Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: XBOX LIVE med DUAL BOOT EXTREME.

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2005
    Inlägg
    55
    Respekt
    19

    XBOX LIVE med DUAL BOOT EXTREME.

    Hej, om man har en Dual Boot Xtreme moddad xbox360 kan man köra originala spel live om man startar med original firmware?

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Ja. Och du kan spela både original och backuper när du startar med xtreme firmware...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Jun 2005
    Inlägg
    55
    Respekt
    19
    Ok, men när man startar med original firmware är det säkert att köra med xbox live då, eller är det lika osäkert som med xtreme firmware?

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Just nu spelar det ingen roll.

    Den dagen det spelar roll så får vi veta mer.

    Säg att microsoft uppdaterar xboxen via live, så att den lär sig upptäcka modifierade dvdspelare. Då är allt frid å fröjd tills nästa gång du startar med xtreme. Sedan kommer boxen för all framtid ihåg att den är eller har varit modifierad med xtreme, oavsett vad du startar med för firmware.

    Det jag beskrev kanske aldrig kommer hända, eller så kanske det är med i nästa uppdatering. Vi vet inte. Kristallkulan har gått i kras, och spågumman har inte synts till sedan dess. Sorry.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Jun 2005
    Inlägg
    55
    Respekt
    19
    Aha okej ja trodde det var de dual boot användes till, men aja vad är det som e så bra me dual boot då ?

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    30
    Respekt
    20
    För att vissa ska tjäna pengar

    Om du får reda på att de börjar stänga av användare pga flashad firmware innan du går in på live så kopplar du över till orginal.

    Sedan väntar du tryggt tills någon kommer på ett nytt firmware (om det händer) och flashar om.

    Så inte är det några större fördelar (enligt mig).

  7. #7
    Registrerade
    Jun 2005
    Inlägg
    55
    Respekt
    19
    på en artikel i ******* och Consoles hemsida står det ju att om man har dual boot så kan man köra live säkert utan att riskera att bli bannad. Sant eller falskt?

  8. #8
    Registrerade
    Jul 2002
    Inlägg
    33
    Respekt
    22
    Som sagt, ingen kan svara säkert på den frågan. Svaret är osäkert, ingen vet om det går för Microsoft att upptäcka en omflashad dvdspelare.

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag tycker det är OSERIÖST att påstå att en dual boot är live SÄKER eftersom det inte finns någon som helst grund för ett sådant påstående. Jag har ju i mitt förra inlägg beskrivit hur microsoft skulle kunna ställa till det även om man har dual boot eller ett chip som stänger av sig när man spelar originalspel. Den som lever får se helt enkelt, vi får ta problemen när dom kommer.

    Däremot kan det ju vara väldigt bra med dual firmware om man råkar ut för något kompatibilitetsproblem med t.ex. ett nytt originalspel, då kan man ju switcha om till originalbios och spela spelet i väntan på att få en uppdaterad xtreme firmware.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Playstation 2 versus XBox (updaterad)
    By visuatrox in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 23
    Senaste inlägg: 2004-11-25, 12:59
  2. Kan jag köra xbox live med min xbox?
    By Nijo in forum XBOX Nätverksspel / LIVE
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-09-26, 22:08
  3. xbox live med ntsc spel
    By Karl Johan in forum XBOX Nätverksspel / LIVE
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2004-02-25, 20:59
  4. Problem med Xbox Linux Live!
    By boobytrap in forum Linux på XBOX
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2003-03-18, 10:25
  5. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-08-05, 20:24

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •