att dessa skivor inte är lika "bra". Testat att bränna 2 st och boxen säger bara "open tray". Den ena av skivorna fick jag igång efter att boxen stått avslagen i någon timme, dock bara 1 gång.

    Kan kvaliteten variera på samma sorts skivor? Tänkte testa att updatera firmwaren på DVD-brännaren och se om det blir någon skillnad. Kan det löna sig att testa imgburn istället för clonecd?

    Sjukt konstigt bara, trodde att man hittat en kombination Brännare/skivor/läsare som fungerar, men tji fick man.
    Last edited by silvermachine; 2006-11-27 at 13:31.

  2. #2
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    135
    Respekt
    20
    Finns några trådar om det där problemet. Här har du en http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=27332

    Jag har själv samma problem.

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Skönt att man inte är ensam...

    Ok, låter som det är en del andra som har samma trubbel. Fortsätt på tråden om du får reda på något mer!

    Testade med imgburn igår och då fick jag till en felfri skiva, kan dock vara för att boxen stått avstängd... Ska kolla lite mer när jag får tid.

    Hoppas detta är något som kan åtgärdas med en nyare firmware i framtiden.

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •