Hej!
Hur gör man för att ändra texten i huvudmenyerna. Alltså Min musik, Mina program osv. Skulle vilja ta bort Min, Mina, Mitt så att jag bara får Musik, Filmer osv.
Hej!
Hur gör man för att ändra texten i huvudmenyerna. Alltså Min musik, Mina program osv. Skulle vilja ta bort Min, Mina, Mitt så att jag bara får Musik, Filmer osv.
Du kan ändra i filen "xmbc/language/swedish/strings.xml". Du kan även byta namn på mappen "swedish" till "Svenska" så ser även det bättre ut
XBMC tar textsträngarna från olia ställen i "strings.xml" Jag har för mig att de du ser högst upp är text som skall visas i hemfönstret. Annars kan du prova dig fram. Var nogrann bara, ta inte bort några tecken än de du vill ersätta, det kan spöka till det lite.
Funkade fint!
Jag kan passa på att ställa en fråga när de finns en tråd uppe.
Jag hade tänkt att göra en mapp som heter Spel/games, men finns de något sätt så man kan "länka" direkt till spel mappen?
Eeh, va? Typ "F:\Games\" eller?
Oj, råkade skriva lite knasit.
De jag undrarde var om man kan på något sätt lägga till en mapp i menyn som heter tex Spel/games och sedan "länka" till där jag har spelen.
Menar du "Mina Program" har du inte dina spel där? Eller Vill du ha en till? Jag förstår fortfarande inte.
Jo jag har mina spel i "Mina program" men skulle vilja ha en flik till där de står typ "Mina spel" där spelen bara ligger.
EDIT:
Jag kan tänka mig att göra om "Mitt väder" till en spel mapp, den behövs ju ändå inte.
Last edited by Allealex; 2006-12-11 at 21:02.
Göra om "mitt väder" är inget jag behärskar. Men du kan göra genvägar i "mina program". Jag har för mig om att jag använde web-interfacet. Se till att web-servern är aktiverd i inställningarna, sedan skriver du in din xbox ip i din web-läsares adressfält. Där hittar du en del roliga funktioner och inställningar.
Bookmarks