Hej,
har följande problem... Har köpt min första 360 på psxcare. So far so good. Problemet kommer när jag försöker koppla upp boxen till Xbox Live. Till en början (kopplad via router) hittar den ingenting... Efter många försök med en polare (har 360, vet vad han gör) testar vi att förbikoppla routern och köra direkt från modemet. Xboxen hittar då direkt till maskinvaran? (första fältet när man testar uppkopplingen), men får då ingen IP (Detta förstår jag, har telia bredband, tar ett tag att få ett nytt IP). Vi byter då tillbaka till routern och helt plötsligt fungerar allt klockrent i ca 30 min. Sedan är det tillbaka till det gamla vanliga. Det går inte att köra Xbox Live, Xboxen hittar ingen router, ingen uppkoppling etc.
Vi testade samma variant igen, kopplade förbi routern, körde xbox live, kom förbi första rutan och fick ingen ip. Kopplade allt tillbaka och körde på i 30 min innan samma sak hände igen...
Vi kom till slutsats att routern kanske inte är kompatibel... Vet ej om detta stämmer, har en Zounet ZSR0104CP som har fungerat felfritt i nätverket hittills...
Min fråga:
Kan routern vara boven? I så fall, snälla rekomendera en bra router som tål värme (lan skåp) och fungerar bra... Vore bra om den var någorlunda enkel att administrera och inte kostade 10 lax...
Tack för hjälpen
/Tjecken
Bookmarks