Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Problem med Pioneer 111D

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    36
    Respekt
    19

    Problem med Pioneer 111D

    Jag införskaffade en Pioneer 111D för två månader sedan till att bränna Dual Layer skivor med, allt har fungerat fint och jag har bränt ett 50 tal sådana skivor fram tills i nuläget.

    Jag fick min leverans från ******** idag med 15 stycken till Dual Layer som jag tänkte bränna på, brände ut 2 stycken skivor som funkade bra men sedan när jag brände den tredje så spottade brännaren ut skivan och förstörde den därmed när den skulle byta lager.

    Jag har inte ändrat varesig inställningar eller någonting och har försökt bränna två skivor till och även då fått samma resultat: skivorna blev förstörda tråkigt nog.

    Nu undrar jag om det har blivit något fel på själva brännaren, jag kan bränna "vanliga" DVD-R Single Layer men inte Dual Layer längre. Bör jag skicka tillbaks min brännare eller kan det vara något annat fel?

    Felmeddelandet:

    Spelar just nu: Enchanted Arms

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Svårt att säga utan att felsöka/offra massa skivor/prova ansluta en annan brännare/flytta brännaren till annan dator osv...

    Börja med att uppdatera firmware i brännaren. Det KAN ju vara så att skivorna du fått har en ny mediakod som inte finns med i brännarens firmware.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    36
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Svårt att säga utan att felsöka/offra massa skivor/prova ansluta en annan brännare/flytta brännaren till annan dator osv...

    Börja med att uppdatera firmware i brännaren. Det KAN ju vara så att skivorna du fått har en ny mediakod som inte finns med i brännarens firmware.
    Jag har alltid använt bara Verbatim DVD+R DL, de två första skivorna i detta 5 pack fungerade som sagt. Men var kan jag hitta Firmware till min brännare? Hittar ingenting på Pioneers hemsida tyvärr :/
    Spelar just nu: Enchanted Arms

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    36
    Respekt
    19
    Har uppgraderat till senaste Firmwaren men det hjälpte inte, 6 skivor förstörda nu, HELVETE!
    Spelar just nu: Enchanted Arms

Liknande diskussioner

  1. flashad ts-943 med fel nyckel v. 4.2a
    By QuBaR in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2006-11-18, 19:31
  2. Problem med FTP
    By Monks in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2005-03-07, 11:36
  3. Problem med Dashboard...
    By Feten in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2005-02-27, 21:44
  4. Laserproblem, laserkalibrering (Endast SCPH-1002)
    By Hansi in forum Installationsanvisningar
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2004-03-09, 15:01
  5. Guide för DVD-backup
    By bisterfinnen in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Inlägg: 21
    Senaste inlägg: 2003-06-12, 17:32

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •