Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Erfarenheter av MS racing steering wheel

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    122
    Respekt
    20

    Erfarenheter av MS racing steering wheel

    Tjenare!
    jag var o köpte mig o frugan en ratt i måndags.

    Enligt vad de flesta verkar tycka runt om på nätet så är det Ms egna som är den enda värd några som helst pengar för tillfället även om den oxå är dyrast, så det blev en sån.

    Jag måste nog ändå säga att jag är lite besviken, kanske inte på ratten som sådan, den känns robust o s v.

    Men implementationen av ratten i de olika spelen.
    I pgr3 funkar den fint och man får en bra känsla för om man har grepp eller inte och den trycker även emot lite i kurvorna (innan det släpper då förstås)

    Men i NFS C så känns det inte alls lika gediget, och detta är ju mitt favvisspel för tillfället.

    Nu är ju detta "g1" spel med ratt, jag hoppas att man kan förvänta sig mer av nästa NFS/PGR/Forza/burnout.

    Vad tycker ni om ratten, ni som har köpt en.

  2. #2
    Registrerade
    Sep 2004
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    602
    Respekt
    0
    NFS är väl knappast kännt för att ha realistisk spelkänsla fast det var iofs inte vad du frågade men det har väl lite med att ratten inte känns som den borde när man spelar det.

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Rälsbilar...behövs ingen ratt då...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    122
    Respekt
    20
    ok rälsbilar kanske men ms talar ju ändå om att ratten har stöd för det spelet oxå, bara det att det är lite risigt implementerat. Det är ju inte så roligt.

    Det var liksom det som var frågan om det alltid varit så med rattar och arkadspel att det är dåliga implementationer. Själv tycker jag inte att simulatorspelen är speciellt roliga och då kanske jag ska lämna tillbaka min ratt istället. Jag spelar burnout och nfs alla andra bilspel tyxcker jag suger rätt hårt för att det är så sjukt tråkigt.

    Jag brukar säga att bilspel utan boost är inte värda att lägga tid på.

Liknande diskussioner

  1. Logitech G25 Racing Wheel
    By saldas in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2006-10-05, 11:55
  2. Hur full HD får man ha?
    By caprice in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 28
    Senaste inlägg: 2006-03-25, 18:45
  3. Driving Wheel
    By Lincoln in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2004-09-15, 15:01
  4. Erfarenheter av emulatorer på Xbox?
    By Cave in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-07-08, 19:17
  5. Backup Disney Racing
    By DrWarren in forum Playstation - backup/patchar
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2001-01-20, 21:04

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •