Visar resultat 1 till 12 av 12

Diskussion: nytt tema allt svart

Registrerade
    May 2006
    Respekt
    0

nytt tema allt svart

hej jag bytte tema på mitt xbmc å efter det vart allt svart miss tänker att det är temat som har gort det...
    men hu ändrar jag tillbacka eller måste jag instalera om xbmc?? skulle va nice att fixa det så fort som möjligt
    tack för alla svar på för hand
    //Eric

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    20
    prova att ta bort foldrarna "0face008" under E:\UDATA & E:\TDATA

Registrerade
    May 2006
    Respekt
    0
    oki aa gorde inte riktigt som du sa:/ råka ta bort båda hella mappanra:/ men då tänkte jag att jag uppdaterar min xbmc till 2.0.1 eller vad den hetter å allt startar tills det kommer till xbmc logan som dycket upp när det startat å sen fryser den :/ gillar när det är lite svår men är beroende av mitt xbox... behöver hjälp:/

Registrerade
    Sep 2003
    Från
    Ankarsrum
    Respekt
    22
    Grattis! du har raderat alla dina gamesaves, du måste ha E:\UDATA och E:\TDATA så skapa dem över ftp. nästa gång använd orginaldashen och radera xbmc därifrån.

Registrerade
    May 2006
    Respekt
    0
    haHA lol tack tack:P oki aa men är det inte så att man lär sej av sina misstag eller?? kommer antagligen inte göra om det igen på samma sätt så men men gort är gort... oki vad är orginaldashen då?? är totlat n00bad får ursekta men så är det...

Registrerade
    Sep 2003
    Från
    Ankarsrum
    Respekt
    22
    Starta boxen med chippet avstängt, du kan också använda avslutamenyn i xbmc. Du måste även ha din hdd låst för att kunna få tillträde till orginaldash. Detta kan göras med ex: superdisc.

Registrerade
    May 2006
    Respekt
    0
    oki hur stänger jag av chipset då?? oki aa men jag försöker få tag på superdisc men vart får man tag på det då??

Registrerade
    Sep 2003
    Från
    Ankarsrum
    Respekt
    22
    Det beror på vilket chip du har, jag har en avstängningsknapp på mitt xecuter, RTFM Superdisc kan man tanka lite varstans, piratebay tex.

Registrerade
    May 2006
    Respekt
    0
    oki får kolla dära då har smartxx v.3 är inte det aav stängt om man trycker på utmatnings kanppen för jag får en meny jag kan välja om jag tycker vanlit på start knappen så jag kan välja mellan m8 tror ajg det hätte å sen så orginal bios... så om jag kan gå in dära så bör in hdd va låst eller?? som jag fattar det på det du skrev där upe?? men hur kan jag ftpa med orginal dashen då?? har den ftp i sej?? är väldigt intresant det hära älskar att lära mej nåt nytt å jag tacka för dej hjälpen jag får

Registrerade
    Sep 2003
    Från
    Ankarsrum
    Respekt
    22
    Nope, ingen ftp i orginaldashen. Jag har för mig om att du kan låsa din HDD från smartxxmenyn, tror även du kan använda ftp genom deras meny. Orginal dashen behöver du bara om du ska radera gamesaves, ex: XBMCs, du kan även aktivera ljud och bildlägen mm..

Registrerade
    May 2006
    Respekt
    0
    jo det vet jag att man kan men det finns ingen ftp i den orginal vad jag har lyckats lässa mej till utan du måste ha ett program som du flashar in som jag ska försöka få in sen men kasnke börja med superdisc. men måste den va på en dvd eller kan den va på en vanlig skiva för mitt xbox har problem att läsa vanliga bärnda skivor vet inte värför:/ får testa det du sa nu

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Du kan ladda hem "ed on a chip" från www.smartxx.com och flasha in som ett bios på chippet. När du sedan startar ed on a chip från menyn så har du en fungerande ftpserver.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

1. Guide till autouppdaterande TvGuide i XBMC
    By ktd in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2005-11-28, 21:33
  2. Kan inte boota från CD/DVD med Xecuter2, svart skärm
    By sverre in forum X-ecuter 2 LITE support
    Senaste inlägg: 2005-01-17, 21:48
  3. Installerade ny 2004 09 XBMC nu allt svart...
    By maqen in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2004-09-21, 21:58
  4. svart bild behöver hjälp snarast!
    By Canixys in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2004-09-17, 14:36
  5. nybörjar frågor jag inte hittat med sökfunktionen
    By blåbär in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2004-08-12, 13:15

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner