Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Router problem?

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    Router problem?

    Hej,

    har följande problem... Har köpt min första 360 på psxcare. So far so good. Problemet kommer när jag försöker koppla upp boxen till Xbox Live. Till en början (kopplad via router) hittar den ingenting... Efter många försök med en polare (har 360, vet vad han gör) testar vi att förbikoppla routern och köra direkt från modemet. Xboxen hittar då direkt till maskinvaran? (första fältet när man testar uppkopplingen), men får då ingen IP (Detta förstår jag, har telia bredband, tar ett tag att få ett nytt IP). Vi byter då tillbaka till routern och helt plötsligt fungerar allt klockrent i ca 30 min. Sedan är det tillbaka till det gamla vanliga. Det går inte att köra Xbox Live, Xboxen hittar ingen router, ingen uppkoppling etc.
    Vi testade samma variant igen, kopplade förbi routern, körde xbox live, kom förbi första rutan och fick ingen ip. Kopplade allt tillbaka och körde på i 30 min innan samma sak hände igen...

    Vi kom till slutsats att routern kanske inte är kompatibel... Vet ej om detta stämmer, har en Zounet ZSR0104CP som har fungerat felfritt i nätverket hittills...

    Min fråga:
    Kan routern vara boven? I så fall, snälla rekomendera en bra router som tål värme (lan skåp) och fungerar bra... Vore bra om den var någorlunda enkel att administrera och inte kostade 10 lax...

    Tack för hjälpen

    /Tjecken

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Uppdatera firmware i routern om du inte gjort det ännu.
    Sedan får du prova att portmappa lite. Skriv något i den här tråden senare idag så kanske jag kan kolla vilka portar jag öppnade i vår router.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Uppdaterat firmware, problemet kvarstår...

  4. #4
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    245
    Respekt
    20
    Microsoft har en lista på sin hemsida för accepterade routrar för xbox live.
    Själv kör jag med Dlink 4300.
    Läs FAQ:n samt sök i forumet innan du frågar något!

    Och så vill jag önska alla en fin vinter för att vara lite positiv i signaturen också

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Har köpt en ny router, ska testa det nu. På den står det för övrigt Xbox kompatibel... Det finns inte så många jag hittade, men en trådlös D-link 108g som jag köpt. Återkommer med hur det fungerar...

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag har mappat 88, 1900, 3074 och 7777 här iaf ifall någon vill leka met portmappning.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Hej igen,

    har fortfarande problem. Har köpt en ny router som sagt var, en Dlink 624 ( på kartongen finns det en xbox 360 logo). Har fått det att fungera med bara ibland... De senaste gångerna jag testar Xbox Live Connection händer följande...

    Net adapter - confirmed

    Ip adress - confirmed
    Dns - confirmed
    Mtu - confirmed
    Icmp - confirmed (efter ett tag... söker ganska länge här)
    Xboxlive - Här har vi problemet, söker ett tag och sedan hoppar den till Net adapter disconected...
    Till NAT kommer jag överhuvudtaget inte och Xboxlive har inte blivit confirmed heller...

    Hansi hjälp!!! Jag blir vansinnig på det här...

    Om det är så att jag måste "mappa" eller göra ngt annat i routern, snälla skriv lite kort hur, har inte så bra koll när det gäller router inställningar...

    Tack på förhand...

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    74
    Respekt
    18
    jag tror du måste öppna några portar.. kolla instruktionsboken te routern för å se hur du ska göra å öppna de portar som nämndes tidigare

Liknande diskussioner

  1. Router problem med Xbox media player och Relax
    By Camper in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2005-01-09, 23:12
  2. Router Problem
    By Skyddslingen in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2004-11-10, 17:59
  3. Router problem...
    By neville in forum XBOX Nätverksspel / LIVE
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-09-17, 11:00
  4. Problem - IMDB med Telia ADSL & Router.
    By Backen in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-08-17, 11:51
  5. Är det bara jag som har problem med xbox och D-Link router
    By Silver2 in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2003-05-20, 11:38

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •