Jag föll för frestelsen och beställde en X360 Premium med samsungläsare och Xtreme firmware 4.2. Undrar om det finns en RGB-kabel med analog RCA stereo eftersom mitt försteg inte har några digitala ingångar.
Jag föll för frestelsen och beställde en X360 Premium med samsungläsare och Xtreme firmware 4.2. Undrar om det finns en RGB-kabel med analog RCA stereo eftersom mitt försteg inte har några digitala ingångar.
HD-kabeln som följer med Premium har både komponent och komposit utgång för video och vanliga RCA F-R samt optiskt ut för ljudet...
Med RGB menar man oftast en RGB-Scart kabel som ger överlägset bäst bild på en en Crt-TV - mycket bättre än Komposit.
Den måste du köpa separat. På exempelvis Joytech:s RGB-Scart kabel finns analoga rca-stereo kontakter.
Borde finnas även på Microsofts egen RGB-Scart kabel.
Hmm, letar som en tok men hittar ingen information om att analog stereo RCA finns på Microsoft Xbox 360 Advanced Scart ? Vet någon ett ställe i Göteborgstrakten som säljer en RGBscart med rca stereo så tipsa gärna. Jag måste ha en imorgon
Last edited by Drem; 2006-12-01 at 18:43.
Du behöver alltså analoga utgångar på kabeln förutom att du får ljud genom scartkontakten?
Jag kan kolla imorrn om våra rgbkablar har sådana kontakter. Dom kostar 200:-
Men för tusan, lämna 80 talet nu och skaffa en stereo med digital surround :-)
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Precis så, två rca stereo kablar måste finnas på kabeln. Försteget är ett Copland 6-kanals rörförsteg. Det tar 5.1, men analogt då. Analogue all the way baby
http://www.minhembio.com/drem
Vilken utrustning!
Men ska du använda projektorn (?) så är det komponentkablar eller vga du ska ha.
Japp jag ska köra komponent till projen. Fast det är ju inte i alla lägen man vill spela på duk så jag får köra rgbscart till vanliga tvn så länge. Har ännu inte sett en lcd som levererar lika bra svärta, färg eller djup i bilden som en plasma gör, men samtidigt så vågar jag inte köpa plasma p g a inbränningsrisken. Vet någon förresten om det går att köra 1080p via komponent från den externa 360 hd-dvdn?
Vga-kabeln är bättre för 1080p - detta är vad som fungerar (efter höst-uppdateringen):
VGA:
* HD DVD - 1080p resolution and all others
* DVD - Upscaled as high as 1080p resolution and all others
* Games - 720p games upscaled to 1080p, also supports native-1080p games in the future
Component:
* HD DVD - 1080i resolution maximum, limited by AACS
* DVD - Upscaled to 480p maximum, limited by CSS
* Games - 720p games upscaled to 1080p, also supports native-1080p games in the future
Om inbränning på plasma är likt inbränning på crt så är det egentligen ingen fara om man har koll på hur man ställer in prylarna. Det är när man ställer in bilden felaktigt med överdriven kontrast/ljusstyrka som inbränning sker.
Rätt kalibrerad i ett rum med kontrollerat ljus så blir det inga inbränningar.
Det är med statisk bildinformation (inloggningsbild, samma text på samma ställe från ett dataprogram, power bars när skärmen används dygnet runt året runt till samma spel) som man riskerar inbränning. Knappast vid mer normalt bruk.
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Tack för all info.
Våra rgbkablar har separata kablar ut för stereoljud, c:a 1.5 meter långa stumpar med rca hane, vit å röd.
Kom hem med konsollen och en rgb-scart för en stund sedan. Den är nu inkopplad och jag har lite rookie-frågor.
1. Om jag vill koppla upp den trådlöst mot min pc, vad för grejer behöver jag då? Och måste jag ha en router kopplad till adslmodemet för att boxen ska få ett ipnummer?
2. Kan man köra divx/xvid i mediaspelaren på 360?
3. När man kopplar upp sig mot Xbox Live, kan man med en flashad 360 tanka ner speldemos och annat? Jag antar att man inte kan spela spel Live när man har en flashad enhet?
Så, det var nog alla frågor för tillfället
1. Du behöver en sådan här, och ja du behöver även en trådlös router kopplad efter ditt modem (såvida inte ditt modem har inbyggt trådlöst nätverk - en del nya modeller har det)
2. Kort svar: Nej
Man kan dock streama divx/xvid filer från en annan dator med hjälp av ett "realtids-konverterings-program" på Windows media Center (transcode360) eller vanliga Windows (TVersity)
3. Ja, det går bra - det går även bra att spela spel på Live, men det sker "på egen risk" som det heter
Tack för svaren. Har bränt ut ungefär 8 spel nu utan problem. Ser ju helt ok ut med rgb och pal 60 på min standard 32" ws crt.
Undrar över en annan sak också. Kan man gå online och få uppdateringar till spel när det handlar om en flashad maskin med brända spel?
Last edited by Drem; 2006-12-04 at 12:32.
Ja, det går bra.
Bookmarks